hirdetés
hirdetés
hirdetés

Alex Bogusky visszatér

A 2000-es évek globálisan talán legmeghatározóbb reklámosa, Alex Bogusky 2010-ben hagyta el a nevével fémjelzett ügynökséget, majd a „soha nem térek vissza a reklámszakmába” kinyilatkoztatás is elhagyta a száját. Végül visszatért, de csak azért, hogy a szívének kedves megbízóknak készítsen reklámokat, melyekben gyakran kritizálta korábbi ügyfeleit is. Úgy tűnik, a nyolc évig tartó hippiskedésnek most vége: Alex Bogusky újra a Crispin, Porter + Bogusky (CP+B) partnere lett. A nemzetközi szinten jelentős reklámszakmai hírről az AdAge számolt be.

hirdetés

Bogusky visszatéréséről maga Chuck Porter elnök számolt be múlt héten, eszerint Bogusky visszakapja a társ-alapító pozíciót, illetve ő lesz a „chief creative engineer”, ami egy nehezen érthető, mindenesetre valamiféle kreatív felsővezetői poszt.

Alex Bogusky - Forrás: Wikimedia
Alex Bogusky - Forrás: Wikimedia

Az AdAge cikke kitér arra is, hogy a lépésnek köze lehet ahhoz, hogy mostanában nem ment annyira jól üzletileg sem a CP+B-nek, sem az anyavállalat MDC Partnersnek. Egy névtelen nyilatkozó el is mondta a lapnak, hogy Bogusky visszacsábításával bizonyára új lendületet remélnek a tulajdonosok.

A cikkben Bogusky is megszólal, semmitmondó konzerv pr-nyilatkozatban méltatja a CP+B és MDC vállalatokat, arról beszél, hogy igazán innovatívak, állandóan újraalkotják a reklámozás fogalmát. (A nyilatkozatban nem ejt szót arról Bogusky, mekkora morális dilemmát okoz számára, hogy a visszatérésével ugyanazoknak a vállalatoknak kell újra dolgoznia, akiket az elmúlt nyolc éves hippiskedése során folyamatosan kritizált és kifigurázott. De erről később.)

Art directorból Reklámjézus

Alex Bogusky sok éven át volt a Crispin, Porter + Bogusky kreatívigazgatója. 1989-ben a 16. alkalmazottként csatlakozott a céghez art directorként, öt évvel később lett kreatívigazgató, 1997-ben pedig partner, időközben pedig a neve is bekerült az ügynökség nevébe a másik két partner mellé.

Regnálása alatt az ügynökséget számos esetben választották világszinten az év ügynökségének, őt magát pedig a világ legkreatívabb reklámszakemberének ítélte a Fast Company, az Adweek szaklap pedig az évtized kreatívigazgatójának választotta. Olykor csak Reklámjézusként emlegették. (Cikkünkbe illesztettünk néhány díjazott reklámot, ami a nevéhez köthető.)

2010-ben aztán bejelentették, hogy Alex Bogusky 22 év után elhagyja az ügynökséget, és a Crispin Porter + Bogusky anyacégéhez, az MDC Partnershez megy át. Bogusky egy teljesen új, furcsa nevű részmunkaidős pozíciót kapott, néhány hónap után azonban innen is távozott, és ugyanazon év júliusában bejelentette: mindegy, ki kopogtat be hozzá, ő végleg befejezte a reklámos pályafutását.

Az elkövetkező években inkább fenntarthatósági projektekkel, nonprofit ügyekkel, egészséges, környezetbarát amerikai termékek népszerűsítésével foglalkozott, és természetesen az iménti fogadalom sem tartott sokáig, hiszen a fenti elképzeléseket sok esetben reklámok formájában valósította meg. Nagy port kavart több projektje is, amelyekben olyan cégeket kritizált teljesen nyíltan, amelyek korábban a megbízói voltak. Ilyen a Burger King, vagy a Coca-Cola. A Center for Science in the Public Interest nevű szervezetnek készített például egy négyperces animált reklámot a cukros üdítőitalok káros hatásairól. A főszereplő négy elhízott jegesmedve, amivel egyértelműen a Coca-Colára utalnak.

De csinált átiratot a híres, 1971-es Hilltop Cola-filmhez is:

Mostantól vélhetően kevésbé kritikus kólareklámok esnek majd ki a kezei közül.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

Az ugytudjuk.hu-t kiadó céget az LMP-s képviselő és korábban a Nyugat.hu-nál dolgozó újságírok alapították.

Viccesen nihilista reklámok a Burrow márkától.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés