hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ABC nem volt hajlandó leadni ezt a friss anyákról szóló reklámot

Az Oscar közvetítés szünetébe nem kerülhetett be a kisfilm, amiben egy frissen szült nő szerepel.

hirdetés

Közvetlenül a szülés utáni nehézségek és főleg fájdalmak állnak a Frida Mom reklámjának középpontjában, ami az ABC döntéshozói szemében túlzásnak bizonyult ahhoz, hogy leadják az Oscar-díjátadó szünetében – szúrta ki az Index.

A Deadline beszámolója szerint az ABC azzal indokolta a döntését, hogy a cég reklámjában túl sok a fedetlen test és túl érzékletesen mutatja be a helyzetet. Azaz a gyermekágyas, közvetlenül szülés utáni időszakot, mikor a nők teste jó eséllyel még a terhesség és a szülés traumája alatt áll, és gyakran erős fájdalmakat élnek át például a gátmetszés miatt. Nos, a Frida Mom az ilyen problémák enyhítésére forgalmaz termékeket és a reklámjukban valóban bemutatják, milyen kellemetlenségekkel találkozhat egy friss édesanya a szülést követően.

A hasa még mindig nagy, nem tud gyorsan kipattanni az ágyból a gyereksírásra, hatalmas betétet kell hordania a vérzés miatt, és egy sima vécézés is erős fájdalmakkal jár. A szpot pedig azt üzeni, hogy ha az ember felkészült – és bevásárol a termékeikből – ennek az egésznek nem kell ilyen nehéznek lennie. Szóval a reklám pont azért akarta ilyen érzékletesen akarta bemutatni, mivel találhatják szemben magukat az anyák ilyenkor, mert a nők ritkán kapnak erről információt és ezért elszigetelten, magányosan küzdenek meg a problémával.

A reklámjuk azonban a fenti érvelés miatt nem kerülhetett adásba, így a saját csatornáikon tették közzé kiegészítve azzal, hogy felhívtak a figyelmet arra: a kitiltással a csatorna a termékeiket egy kategóriába sorolja a fegyverekkel, a túlzottan szexuális, politikai vagy vallásilag bántó hirdetéssekkel.

Az ABC döntését nemcsak a cég tartja felháborítónak, hanem hollywoodi hírességek is. Busy Philipps egy hosszú Instagram posztban fakadt ki, a bejegyzését itt olvashatod:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

This is an ad for new post partum products for women-this ad was rejected from ABC(see the repost below from the brand) I legit teared up when I just watched it. Partially because this is clearly an ad made by women who have been there and get it and partially because I DO believe so strongly that the more we can NORMALIZE A WOMAN'S BODILY EXPERIENCE IN MEDIA, the better off our culture and society will be. AND YES THAT MEANS ADS TOO. You probably don't even flinch when an Erectile Disfunction ad comes on but THIS AD IS REJECTED?! I think this is an incredible piece of advertising that accurately represents something millions of women know intimately. And I'm so fucking sick of living in a society where the act of simply BEING A WOMAN is rejected by the gatekeepers of media. Well. Shame on them and NOT on us for simply being human women. Cc: #seeher @seeher2020 #Repost ・・・ This is important. “The ad you’re about to watch was rejected by ABC & the Oscars from airing during this year’s award show. It's not “violent, political” or sexual in nature. Our ad is not “religious or lewd” and does not portray “guns or ammunition”. “Feminine hygiene & hemorrhoid relief” are also banned subjects. It’s just a new mom, home with her baby and her new body for the first time. And we wonder why new moms feel so unprepared.” —ad and words via @fridamom @abcnetwork

Busy Philipps (@busyphilipps) által megosztott bejegyzés, Febr 7., 2020, időpont: 9:01 (PST időzóna szerint)

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online, Deadline.com, Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az új megállapodás értelmében a csatorna marad a Tour de France és a Vuelta otthona is.

Néhány üzletben már nem kell többször a papírtörlőt kérni a pultnál.

A teljes kampányköltés fele a milliárdos demokrata elnökjelölt-aspiránstól származik. A jelöltek összesen 6,5 milliárd dollárt is elkölthetnek a Kantar szerint.

Ezúttal is a Budapest Music Center lesz a gála helyszíne.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés