hirdetés
hirdetés
hirdetés

Alkalmazásban int óva a kartellveszélytől a GVH

A szervezet jelenlegi elnökét egyébként Orbán Viktor nevezte ki hét évvel ezelőtt hat évre.

hirdetés

"A verseny tisztasága a közbeszerzési eljárásokban közérdek, így a közbeszerzési kartellek visszaszorítása kiemelt célja mind a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), mind a Közbeszerzési Hatóságnak (KH). A GVH most a KH „Napi közbeszerzés” elnevezésű mobiltelefonos alkalmazásán elérhető „napi tippekkel” hívja fel a közbeszerzéseken induló ajánlattevők, valamint a közbeszerzést kiíró ajánlatkérők figyelmét a kartellek kockázataira és kezelésére" - olvasható a GVH és a KH közös közleményében.

Az alkalmazás egyébként 2017 májusa óta elérhető már, a hivatal szerint négyezren töltötték le. A napi tipp indult január elején, és heti rendszerességgel szolgálja majd a közérdeket egy-egy hasznos tanáccsal. "Az ajánlatkérőknek, illetve az ajánlattevőknek szánt rövid, gyakorlati tanácsok a GVH két tájékoztató füzetére támaszkodnak, amelyek elérhetők a „Napi jó gyakorlat” menüpontban is. A tippek megjelenéséről „push” üzenet érkezik a menüpontra feliratkozóknak" - írja a hivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal és a Közbeszerzési Hatóság első tippje az évre, esztendőre:

"A közbeszerzési kartell Önnek is árt!
A közbeszerzési kartellek megdrágítják a megvalósítandó projekteket és rontják azok minőségét. Kartell nélkül ugyanazért a pénzért többet és jobbat kaphat."

Létezik egyébként több tájékoztató füzetecske is, amely az ajánlatkérőknek segít a kartellek felismerésében. A füzetben olvasható tippek jelennek meg a korszerű alkalmazásban is. A GVH 2015-ben indította kartellellenes kommunikációs kampányát „Nem marad köztetek” szlogennel, és microsite-ot is létrehozott a célra. Ezen található a Kartell Chat is.

A GVH elnöke Dr. Juhász Miklós, akit 2010-ben nevezett ki Orbán Viktor a szervezet élére eredetileg hat évre, ám a szervezet honlapja szerint még mindig ő a vezető (egyébként a GVH korábbi vezérét is Orbán nevezte ki, és ő 12 évig volt a hivatal élén). Az Origo 2010-es cikke szerint Juhász az Orbán-család barátja, és több, a családhoz köthető cégügyben érintett volt.

A kartell a versenytárs vállalatok közötti titkos megállapodás, amely a verseny korlátozására vonatkozik, írja a GVH honlapja.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés