hirdetés
hirdetés
hirdetés

Armani-Pod

A sajátmárkás termékek és világmárkák küzdelmében az utóbbiak eleve gyengébb pozíciójól indulnak, és jobban teszik, ha elsajátítják ellenfeleik stratégiáját – vélekednek a Retailization című könyv szerzői.
hirdetés

A legtöbb marketinges és márkaszakember alighanem irigykedni fog a Retailization egyik szerzőjére. Nem a könyv esetleges sikerére, korszakalkotó voltára lesznek a leginkább féltékenyek a kollégák. Sokkal inkább arra, hogy a három szerző egyikének volt szerencséje a milánói Armani-üzletekben és a chicagói Apple-márkakereskedésben tapasztalatot szerezni. A könyv ötlete ugyanis ezeken az egymástól igen különböző helyeken született. A következtetés viszont azonos volt: az óriás viszonteladók (Wal-Mart, Tesco) korában forradalmasítani kell a márkaépítésről és -fenntartásról alkotott fogalmainkat.
A márkák – a szerzők szerint – többszörös csapdában vannak. A vásárló, a viszonteladó, a médiumok és a sajátmárkás termékek szorongatják őket annyira, hogy mára sokuk a puszta létéért küzd. Első hallásra talán túlzásnak tűnik az állítás, de Thomassen, Lincoln és Aconis meggyőző statisztikákat hoz fel érvei védelmére. „A világ legnagyobb viszonteladói ma sok százszor nagyobbak, mint a világ legnagyobb márkái, tehát világos, hogy valójában hol húzódnak az erővonalak. Amíg a néhány legnagyobb kereskedelmi lánc a piac 75 százalékát birtokolja, addig a legnagyobb márkák csak egy-egy százalékot tudhatnak magukénak” – áll a bevezetőben. 

A könyv vezető márkák szakembereivel készült interjúkon és egy AC Nielsen-kutatáson alapul. A kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy a vásárlók hány százaléka váltana élelmiszerüzletet, ha szokásos boltjában egyszer csak nem lenne kapható az amúgy igen népszerű Kellogg’s zabpehelymárka. Alig 21 százalék vélte úgy, hogy ez részéről válóok lenne.

A megoldás? A szerzők itt találtak alkalmat arra, hogy ők is bevezessenek egy új fogalmat a marketing-szakirodalomba: „retailization”, ami a könyv címe is lett. A márkaépítés teljes folyamatának és az üzleti stratégia átalakítása úgy, hogy jobban tükrözze a kereskedelmi szemléletet. Az elsődleges döntési pont egy márka mellett a vásárlás helyszíne – állítják – legyen az az internet, a sarki közért vagy egy trendi márkabolt. Thomassen, Lincoln és Aconis szerint a márkatulajdonosoknak ide kellene összpontosítaniuk erejük nagyobb részét.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés