hirdetés
hirdetés
hirdetés

Állati tényező

Körmöczi Bendegúz állatidomár

A Pannon-szpotokban szereplő kutya neve valójában nem Dió, hanem Zümi – árulta el az állatidomár Körmöczi Bendegúz, aki a telekomcég reklámfilmjein kívül többek között a Chapi és a Malév hirdetéseiben és Steven Spielberg München című filmjében is közreműködött. Legutóbb egy fehér óriásuszkárral forgatott együtt egy izraeli lottóreklámban.
hirdetés
Hogyan jutott el egy magyar idomárhoz az izraeli lottó felkérése?
Az volt az elképzelésük, hogy a korábbi reklámjaikban csak üldögélő Lucky nevű kutya a jövőben valódi főszereplője lesz a filmeknek, ezért rendeztek egy európai idomárválogatást, ahol engem találtak a legmegfelelőbbnek Lucky betanítására.

Sokan versenyeztek a munkáért? Mennyire szoros az európai mezőny ezen a területen?
Hogy európai szinten mennyire, azt nem tudom, de tény, hogy Magyarországon kevesen vagyunk, akik valóban ebből a szakmából élünk. Megkockáztatom, összesen hárman. Ráadásul mindannyiunknak megvan a maga speciális területe: Horkai Zoltán vadállatokkal, Andrejka György főleg lovakkal, én pedig szinte az ös.- szes háziállattal foglalkozom. Nehéz bekerülni ebbe a szűk körbe? Elég nehéz önállóan elindulni, hiszen a megbízások eleinte rendszertelenül érkeznek, ami szilárd háttér nélkül nagy bizonytalanságot jelent. Az első három-négy évben nem volt ritka, hogy azon kellett gondolkodnom: eledelt veszek az otthon tartott állataimnak, és én eszem rizst Vegetával, vagy pedig az állatok éheznek. Nehéz időszak volt.

Mi hozta meg végül az áttörést?

Az állattulajdonosokkal kiépített kapcsolatok folyamatos bővítése. Bár különös lehet, hogy egy állatokkal foglalkozó ember mondja ezt, de azt hiszem, hogy az egyik alapja a szakmámnak, hogy tudni kell az emberekkel bánni. Ahhoz, hogy minél több megbízást kapjak, többet és jobban teljesítsek, elengedhetetlen, hogy legyen egy olyan baráti kör, amely azokból a gazdákból áll, akik szívesen odaadják kedvencüket egy-egy forgatásra. Első körben tehát az a fontos, hogy kiépüljön egy óriási, több száz főből álló kapcsolati háló. Második körben pedig – ami részben összefügg persze az előbbiekkel – kulcsfontosságú, hogy az állatok tulajdonosai teljes mértékben megbízzanak bennem. Mondjuk, ha sikerül nagyon közel kerülnünk egymáshoz egy-egy állattal, abból néha érdekes helyzetek is adódhatnak: legutóbb például, amikor elbúcsúztam Luckytól és a gazdájától, a kutya utánam futott a liftbe. De a gazdák jellemzően inkább örülnek a jó kapcsolatnak, mert érzik, hogy az állat biztonságban van nálam.

Dióval, a Pannon-szpotok főszereplőjével is sikerült ilyen közeli viszonyt kialakítani?
Dióval – akit egyébként a valóságban Züminek hívnak – viszonylag könnyű volt kiépíteni a hatékony „munkakapcsolatot”, mert már rendelkezett egy jó, úgynevezett klikkeres alappal, amire a gazdája tanította meg. Ez azt jelenti, hogy a kezdetektől fogva tudta, hogy az idomár által kiadott klikkelő hanghoz jutalomfalat társul, és hogy éppen melyik mozdulatát díjazza a klikkelés. Ezért elég gördülékenyen lehetett vele haladni.

Valószínűleg nem mindegyik jelenet ment ugyanolyan könnyen – én arra tippelnék, hogy az volt a legnehezebb, amelyikben Zümi az asztalon lévő egeret fogta meg.
Érthető módon szinte mindenki azt szúrja ki, mert látványos, pedig az volt az egyik legkönnyebb művelet – az egyszerű pacsimozdulatból ugyanis néhány lépésben el lehet jutni hozzá. Valójában a gereblyecipelős jelenetek voltak a legnehezebbek. Zümi ugyanis többek között két dolgot nem szeret: kemény és nehéz tárgyakat cipelni. Ezért egyrészt egy kötéllel könnyítettük a nyél keménységét, másrészt pedig sok szünetet tartottunk, hogy pihenhessen. Erőltetni sosem szabad az állatot, mert bár sokszor van olyan jólnevelt, hogy megcsinálja a feladatot, de utána megsértődhet, és akkor nem lehet egy darabig együtt dolgozni vele.

Ez tehát egy kiegyensúlyozott, kétoldalú játék az idomár és az állat között?
Inkább egyoldalú. Valójában csak az állaton múlik, hogy megcsinálja-e, amit az idomár elképzel.

Körmöczi Bendegúz
Körmöczi Bendegúz messziről érkezett az állatidomári szakmába. Dolgozott termékmenedzserként és rendszergazdaként is, közben a Budapesti Műszaki Egyetemen villamosmérnöknek készült. Az egyetem elvégzése után 2003-ban mégis úgy döntött, hogy végre azt csinálja, amit mindig is szeretett volna: elindította saját vállalkozását, az AC Powert, így ma már főállású idomárként dolgozik.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés