hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ACG vezeti a 2010. évi M listát

Megjelent a 2010-es M lista, amely a Mattai-Macher Rangsor és a MAKSZ ajánlásainak ötvözéséből állt össze. A díjnyertes ügynökségek fele hazai, az ACG és a DDB megőrizte tavalyi vezető helyét.

hirdetés

A Mattai-Macher Rangsort 2008-ban állította először össze Macher Szabolcs marketingkommunikációs tanácsadó. A lista a nemzetközi Gunn Reporthoz hasonlóan az adott évben a hazai ügynökségek által nyert díjakat összesíti. 2010-ben a szakma korábbi visszajelzésein és a magyar ügynökségek nemzetközi sikerein felbuzdulva a magyar versenyek, fesztiválok mellett a legfontosabb külföldi díjakat is figyelembe véve készült, és megújult a súlyozási rendszer (erről a cikk végén levő keretes részben olvashat).

Az összes ügynökséget összehasonlító lista 2010-ben a következőképpen alakult:

Ügynökségek
Helyezés Pályázó  Összpontszám
1 ACG 3040
2 DDB 3025
3 Ogilvy 2700
4 Cluso 1340
5 HD Group 1220
6 Saatchi & Saatchi 960
7 Carnation 775
8 Leo Burnett 740
9 OMD 660
10 Maximize 600
10 Proud 600
12 The Lab 3 510
13 HPS 480
13 Neo 480
15 Kirowski 400
15 Laboratory 400

A tavalyi díjnyertes ügynökségek fele hazai cég, így az M listában is ők viszik a pontok felét. Közülük az ACG megőrizte előző évi vezető helyét, amely mögött ugyanúgy a DDB a második, mint 2009-ben. Az ACG azonban elsősorban társadalmi célú kampányokkal (Zebrafest, Nincs de!, Bátor Tábor Alapítvány) nyert, a DDB viszont pontjai hatvan százalékát for-profit megbízásokból szedte össze (McDonald’s, Vodafone, Volkswagen). Nagy belépő az Ogilvy, amely eddig nem volt a toplista élmezőnyében, bár igaz, hogy sikereinek nyolcvan százalékát a Mattel/Hot Wheels számára készített Wanted és Ticket című print munkáknak köszönheti, és a díjak 87 százalékát külföldi fesztiválokon szerezte.

A Carnation online ügynökségként is őrzi előkelő helyét az összesített listán, mellette a Neo és a Kirowski is újra toplistás. A médiaügynökségek közül ismét az OMD szerepelt a legjobban, az úgynevezett ttl-ügynökségek közül pedig a HD és HPS erősen tartja magát az élcsoportban. A listából is látszik, hogy a Cluso az „új Laboratory”, mellettük új belépőként felkerült a listára a Proud és a The Lab3 is.

A kapott díjak száma és összetétele
Pályázó  Shortlist Bronz Ezüst Arany Nagydíj Összesen
ACG 1 3 3 7   14
DDB 4 5 2 7   18
Ogilvy 6   3 3   12
Cluso 1   3 2 1 7
HD Group 1 3 5     9
Saatchi & Saatchi 2 1 1 1 1 6
Carnation 1 4 1 1   7
Leo Burnett 1 2 3     6
OMD   1 2 2   5
Maximize     1 1 1 3
Proud       2   2
The Lab 3       2   2
HPS   1 1 1   3
Neo       1 1 2

 

Kampányok
Helyezés Alkotás címe Összpontszám
1 XII. kerületi önkormányzat: Zebrafest 2230
2 Mattel: Hot Wheels 2150
3 Vatera: Megcsalt feleség 920
4 Nokia: Az Év Navigációs Hangja kampány 680
5 Djuice/Telenor: Mozgasd meg a kapcsolataid! djuice JOIN! 610
6 Sziget: Sziget 2009 600
7 Amnesty International: Emeld fel a hangod! 585
8 Médiaunió: Nincs de! 570
9 T-Mobile/Magyar Telekom: Családi hógolyó-világrekord nap 560
10 Telenor: It's My House - Ian Cox - új irodaház 510
11 McDonald's: Everyone saves for something 500
12 ingatlan.com: Feledékeny ingatlanos 420
12 Amnesty International: Kampány a családon belüli erőszak ellen (Ajtó/Hűtő/Létra + Veszélyes séta) 420
14 McDonald's: Az M szendvics 330
15 Café csoport: Café Store image-kommunikációs projekt 310

Az M listában külön szereplő, a díjnyertes munkákra megbízást adó ügyfelek és a hirdetett márkák sorrendjének alakulásában egyértelműen az ACG-nek a fő díjakat hozó (a Well és a Y&R ügynökségekkel közösen készült) Zebrafest és az arra megbízást adó XII. kerületi Önkormányzat vezet.

Megrendelõk
Megrendelõ Összpontszám
XII. kerületi Önkormányzat 2230
Mattel Toys Hungary 2150
Telenor 1240
Amnesty International 1005
Magyar Telekom 990
McDonald's 950
Vatera 920
Nokia 820
Vodafone 670
Sziget 600
Médiaunió 570
Budapest Bank 450
Arkon Zrt. - ingatlan.com 420
Kraft Foods Hungary 370
Coca-Cola 345

 

Márkák
Márka Összpontszám
Zebrafest 2230
Hot Wheels 2150
Amnesty International 1005
McDonald's 950
Vatera 920
T-Mobile 870
Nokia 820
Djuice 730
Vodafone 670
Sziget 2009 600
Nincsde 570
Telenor 510
Budapest Bank 450
ingatlan.com 420
Café Store 310

A kreatív-, az online és a médiaügynökségek külön lebontott listája a fenti pontszámok alapján 2010-ben a következőképpen alakult (a helyezések az összesített lista szerinti számot mutatják):

Kreatívügynökségek
Helyezés Pályázó Összpontszám
1 ACG 3040
2 DDB 3025
3 Ogilvy 2700
4 Cluso 1340
5 HD Group 1220
6 Saatchi & Saatchi 960
8 Leo Burnett 740
10 Proud 600
12 The Lab 3 510
13 HPS 480
15 Laboratory 400
16 Café 310
19 Greenroom 210
20 YR 200

 

Online ügynökségek
Helyezés Pályázó Összpontszám
7 Carnation 775
13 Neo 480
15 Kirowski 400
18 Friendly Digital 240
41 Adamsky 100

 

Médiaügynökségek
Helyezés Pályázó  Összpontszám
9 OMD 660
10 Maximize 600
17 Initiative 300
21 MEC 180
21 Medialnsight 180
21 Starcom 180
21 Zenith 180
35 McMedia 120
35 PHD 120
35 UM 120
45 Mindshare 60

 

Új metodika

A megújult súlyozási rendszer a korábbi metodikát ötvözi a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) korábbi ajánlásaival, a MAKSZ a listát a hazai ügynökségek hivatalos rangsorának tekinti, ezért a rangsor az M lista 2010 (Mattai-Macher/MAKSZ Kreatív Ranglista) nevet viseli.

A versenyeken elért arany, ezüst és bronz díjakért három, kettő, illetve egy, a nagydíjért öt pont, a külföldi versenyeken elért döntőbe jutásért (shortlist) fél pont járt. Ezeket a pontokat később az egyes versenyek presztízsének megfelelő súlyszámokkal felszorozva alakult ki az ügynökségek és a kampányok végleges pontszáma. A súlyszámok figyelembe veszik az adott díj múltját, elismertségét, a nevezett munkák és a kiosztott díjak számát.

Az M lista súlyozása 2010
Verseny Súly GP Arany Ezüst Bronz Shortlist
EFFIE 60 300 180 120 60 -
Kreatív 70 350 210 140 70 -
ADCH Mérleg 80 400 240 160 80 -
Arany Penge 100 500 300 200 100 -
Golden Hammer 150 750 450 300 150 75
Cresta 150 750 450 300 150 75
EPICA 200 1 000 600 400 200 100
Golden Drurn 200 1 000 600 400 200 100
Eurobest 250 1 250 750 500 250 125
NYF 250 1 250 750 500 250 125
ADCE 300 1 500 900 600 300 150
London International Awards (LIA) 300 1 500 900 600 300 150
Clio 350 1 750 1 050 700 350 175
One Show 350 1 750 1 050 700 350 175
D&AD 350 1 750 1 050 700 350 175
Cannes 500 2 500 1 500 1 000 500 250
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
válasza hozzászólásához
#
Pontosan mi is a baj szerinted? Köszi!
#
ez a cikk komoly, vagy meghekkelte az oldalt a hülye járások minisztériuma? ja, és megyerörs, naon jó, a slusszpoén, sunáznám
#
Ami kimaradt: a MAKSZ korábi ajánlásait Megyer Örs készítette. Köszi!

A filmben fekete anyák beszélgetnek gyerekeikkel a velük szemben megnyilvánuló előítéletekről.

Ez a kiadók számára is jó hír lehet.

Októberben rendezik meg a World Sustainability Congresst.

Az ellenfelek elleni negatív kampány mellett ez is várható a választások előtt.

A műsorvezető ugyanakkor nem szerződik a TV2-höz.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

hirdetés
hirdetés