hirdetés
hirdetés
hirdetés

Alkalmazásban int óva a kartellveszélytől a GVH

A szervezet jelenlegi elnökét egyébként Orbán Viktor nevezte ki hét évvel ezelőtt hat évre.

hirdetés

"A verseny tisztasága a közbeszerzési eljárásokban közérdek, így a közbeszerzési kartellek visszaszorítása kiemelt célja mind a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), mind a Közbeszerzési Hatóságnak (KH). A GVH most a KH „Napi közbeszerzés” elnevezésű mobiltelefonos alkalmazásán elérhető „napi tippekkel” hívja fel a közbeszerzéseken induló ajánlattevők, valamint a közbeszerzést kiíró ajánlatkérők figyelmét a kartellek kockázataira és kezelésére" - olvasható a GVH és a KH közös közleményében.

Az alkalmazás egyébként 2017 májusa óta elérhető már, a hivatal szerint négyezren töltötték le. A napi tipp indult január elején, és heti rendszerességgel szolgálja majd a közérdeket egy-egy hasznos tanáccsal. "Az ajánlatkérőknek, illetve az ajánlattevőknek szánt rövid, gyakorlati tanácsok a GVH két tájékoztató füzetére támaszkodnak, amelyek elérhetők a „Napi jó gyakorlat” menüpontban is. A tippek megjelenéséről „push” üzenet érkezik a menüpontra feliratkozóknak" - írja a hivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal és a Közbeszerzési Hatóság első tippje az évre, esztendőre:

"A közbeszerzési kartell Önnek is árt!
A közbeszerzési kartellek megdrágítják a megvalósítandó projekteket és rontják azok minőségét. Kartell nélkül ugyanazért a pénzért többet és jobbat kaphat."

Létezik egyébként több tájékoztató füzetecske is, amely az ajánlatkérőknek segít a kartellek felismerésében. A füzetben olvasható tippek jelennek meg a korszerű alkalmazásban is. A GVH 2015-ben indította kartellellenes kommunikációs kampányát „Nem marad köztetek” szlogennel, és microsite-ot is létrehozott a célra. Ezen található a Kartell Chat is.

A GVH elnöke Dr. Juhász Miklós, akit 2010-ben nevezett ki Orbán Viktor a szervezet élére eredetileg hat évre, ám a szervezet honlapja szerint még mindig ő a vezető (egyébként a GVH korábbi vezérét is Orbán nevezte ki, és ő 12 évig volt a hivatal élén). Az Origo 2010-es cikke szerint Juhász az Orbán-család barátja, és több, a családhoz köthető cégügyben érintett volt.

A kartell a versenytárs vállalatok közötti titkos megállapodás, amely a verseny korlátozására vonatkozik, írja a GVH honlapja.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

A Cinema City médiaértékesítési divíziója a Botrányt nézte ki az alkalomra.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés