hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arany Penge - új alapokon

A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) új alapokra helyezte kreatív megmérettetését, az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivált, melynek a neve is megváltozik. A kiírók megszüntették a vonal szerinti elkülönítést, így a versenyen nem lesznek ATL- és BTL-kategóriák, illetve ATL- és külön BTL alapú kampányok. A versenyt szervező Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a megoldásokat helyezi előtérbe, erre utal „A megoldásokat díjazzuk!” mottó is.
hirdetés
Több hagyománnyal is szakít a MAKSZ az Arany Penge reklámverseny kapcsán: például az idén nem lesznek külön ATL- és BTL- kategóriák. A szervezők azokra a változásokra reagáltak ezzel, hogy mára a kommunikációs szakterületek határai elmosódtak, tehát az ügynökségek gyakorlatilag azonos terepen versenyeznek.

A MAKSZ nemcsak a vonal szerinti elkülönítést szüntette meg, hanem néhány kategóriát is, igaz, újakat is létrehozott. Míg korábban például plakát/poszter, sajtóhirdetés és film kategória volt, addig idén filmes, sajtó és kültéri megoldások kategóriában lehet nevezni.

„A hagyományos megoldások, például sajtóreklám, plakát mellett egyre fontosabbak a kreatív felületek, amelyek gyakorlatilag ugyanazon fogyasztók figyelméért harcolnak egy adott környezetben. Ezért nem konkrét reklámmegjelenéseket kell kategóriának tekinteni, hanem azt a teret, amelyben számtalan megoldást alkalmazhatnak a hirdetők és ügynökségek" – mondta Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke. Így például sajtóhirdetések mellett más sajtó megoldásokat is, plakátok mellett pedig egyéb köztéri megoldásokat is lehet majd nevezni azonos kategóriában, és ezért értelmét veszti például a kreatív médiahasználat kategória.

A valóban különleges, úttörő megjelenésekre a progresszív megoldásokat hozták létre.

A régi kategóriák közül marad a direktmarketing, a rendezvény, a sales promotion, de újként lép be a beltéri-, valamint a vásárláshelyi megoldások.

Az újítás szellemében a reklám szó elhagyásával változott a verseny neve is, amely Arany Penge Kreatív Fesztivál néven fut tovább. Mint arról korábban beszámoltunk, idén új logót kap a verseny, az emblémákat pályázat útján a Lowe GGK készíti el.

A kilencedik Arany Penge zsűrijének elnöke Tordai Péter, a Leo Burnett kreatívigazgatója lesz. A kiírók április 18-ig várják a nevezéseket.

A tavalyi fesztiválon a Leo Burnett csapata vehette át a legsikeresebb ügynökségnek járó Arany-Gordiusz díjat, ez a cég kétszer annyi pontot szerzett akkor, mint a pontlista második helyén álló DDB. 2007-ben hat aranyat, 21 ezüstöt, és 19 Bronz Pengét osztottak ki.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés