hirdetés
hirdetés
hirdetés

Alice Csodaországban az új soroksári IKEA-ban

Június 14-én megnyílik Magyarország harmadik IKEA áruháza, a soroksári a maga 34 ezer négyzetméterével a legnagyobb lesz hazánkban (az Örs vezér téri 26 ezer, a budaörsi 19 ezer négyzetméter). Értelemszerűen több termékből lehet majd választani, de nagyobb hangsúlyt fektetnek az inspirációra is, illetve itt ebédelni is többen tudnak egyszerre. A Kreatívnak lehetősége volt még nyitás előtt bejárni a terepet, ennek beszámolóját olvashatják alább.

hirdetés

67 szoba, illetve komplett lakásbelső kapott helyet az új áruházban, ezek közül a legizgalmasabb a nagypapa-unoka duóra kialakított nappali-dolgozó volt. A szecessziós hangulatú tapétával, a fekete cserépkályhával és a rengeteg könyvvel (noha ilyen dekorelemek, tárgyak továbbra sem kaphatók az IKEA-ban) a látogató kicsit a múlt század elejére ugrik vissza, de minden másban a korszerűség és a praktikum dominál.

Alice Csodaországban néven fut ez a szobabelső (lásd a lenti nyitóképen), és ahogy Petr Vavrečka, a soroksári IKEA kommunikációs és lakberendezési vezetője a csütörtöki sajtóbejáráson elmondta, egyrészt arra törekedtek, hogy különböző generációk egy térben is jól megférjenek (ezért van íróasztal, az unokának meg a szekrényben játéktároló). Másrészt, hogy bemutassák: a klasszikus IKEA-bútordarabok (például az 1979 óta forgalomban lévő Billy könyvespolc) vagy épp az újabbak mennyiféle élet- és lakásstílushoz passzolnak.

Fotó: Lugosi Péter

Az IKEA-nál régi szokás, hogy valós emberek valós otthonait is felkeresik, felmérik a berendezési nehézségeiket, szükségleteiket, az adatokat aztán meg nemcsak a bútor, hanem a bemutatóterek tervezésénél is felhasználják. Ez az évente ismétlődő, 13 nagyvárosban folyó Life at Home kutatás, ezt egészíti a regionális, illetve a lokális szemle. Utóbbi a soroksári IKEA nyitása előtt nálunk is futott, amelyben például arra voltak kíváncsiak, hogy milyen színeket kedvelnek magyarok, mihez ragaszkodnak vagy miben lenne őket szerencsés inspirálni.

Egyértelmű újdonság Soroksáron, hogy a felmérés tanulságait történetekbe csomagolták: az „Alice csodaországban” szoba tényleg egy professzorról és lányunokájáról szól, míg egy másik alkalommal egy dizájner tetőtéri lakásába kalauzolt el Petr. Aztán jött egy félig sárgára festett, mindössze 25 négyzetméteres otthon is, ami nemcsak a minden részletre kidolgozott praktikussága miatt érdekes, hanem ügyesen - hogy a valósághoz még közelebb legyünk - egy pesti gang képe volt a „bejárati ajtóval” szemben a falra felragasztva. (Ilyen hangulati elemekkel már az Örs vezér téri áruházban is operálnak, de itt minden korábbinál jobban illeszkedik a kép.)

Kép: Szerző
Kép: Szerző

A lokalitás más helyen is szerepet kapott. A szobák, lakások mellett egy fiktív kávézóba is be lehet ülni Soroksáron, az „ablakok” – tapéták formájában - itt is Budapest századfordulós házaira néznek. A kávézó kialakításával Petr és csapata arra szeretne rámutatni, hogy az IKEA a kisvállalkozásoknak is jó választás lehet: van trendi, igazi izzónak tűnő, de valójában ledes lámpa, a bárszékek se csak az otthoni konyhában férnek el, no meg az egyéb kiegészítők egy nyilvános térben is tűnhetnek egyedinek. 

Amivel még újat hoz a soroksári IKEA, az az étteremrészleg. Nemcsak nagyobb (451-en ülhetnek le egyszerre), a kasszából is több van, hanem telepítettek egy grillkonyhát is. (A sajtósok sem húsgolyót kaptak, hanem grillezett pulykát vagy grill camembert-t, grill zöldséggel. Finom volt.) Elnyúlásra alkalmas kávézósarok is lett, a ristrettotól a vaníliás lattéig sokféle kávéval, és még több süteménnyel - bár itt a bemutatótérben esetleg már megtöltött kék batyukkal kicsit nehéz lesz a koordináció, mert nincs ilyesmi pakolóhely. 

Kép: Szerző
Kép: Szerző

Infók és újdonságok

Az online rendelés továbbra is áruházi átvétellel valósul meg, erre a soroksárinál is lesz lehetőség, de nyár végére ígérik az országos házhoz szállítás bevezetését.

A soroksári áruház megnyitása alkalmával számos termék árát is csökkentik, az ajánlatok mindhárom magyarországi IKEA áruházban elérhetőek lesznek.

A soroksári IKEA-ban a hűtésről és a fűtésről geotermikus rendszer gondoskodik, az elektromosságot pedig napelemek biztosítják majd. A leírás szerint így az épület hűtését 82 százalékban, fűtését pedig 99 százalékban tudják ezek a megoldások biztosítani.

1196 darab fát és cserjét, úgynevezett véderdőt is ültettek az áruház és az autópálya közé.

Az autósok 1142 parkolóhely közül választhatnak, illetve négy elektromos töltőállomás is üzemkész. Számukat a jövőben még növelik, minden 100 helyre fog két elektromos autótöltő jutni.

Buszra a 123-asra vagy a 135-re kell ülni, ha tömegközlekedéssel szeretnénk eljutni az áruházba, lesz megállóhelyük az IKEA-nál.

  (A képeket Lugosi Péter készítette, amelyiket nem, jeleztem.)

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Cannes-ban nagydíjat ért az ötlet.

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés