hirdetés
hirdetés
hirdetés

Amerikai reklámköltés - általános stagnálás, növekvő online piac

Az amerikai reklámpiac növekedése megtorpant 2007 végére, és végül 148,99 milliárd dollárnál állt meg a számláló a TNS Media Inteligence listaáras adatai szerint. Ugyanakkor az internetes reklámköltés továbbra is dinamikusan növekszik. A kutatócég elemzésében 2007 összesített reklámköltése mindössze 0.2 százalékkal volt több, mint a megelőző év eredménye, az utolsó negyedév számai viszont már 0.1 százalékos visszaesést mutatnak a 2006-os év hasonló időszakához viszonyítva.
hirdetés
„A reklámpiac növekedése továbbra is lassú, főleg a gazdaság általános állapota miatt terjedő pesszimizmusnak köszönhetően” – fogalmazott Jon Swallen, a TNS Media Intelligence vezérigazgató-helyettese, majd hozzátette: „A negyedik negyedévi eredmények jól mutatták ezt a rossz közérzetet, és a korai 2008-as első, vázlatos adatok arra engednek következtetni, hogy ez a tendencia nem változott meg. A ciklikusan visszatérő, a választásoknak és az Olimpiának köszönhető megugró növekedés hatása pedig egyelőre nem érzékelhető. A hirdetők, úgy látszik ugyancsak óvatosan kezelik a reklámbüdzséjük túlnyomó részét, szembesülve a vásárlói hajlandóságra és a vállalati profitokra vonatkozó adatokkal.”

A mért reklámköltés megoszlása médiatípus szerint 2007 január-december és 2006 január-december
Média 2007 Jan-Dec (millió dollár) 2006 Jan-Dec (millió dollár) Változás, százalékban
Televízió $64,421.0 $65,552.3 -1.7%
• Országos $22,430.7 $22,887.8 -2.0%
• Kábeltévé $17,842.2 $16,746.1 6.5%
• Lokális $15,589.4 $17,355.7 -10.2%
• Spanyol nyelvű $4,385.9 $4,327.6 1.3%
• Az összes lokális televízióban értékesített hirdetések (Syndicate TV) $4,172.9 $4,235.1 -1.5%
Magazin $30,327.5 $28,742.5 5.5%
• Fogyasztói $24,431.2 $22,830.0 7.0%
• B-to-B $3,355.3 $3,501.0 -4.2%
• Hétvégi $1,878.0 $1,751.9 7.2%
• Helyi $435.5 $453.5 -4.0%
• Spanyol nyelvű $227.5 $206.1 10.4%
Napilap $26,362.5 $27,918.7 -5.6%
• Helyi $22,660.6 $24,014.4 -5.6%
• Országos $3,346.6 $3,540.0 -5.5%
• Spanyol nyelvű $355.3 $364.2 -2.5%
Internet $11,309.4 $9,754.6 15.9%
Rádió $10,691.7 $11,084.6 -3.5%
• Helyi $7,187.0 $7,385.1 -2.7%
• Hálózati $2,502.6 $2,695.0 -7.1%
• Országos $1,002.2 $1,004.5 -0.2%
Outdoor $4,020.4 $3,831.2 4.9%
Behúzás $1,861.0 $1,828.6 1.8%
Összesen $148,993.5 $148,712.4 0.2%
Forrás: TNS Media Intelligence

A TNS Media Intelligence januári előrejelzésének tendenciájához hasonlóan a 2007-es amerikai reklámköltés változásának legfontosabb vonása az internet töretlen térhódítása, és a napilapok, a rádió és néhány televízió típus visszaesése.

Az internet előretörése a növekedés ütemében és a reklámtortából való egyre nagyobb részesesedésében látszik: az online banneres hirdetési piac 2006-hoz képest 15,9 százalékkal növekedett 2007-ben, eljutva a 11,31 milliárdos költésig. A reklámtortából való részesedése pedig tíz százalékkal nőtt egy év alatt, elérve a 7,7 százalékot.

A mért reklámköltés megoszlása médiatípus szerint 2004-től 2007-ig
Médiatípus 2007 2006 2005 2004
Orzságos TV 32.0% 31.5% 31.6% 31.0%
Magazinok 20.4% 19.3% 19.8% 19.0%
Napilapok 17.7% 18.8% 20.2% 20.4%
Helyi TV 11.3% 12.5% 11.5% 13.1%
Internet 7.6% 6.6% 5.8% 5.3%
Rádió 7.2% 7.5% 7.7% 7.8%
Minden más 3.9% 3.8% 3.5% 3.3%
Összesen 100.0% 100.0% 100.0% 100.0%
Forrás: TNS Media Intelligence

Az internet mellett még a fogyasztói magazinok szegmense volt képes meggyőző fejlődést produkálni, valamint a kábeltévé és az outdoor költés is fellendült.

A kábeltévén kívül viszont az összes további televízió típus visszaesést produkált, hasonlóan a rádiókhoz valamint a legnagyobb, 5,6 százalékos visszaesést elszenvedő napilappiachoz.

Hirdetői toplista: 2007 január-december a 2006 jnuár-decemberi időszakhoz viszonyítva
Vállalat 2006 Jan - Dec (millió dollár) 2006 Jan - Dec (millió dollár) Változás, százalékban
PROCTER & GAMBLE $3,486.5 $3,302.6 5.6%
AT&T $2,244.8 $2,338.3 -4.0%
VERIZON COMMUNICATIONS $2,136.5 $1,923.1 11.1%
GENERAL MOTORS $2,106.4 $2,282.8 -7.7%
TIME WARNER $1,709.2 $1,799.4 -5.0%
FORD MOTOR $1,642.8 $1,687.3 -2.6%
WALT DISNEY $1,373.6 $1,415.1 -2.9%
JOHNSON & JOHNSON $1,348.6 $1,350.6 -0.1%
SPRINT NEXTEL $1,308.9 $1,247.5 4.9%
NEWS $1,302.3 $1,376.0 -5.4%
Összesen $18,659.5 $18,722.7 -0.3%
Forrás: TNS Media Intelligence

A TNS a hirdetők költését is elemezte: 2007 tíz legnagyobb amerikai hirdetője összesen 18,66 milliárd dollárt költött el a mért médiában, amely 0,3 százalékos visszaesést jelent 2006-hoz képest. A top tíz hirdető utolsó negyedéves költései viszont már hatalmas különbségeket mutatnak: a tízből három vállalat kétszámjegyű visszaesést, míg négy vállalat pedig kétszámjegyű növekedést produkált az időszakban.

A hirdetői lista első helyén akárcsak tavaly, a Procter & Gamble áll a maga 3,486 milliárd dolláros költésével, amely 5,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A top 10-ben a legnagyobb büdzséduzzasztást pedig a Verizon Communications vitte véghez, 11,1 százalékkal növelve költéseit több mint 2.136 milliárd dollárra.

A hirdetési kategóriák toplistája: 2007 január-december a 2006 január-decemberi időszakhoz viszonyítva
Kategória 2007 Jan–Dec (million dollár) 2006 Jan-Dec (million dollár) Változás, százalékban
Pénzügyi szolgáltatások $9,122.9 $8,656.4 5.4%
Telekommunikáció $9,052.3 $9,438.3 -4.1%
Helyi szolgáltatások és szórakoztatás $8,946.9 $8,700.7 2.8%
Gépjármű, külföldi $8,115.6 $8,689.5 -6.6%
Vegyes kiskereskedelem $8,071.6 $8,279.7 -2.5%
Direct response marketing $7,447.9 $6,364.9 17.0%
Gépjármű, belföldi $7,053.1 $7,595.0 -7.1%
Testápolás $6,176.8 $5,611.7 10.1%
Utazás, turizmus $5,336.0 $5,361.1 -0.5%
Éttermek $5,331.7 $5,305.1 0.5%
TOTAL $74,654.8 $74,002.3 0.9%
Forrás: TNS Media Intelligence

A legnagyobb visszaeső a General Motors (GM) volt, ahol a költés 7,7 százalékkal esett vissza, 2,106 milliárdra. A GM visszaeséséhez érdekes adalék, hogy az utolsó negyedévben viszont 24,5 százalékkal nőtt az autógyártó költése a tavalyi év hasonló időszakához képest, a Chevrolet és Cadillac márkák erőteljes újrabevezető kampányainak köszönhetően.

A márkamegjelenések és hirdetések aránya 2007 negyedik negyedévében (perc: másodperc egy órában)
Márkamegjelenés Reklámüzenetek Összesen
Főműsoridő, hálózati tv 8:05 14:12 22:17
Élő adás 4:47 14:05 18:52
Felvett adás 15:39 14:26 30:05
Késő esti hálózati tv (Kimmel, Leno, Letterman) 14:34 15:26 30:00
Forrás: TNS Media Intelligence
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés