hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arany Penge - új alapokon

A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) új alapokra helyezte kreatív megmérettetését, az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivált, melynek a neve is megváltozik. A kiírók megszüntették a vonal szerinti elkülönítést, így a versenyen nem lesznek ATL- és BTL-kategóriák, illetve ATL- és külön BTL alapú kampányok. A versenyt szervező Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a megoldásokat helyezi előtérbe, erre utal „A megoldásokat díjazzuk!” mottó is.
hirdetés
Több hagyománnyal is szakít a MAKSZ az Arany Penge reklámverseny kapcsán: például az idén nem lesznek külön ATL- és BTL- kategóriák. A szervezők azokra a változásokra reagáltak ezzel, hogy mára a kommunikációs szakterületek határai elmosódtak, tehát az ügynökségek gyakorlatilag azonos terepen versenyeznek.

A MAKSZ nemcsak a vonal szerinti elkülönítést szüntette meg, hanem néhány kategóriát is, igaz, újakat is létrehozott. Míg korábban például plakát/poszter, sajtóhirdetés és film kategória volt, addig idén filmes, sajtó és kültéri megoldások kategóriában lehet nevezni.

„A hagyományos megoldások, például sajtóreklám, plakát mellett egyre fontosabbak a kreatív felületek, amelyek gyakorlatilag ugyanazon fogyasztók figyelméért harcolnak egy adott környezetben. Ezért nem konkrét reklámmegjelenéseket kell kategóriának tekinteni, hanem azt a teret, amelyben számtalan megoldást alkalmazhatnak a hirdetők és ügynökségek" – mondta Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke. Így például sajtóhirdetések mellett más sajtó megoldásokat is, plakátok mellett pedig egyéb köztéri megoldásokat is lehet majd nevezni azonos kategóriában, és ezért értelmét veszti például a kreatív médiahasználat kategória.

A valóban különleges, úttörő megjelenésekre a progresszív megoldásokat hozták létre.

A régi kategóriák közül marad a direktmarketing, a rendezvény, a sales promotion, de újként lép be a beltéri-, valamint a vásárláshelyi megoldások.

Az újítás szellemében a reklám szó elhagyásával változott a verseny neve is, amely Arany Penge Kreatív Fesztivál néven fut tovább. Mint arról korábban beszámoltunk, idén új logót kap a verseny, az emblémákat pályázat útján a Lowe GGK készíti el.

A kilencedik Arany Penge zsűrijének elnöke Tordai Péter, a Leo Burnett kreatívigazgatója lesz. A kiírók április 18-ig várják a nevezéseket.

A tavalyi fesztiválon a Leo Burnett csapata vehette át a legsikeresebb ügynökségnek járó Arany-Gordiusz díjat, ez a cég kétszer annyi pontot szerzett akkor, mint a pontlista második helyén álló DDB. 2007-ben hat aranyat, 21 ezüstöt, és 19 Bronz Pengét osztottak ki.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés