hirdetés
hirdetés
hirdetés

Apaépítő: szülő-gyerek tréningeket indítanak reklámmarketingesek

Nagygyörgy Miklós (RTBHouse), illetve Pőcze Balázs, Farkas Albert és Kovács Balázs (mind Mito) a szülő és a gyerek kapcsolatát javító projektbe fogtak. Az Apaépítő szerintük „nonprofit és profitorientált” egyszerre, és az anyákat is bevonnák idővel. Feltettünk pár kérdést. Szeretnének kocsit, tyúkokat, hajót, lovat, rollereket, saját tábort.

hirdetés

Apaépítő a neve annak a projektnek, amely a honlapja alapján hétvégi programokat szervez apáknak és gyerekeiknek. A leírás szerint a működtetők „egy lelkes apukákból, és az őket segítő szakemberekből, pszichológusokból, pedagógusokból, trénerekből álló csapat, akik azt vallják, hogy a gyerekekkel kettesben töltött minőségi idő meghatározza a gyermek fejlődését, a saját fejlődésüket és kettejük kapcsolatát." A programokkal mélyíteni segítenék a kapcsolatot a szülő és a gyerek között, írják.

Az első két kérdés, ami eszünkbe jutott, hogy egyrészt ezek szerint a kiindulási pont az-e, hogy a gyerekek apákkal való viszonya problémásabb, másrészt a leírás következetesen szülői viszonyokról ír, miközben a nevében egyértelműen az apákat emeli ki, azaz: jut-e tere az anyáknak, vagy ez egy hangsúlyosan apa-fia, apa-lánya projekt-e.

Praktikus okokból szűkítették apákra

A projekt kiötlője Nagygyörgy Miklós, az RTBHouse nevű digitális retargeting szolgáltató country managere, és mint mondja, három lánygyereke van, és felesége. Hozzá csatlakozott Pőcze Balázs, Farkas Albert és Kovács Balázs: ők a Mito kommunikációs ügynökség alapítói, illetve szintén apák, egy vagy két gyerekkel.

„Annak, hogy így leszűkítettük a résztvevők körét, elsősorban praktikus okai vannak: a fókuszálás sokat segít a kommunikáció egyszerűsítésében" - válaszolja kérdésünkre Pőcze, Nagygyörgy pedig arról bszél, hogy nem az a kiindulási pont, hogy problémásak lennének az apás kapcsolatok, de a kapcsolatok szerinte nem maguktól működnek, hanem működtetik azokat, legyen az párkapcsolat, barátság vagy a gyerekkel való viszony.

„Nem arról szól, hogy ki rossz vagy jó apa. Arról szól, hogy legyenek közös élmények, kettes program, kötődés" - mondja.

Egy apát és fiát illusztráló stockfotó

Több apa-fia páros érkezett eddig, de apa-lánya párosokat épp úgy várnak, illetve jövőre anyáknak is terveznek programokat indítani. „A csapatok dinamikáján sokat segít, ha a szülők egyneműek. Sok közös élményük van, viszont nem biztos, hogy elég fórumuk van ahhoz, hogy átbeszéljék, kibeszéljék, ami szülőként foglalkoztatja őket" - teszi hozzá Nagygyörgy, azaz számukra fontos szempont, hogy anyás programok esetén is azok különváljanak az apásoktól.

Kocsit, tyúkot, hajót, lovat, rollert

A honlapon szeptember és november között jelenleg négy programra lehet jelentkezni, ezeket különféle vidéki helyszíneken tartják (Mátraháza, Agárd, Visegrád, Tát), tematikusak (pl. Titkosügynököt keresünk! vagy Kaland a tó körül a címük), és a korosztályi besorolások között árnyalatnyi különbség van, alapvetően 5 és 14 éves kor között mozognak. A programok kétnaposak, azaz „ottalvósak", ár is van.

„Egy-egy hétvégét két tréner vezet. Úgy becsültük meg velük, hogy 15-20 apuka-gyermek páros lehet még kezelhető. Bizonyos esetekben egy-egy segítő pedagógusra is szükségünk lehet. Plusz olyan egyedi programelemek, mint az íjászat, a sziklán ereszkedés, a szaloncukor készítés mind-mind plusz embereket igényel. Ezek mind benne vannak a díjban. A díj fedezi a szállást étkezést és minden hétvégén meglepetéseket is".

Azt, hogy ez egy működőképes vállalkozás lesz-e, egyelőre nem tudják, de Pőcze azt mondja, hogy rengeteg tervük van, és a projekt jelenleg „egyszerre nonprofit és profitorientált". Közösséget építenének, Pőcze nagyságrendileg 400 résztvevő családot szeretne, akik befogadóak és támogatóak is. A közreműködő szakemberek között van vállalati tréner, óvodapedagógus, gyermekpszichológus, párkapcsolati tanácsadó, „apuka coach".

„Nagyon szeretnénk segíteni az integrációt, speciális-sajátos nevelési igényű gyerekekből is minél többet látni. Alapítványi lábat indítani, ahol nehezebb körülmények között élő családokat is bevonunk. Meg saját tábor-központot, kocsit, tyúkokat, hajót, lovat, rollereket. Mindent, ami segít a szülő-gyerek kapcsolat mélyítésében" - mondja Pőcze.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Nemrég még úgy tűnt, hogy a koronavírus nagy győztese a Corona lehet, azután, hogy a kezdeti pofonból felálltak.

Április 1-től az ügynökség látja el az energetikai vállalat külső és belső kommunikációját.

A koronavírus-járvány a tinimagazint is elérte.

A fesztivál szervezői már nem keresgélnek új dátumot, az eseményt jövőre rendezik meg legközelebb.

Műalkotásokat kell újraalkotni a lakásban található tárgyakból vagy családtagokból.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés