hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az amerikai külügy pénzt adna a magyar vidéki sajtónak

A közel 200 millió forintért január 19-ig lehet pályázni. 

hirdetés

Az objektív média támogatása Magyarországon (Supporting Objective Media in Hungary) elnevezésű pályázati felhívás november 7-én jelent meg az amerikai külügyminisztérium oldalán. A kiírás szerint javítani szeretnék a magyar állampolgárok hozzáférését objektív információkhoz hazai és nemzetközi témákban, elsődleges cél „a Budapesten kívül működő „tény-alapú" lapok / rádiók / weboldalak közönségének növelése, és a pénzügyi fenntarthatóságuk javítása" - foglalta össze a 444.hu

Ez pedig annak fényében, hogy a kormányközeli média lényegében letarolta a vidéki sajtót, igazán örvendetes hír (lásd kapcsolódó cikkek).

A projekt 2018 májusától indulhatna, hosszát másfél-két évben jelölték meg, az elnyert összeg pedig nem lehetne kevesebb, mint 500, illetve több 700 ezer dollár (ez 135-187 millió forint). 

Az amerikai külügyet ismerő forrásból a 444.hu úgy tudja, hogy a pályázat szoros összefüggésben van a budapesti amerikai ügyvivő, David Kostelancik október közepén a MÚOSZ-ban tartott beszédével, amelyben így fogalmazott: „a kormány szövetségesei fokozatosan átvették az ellenőrzést és a befolyást a médiapiac felett anélkül, hogy a monopóliumok létrejöttét megakadályozni hivatott szabályozó testület kifogást emelt volna ez ellen. (...) A közelmúltban a kormányzatot támogató személyekhez kötődő vállalatok megszerezték az ellenőrzést az utolsó, még megmaradt független megyei lapok felett.”

A 444.hu szerint az is érdekes, hogy az amerikai állam, a külügyminisztérium adja a pénzt, mert a támogatások általában az állami segélyszervezet, a USAID-en keresztül szoktak menni, de mintha Magyarország kiemelt figyelmet kapna.

UPDATE: Korábban tévesen azt írtuk, hogy „A kiírás szerint egy darab nyertes lesz, az kapja a teljes összeget", de jobban elmélyedje a dokumentumban, rájöttünk, hogy pontatlanul fogalmaztunk. A bírálók egynél több pályázónak is ítélhetik az elnyerhető összeget, azaz nem csak egy nyertes lehet.

 

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

27,5 millió forintra bírságolta a Budapest Bankot és az Oney Magyarországot.

Tapssal és ovációval jutalmazta a közönség, majd a mentők elszállították.

A meghívásos tendert a Kraftwork nyerte.

Kolosi Péter szerint az egyetlen célja a Piramis című műsornak, hogy tönkretegyék vele A Falat.

A bulira összeálló zenekarba Fabricius Gábor, Tóth Valentin mellett visszatérőként Fodor Gergő is beszáll. 

hirdetés
hirdetés

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Díjátadó: 11.28. (Helyszín: Akvárium 1051 Erzsébet tér 12.)

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.