hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arculatot cserélt Miskolc városa

Szakmai beszélgetés keretében mutatták be hétfőn Miskolc új logóját a miskolctapolcai Avalon parkban - írja a Boon.hu.

hirdetés

A Boon.hu szerint az új arculat létjogosultságát többen kritizálták, mondván, hogy az előző is csak 5 éves, illetve firtatták, hogy miért nem piros a színe (ez utóbbit egyelőre homály fedi, hogy miért lenne fontos), illetve miért hasonlít igencsak Melbourne logójára (ez utóbbi már annál inkább fontos kérdés). A lap szerint azon is háborogtak a szakma képviselői, hogy a városvezetés nem kérte ki a véleményüket, és nem is pályáztatta meg a munkát.

Miskolc város új logója (Forrás: Boon.hu - Ádám János)

Kiss János alpolgármester az arculat bemutatása során elmondta, a logócsere része a város teljes arculati megújításának. „Azóta Miskolc gazdaságilag és kulturálisan is megerősödött, a fejlődés, a kitörés ciklusához egy új jelképre, új arculatra van szükség”, fogalmazott Kiss a Boon szerint. Az arculat megújítására szóló feladatot az MGL Creative kapta meg, amely korábban a Művészetek háza és a diósgyőri vár arculatát is tervezte.

A stúdió vezetője, Jeney Ákos szerint, mivel az M betű a legstabilabb betű, "ezért tudtuk már rögtön a tervezés elején, hogy ezt a szimbólumot alkalmazzuk” (mondjuk adja magát azért is, mert ez Miskolc nevének kezdőbetűje). Az M betű közepén kivehető szívforma a lokálpatriotizmusra utal, az egyes elemek pedig a városrészeket jelenítik meg, "a színválasztás pedig arra utal, hogy Miskolc a Bükk lábainál fekszik, a zöld az egyensúly, a frissesség, a harmónia, a béke színe." Jeney szerint a logó "a stabil alapokon nyugvó fejlődés jelképe", jelentsen ez bármit is.

A kritikus hangokat a beszélgetésen Á.Tóth József, az Á. Tóth és Barátai Produkciós és Reklámügynökség ügyvezetője képviselte. Szerinte a miskolci grafikus szakma problémája nem esztétikai jellegű, sokkal inkább az, hogy a város nem írt ki pályázatot az arculat elkészítésére, és a szakmai véleményeket sem hallgatta meg az önkormányzat. Ugyanakkor kiderült, hogy azért Jeneyéket választották a feladatra, mert "az új, friss generációt szerették volna megszólítani".

Amikor az MGL vezetőjét arról kérdezték, hogy miért hasonlít Melbourne logójára Miskolc frissen elkészült logója, azt válaszolta, hogy lehetne még 30 példát hozni, és ha izometrikus rendszerbe illesztünk egy M betűt, akkor a végeremény óhatatlanul hasonlítani fog másokra, és hogy ezeket valójában a filozófia különbözteti meg (ez lenne valószínűleg a stabil alapokon nyugvó fejlődés és miegyéb). 

Melbourne város logója

Arra a kritikára pedig, hogy miért nem piros az új logó színe, Jeney azzal reagált, hogy a DVTK (a diósgyőri tornaegylet, egyben futballklub) egyedüliként használhatja majd a logót piros színben is.

A beszélgetésen végül a Boon kérdésére sem derült ki pontosan, mennyibe került a miskolci adófizetőknek az új logó, a pontos összeg csak "később" fog kiderülni. A város arculatváltása 2018 közepéig mehet végbe.

(forrás: Kreatív Online, Boon.hu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés
hirdetés