hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arany Penge - új alapokon

A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) új alapokra helyezte kreatív megmérettetését, az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivált, melynek a neve is megváltozik. A kiírók megszüntették a vonal szerinti elkülönítést, így a versenyen nem lesznek ATL- és BTL-kategóriák, illetve ATL- és külön BTL alapú kampányok. A versenyt szervező Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a megoldásokat helyezi előtérbe, erre utal „A megoldásokat díjazzuk!” mottó is.
hirdetés
Több hagyománnyal is szakít a MAKSZ az Arany Penge reklámverseny kapcsán: például az idén nem lesznek külön ATL- és BTL- kategóriák. A szervezők azokra a változásokra reagáltak ezzel, hogy mára a kommunikációs szakterületek határai elmosódtak, tehát az ügynökségek gyakorlatilag azonos terepen versenyeznek.

A MAKSZ nemcsak a vonal szerinti elkülönítést szüntette meg, hanem néhány kategóriát is, igaz, újakat is létrehozott. Míg korábban például plakát/poszter, sajtóhirdetés és film kategória volt, addig idén filmes, sajtó és kültéri megoldások kategóriában lehet nevezni.

„A hagyományos megoldások, például sajtóreklám, plakát mellett egyre fontosabbak a kreatív felületek, amelyek gyakorlatilag ugyanazon fogyasztók figyelméért harcolnak egy adott környezetben. Ezért nem konkrét reklámmegjelenéseket kell kategóriának tekinteni, hanem azt a teret, amelyben számtalan megoldást alkalmazhatnak a hirdetők és ügynökségek" – mondta Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke. Így például sajtóhirdetések mellett más sajtó megoldásokat is, plakátok mellett pedig egyéb köztéri megoldásokat is lehet majd nevezni azonos kategóriában, és ezért értelmét veszti például a kreatív médiahasználat kategória.

A valóban különleges, úttörő megjelenésekre a progresszív megoldásokat hozták létre.

A régi kategóriák közül marad a direktmarketing, a rendezvény, a sales promotion, de újként lép be a beltéri-, valamint a vásárláshelyi megoldások.

Az újítás szellemében a reklám szó elhagyásával változott a verseny neve is, amely Arany Penge Kreatív Fesztivál néven fut tovább. Mint arról korábban beszámoltunk, idén új logót kap a verseny, az emblémákat pályázat útján a Lowe GGK készíti el.

A kilencedik Arany Penge zsűrijének elnöke Tordai Péter, a Leo Burnett kreatívigazgatója lesz. A kiírók április 18-ig várják a nevezéseket.

A tavalyi fesztiválon a Leo Burnett csapata vehette át a legsikeresebb ügynökségnek járó Arany-Gordiusz díjat, ez a cég kétszer annyi pontot szerzett akkor, mint a pontlista második helyén álló DDB. 2007-ben hat aranyat, 21 ezüstöt, és 19 Bronz Pengét osztottak ki.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

Tisztújító közgyűlést tartott csütörtökön a helyi rádiókat tömörítő szervezet. A korábbi elnök, Hauk Zoltán a továbbiakban nem vesz részt a HEROE munkájában.

A zene mellett elektronikai eszközökről, és más pokulturális témákról is lesznek cikkek az oldalon.

A bútorgyártó Nagy-Britanniában és Írországban helyi ügynökségi partnere, a Mother segítségével készített ötletes közterületi kampányt.

Néhány hét alatt a fogadási forgalom 7 százalékát adta már az e-sport.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés