hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arany Penge - új alapokon

A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) új alapokra helyezte kreatív megmérettetését, az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivált, melynek a neve is megváltozik. A kiírók megszüntették a vonal szerinti elkülönítést, így a versenyen nem lesznek ATL- és BTL-kategóriák, illetve ATL- és külön BTL alapú kampányok. A versenyt szervező Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a megoldásokat helyezi előtérbe, erre utal „A megoldásokat díjazzuk!” mottó is.
hirdetés
Több hagyománnyal is szakít a MAKSZ az Arany Penge reklámverseny kapcsán: például az idén nem lesznek külön ATL- és BTL- kategóriák. A szervezők azokra a változásokra reagáltak ezzel, hogy mára a kommunikációs szakterületek határai elmosódtak, tehát az ügynökségek gyakorlatilag azonos terepen versenyeznek.

A MAKSZ nemcsak a vonal szerinti elkülönítést szüntette meg, hanem néhány kategóriát is, igaz, újakat is létrehozott. Míg korábban például plakát/poszter, sajtóhirdetés és film kategória volt, addig idén filmes, sajtó és kültéri megoldások kategóriában lehet nevezni.

„A hagyományos megoldások, például sajtóreklám, plakát mellett egyre fontosabbak a kreatív felületek, amelyek gyakorlatilag ugyanazon fogyasztók figyelméért harcolnak egy adott környezetben. Ezért nem konkrét reklámmegjelenéseket kell kategóriának tekinteni, hanem azt a teret, amelyben számtalan megoldást alkalmazhatnak a hirdetők és ügynökségek" – mondta Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke. Így például sajtóhirdetések mellett más sajtó megoldásokat is, plakátok mellett pedig egyéb köztéri megoldásokat is lehet majd nevezni azonos kategóriában, és ezért értelmét veszti például a kreatív médiahasználat kategória.

A valóban különleges, úttörő megjelenésekre a progresszív megoldásokat hozták létre.

A régi kategóriák közül marad a direktmarketing, a rendezvény, a sales promotion, de újként lép be a beltéri-, valamint a vásárláshelyi megoldások.

Az újítás szellemében a reklám szó elhagyásával változott a verseny neve is, amely Arany Penge Kreatív Fesztivál néven fut tovább. Mint arról korábban beszámoltunk, idén új logót kap a verseny, az emblémákat pályázat útján a Lowe GGK készíti el.

A kilencedik Arany Penge zsűrijének elnöke Tordai Péter, a Leo Burnett kreatívigazgatója lesz. A kiírók április 18-ig várják a nevezéseket.

A tavalyi fesztiválon a Leo Burnett csapata vehette át a legsikeresebb ügynökségnek járó Arany-Gordiusz díjat, ez a cég kétszer annyi pontot szerzett akkor, mint a pontlista második helyén álló DDB. 2007-ben hat aranyat, 21 ezüstöt, és 19 Bronz Pengét osztottak ki.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A távolságtartás ellenére fesztiválélményt ígérnek a szervezők.

2020 első félévének legnézetettebb sorozata a Westworld volt a felületen. Június hónapban a Nagy Katalin - A kezdetek volt az élen.

Meghívásos tenderen választották ki az ügynökséget.

36 millió forint lesz a tét a tizedik évadban.

A híres olasz Képtár Black Presence projektje online túrát és más kapcsolódó eseményeket is tervez.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés