hirdetés
hirdetés
hirdetés

Államosítják a közmédiumok vagyonát

Az ingatlanok, az archívumok, jelmez és díszlettárak egyaránt közvetlenül állami kézbe kerülnének jövő év januárjától egy hétfői előterjesztés szerint.

hirdetés

Állami tulajdonba kerül a Magyar Televízió, a Magyar Rádió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda vagyonának jelentős része. Az új médiastruktúrát érintő törvénymódosítási javaslatot - amely a nyáron elfogadott médiacsomag egyik elemét változtatná meg - ma terjesztette a parlament elé Cser-Palkovics András és Rogán Antal.

Az előterjesztés kimondja: az Országgyűlés határozatban rendelkezik a Közszolgálati Közalapítvány, a Magyar Rádió, a Magyar Televízió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda vagyonának térítésmentes állami tulajdonba adásáról. Az eddigi működéshez képest ez abban jelent különbséget, hogy míg eddig az egyes állami tulajdonú médiumok önállóan rendelkeztek vagyonuk felett, a jövőben a tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket a Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap gyakorolná majd.

A vagyonátadásról a benyújtók kifejtik, hogy a közszolgálati részvénytársaságok és a jogelődeik fennállása során az általuk készített, sugárzott, illetve egyéb módon közreadott hang-, mozgókép-, valamint fényképfelvételek, továbbá a műsor- és hírszolgáltatás kapcsán keletkezett egyéb dokumentumok - azaz az archívumok - és a közszolgálati részvénytársaságok tulajdonában álló jelmez-, díszlet- ás kottatár vonatkozásában a tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket ugyancsak a Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap gyakorolná.

A közszolgálati részvénytársaságok, valamint a közalapítvány tulajdonában álló ingatlanok tulajdonosi jogait és kötelezettségeit is az alap gyakorolná a jövőben.

Az országgyűlési határozati javaslat szerint a vagyont 2011. január 1-jével adnák át, de a vagyon átadása érdekében szükséges intézkedéseket már a hatályba lépést, azaz a határozat közzétételét követő nap után haladéktalanul meg kell kezdeni.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

 A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 19. alkalommal hirdeti meg a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri a legfrissebb idei honlapokat és a legjobb digitális megoldásokat várja. 

Egyre több raktárkoncertet vállaló zenekar csatlakozik az akcióhoz.

Ötletes absztrakciók, szokatlan perspektívák és önmegvalósítás vitték a prímet júliusban.

Erősen ajánlják a maszkviselést, belépéskor hőmérőzésre is lehet számítani.

Képernyőfüggők, már csak a virtuális valósgban tájékozódnak, elidegenedtek egymástól - Billie Eilish szerint a sztereotípiákkal szemben pont ez a generáció hozhat társadalmi változásokat.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.