hirdetés
hirdetés
hirdetés

AGB Nielsen - 175 háztartásban a Unitam

Új mérési technológiát vezetett be az AGB Nielsen Media Research. A Unitam (Universal Audio Tracking) rendszer egy hangalapú nézettségmérő rendszer, amelynek segítségével a televíziós közönségmérés nem korlátozódik a valós idejű tévéműsorokra, hanem egyaránt mérhetőek a DVD-n, videón, számítógépen megnézett filmek, analóg és digitális audiovizuális tartalmak.
hirdetés
Vörös Csilla, az AGB Nielsen ügyvezető igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy jelenleg az AGB Nielsen Media Research 30 országban van jelen és ebből már 10 országban alkalmazzák a legújabb fejlesztésú digitális mérési technológiát mintegy 21 ezer Unitam műszerrel.

Magyarországon jelenleg a 860 háztartásból álló minta 175 háztartásában mérnek összesen 302 Unitam műszerrel. Az AGB Nielsen cégcsoport Magyarországon 2001 óta méri a digitális platformokat és csatornákat a TVM4 nevű eszközzel és tavaly helyezte üzembe a Unitam berendezéseket. A korábbi TVM (Television Measurement 1, 2) műszerek automatikusan azonosították a bekapcsolt tévékészülék analóg vételi frekvenciájának segítségével a csatornát. A közönséget az analóg és a digitális rendszer egyformán méri, mégpedig úgy, hogy az adott készülékhez tartozó eszközön bejelentkeznek a nézők - akikről már korábban felvették a személyi adatokat - majd a műsor végén kijelentkeznek. Így derül ki az, hogy ki nézi a tévéadást és mennyi ideig, amelyről aztán összesített adatokat adnak a tévépiac szereplői számára. 

Az ügyvezető elmondta, hogy a hangalapú nézettségmérő rendszer lényege az, hogy nem kódot, vagy azonosító jelet illesztenek a tartalomhoz, hanem magát a tartalmat használják fel kódként a felismerésre. Ez azt jelenti, hogy a mérés nem függ a műsorszolgáltatótól. A hagyományos tévéműsorok mellett minden másfajta tartalom - DVD-n vagy VHS-en nézett film, videó, rádióadás, reklám, zene - regisztrálható, függetlenül attól, hogy analóg, vagy digitális platformon keresztül jut el a fogyasztóhoz.

Vörös Csilla az új mérőműszer kifejlesztésének hátteréről elmondta: az új technológiák mind a tartalomszolgáltatás, mind pedig a tartalombefogadás terén jelentős változásokat hoztak. Az ügyvezető hozzátette, hogy a korábbi analóg platform mellett egyre inkább teret nyernek a digitális megoldások, a régi televíziós készülékeket felváltják az LCD és plazma képernyők, a videókat a DVD lejátszók és rögzítők. De nemcsak a tartalomszolgáltatás változott, hanem a technikai eszközök is folyamatosan fejlődnek: a felhasználók ma már a videojátékokat, házimozikat, számítógépeket és hordozható multimédiás eszközöket hozzákapcsolják a televízióhoz és összetett rendszereket hoznak létre. Az is új elem, hogy a közönség a médiafogyasztását saját igényei szerint szabja, vagyis az élő tévézést felváltja a műsor sugárzásával nem egyidejű televízió nézés.

A legtöbb Unitam műszer - 9600 - Kínában van, ezt követi Olaszország 1500 műszerrel és az Egyesült Királyság mintegy 800 eszközzel. A műszert először Angliában használták, később pedig a többi AGB Nielsen által mért országokban is bevezették.

Az AGB Nielsennél fejlesztés alatt áll egy kézi műszer is Unitam Handset néven, amelynek tesztelése és bejegyzése szintén folyamatban van. Ez a rögzített eszközökkel szemben azt az előnyt biztosítja, hogy az otthon bármely pontján méri a médiaeszközöket.

„Ma még főleg otthon tévéznek az emberek, de folyamatosan fejlődik a piac, például a mobiltévé területén. Bár a 3G még drága és kevesen használják, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk nem kell készülni a kihívásokra” - mondta Vörös Csilla.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés