hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ACG az év reklámügynöksége, az Uniomedia az év pr ügynöksége

Az M+ Listán második a Republic, harmadik a Y&R. A PR Toplistát negyedszer nyerte az Uniomedia.

hirdetés

A Young & Rubicam hároméves diadalmenete után régi-új éllovas került a 2017-es M+ Lista élére. Az ACG reklámügynökség az első helyet számos ügyfélnek, többek között a februári Kreatív címlapján szereplő Soproninak készített munkáival szerezte meg, míg a második helyezett Republic sikerét elsősorban a Souldrops mosószer- és öblítőmárka piaci bevezetése hozta. Általánosan igaz a tavalyi évre, hogy a legtöbb pontszámot gyűjtő kampányok között alig találni hagyományos reklámmegoldást.

M+ Lista 2017

 

Az M+ Lista élén álló ACG a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek készített interaktív videójával érte el a legnagyobb sikert, ezzel egy Golden Drum aranyat szereztek, míg a Bátor Tábornak, a Cinema Citynek és a címlapunkon szereplő Soproninak készített munkáik az Arany Pengéről hoztak el több ezüstöt. Részben ugyanezen ügyfeleknek készített kampányaikkal nyertek díjakat az Effie hatékonysági versenyen, ami jól jellemzi az ACG reklámversenyekhez fűződő törekvéseit.

Az M+ Lista első helyezett csapata, az ACG
Az M+ Lista első helyezett csapata, az ACG

A Republic második helyét elsősorban a Souldrops mosószer- és öblítőmárka piaci bevezetése hozta meg az ügynökség számára. Számos nemzetközi versenyen nyertek vele, a Golden Hammerrel kezdődött a menetelésük, majd a rangos New York-i Clión is nyertek egy ezüstöt, illetve további díjakat hoztak el a LIA, Epica és Golden Drum versenyekről.

Folytatódott az elmúlt évek sorozata, tavaly is nyertek magyar ügynökségek Cannes-ban: mind a White Rabbit, mind a Young & Rubicam egy-egy bronz oroszlánt kapott. A Y&R díja jelentős szerepet játszik abban, hogy az elmúlt három év győztes ügynöksége ismét dobogós lehetett az M+ Listán.

Akadtak nagy feltűnések és eltűnések is a listáról. A White Rabbit a 2016-os listán még csak 13. helyen volt és első alkalommal került be a top 15-be, tavaly ellenben már a hetedik helyre kerültek, főként az imént említett cannes-i díjnak köszönhetően.

A visszacsúszások közül látványos a több nagy hazai versenytől is távol maradó DDB-é, akik a 2016-os negyedik hely után tavaly egyáltalán nem kerültek be a top 15-be, és ugyanez mondható el a 2016-os ötödik helyezett Saatchi & Saatchiról is, akiket a tavalyi év közepétől az anyacég Publicis regulája is távol tartott a versengéstől.

A hirdetői toplista élére a Souldrops-t jegyző Monsun nevű hazai kkv került a Telekom előtt, a WWF-nek a 3. hely jutott. A médiaügynökségi toplistán is történt átalakulás, a tavaly még MEC-ként versenyző Wavemaker helyet cserélt a 2016-os második OMD-vel, akik így vezetik a 2017-es M+ Listát.

A legtöbb pontot szerző kampányokat részletesen is bemutatjuk a csütörtöktől kapható februári Kreatívban, amelyben az első helyezett ACG ügyvezetőjével, Blaskó Nikolettel is olvasható interjú.

PR Toplista 2017

 

A némiképp eseménytelenebb, az Uniomedia zsinórban negyedik győzelmét hozó PR Toplistán a kampányok az igazán izgalmasak, a tavalyi versenyeken legjobban teljesítő tízzel szintén külön foglalkozunk a nyomtatott Kreatívban, ahol az Uniomedia vezetőivel, Balatoni Zsófiával és Római Róberttel is interjúztunk.

A Kreatív 2018/01-02 száma 1290 forintért kapható a lenti újságosoknál. Ha inkább postán rendelnéd meg ezt a számot, előfizetnél magadnak vagy a cégednek, azt itt tudod néhány kattintással, online fizetéssel megtenni!


Ezekben a Relay és Inmedio üzletekben keresd a Kreatívot!

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!