hirdetés
hirdetés
hirdetés

AGB Nielsen - 175 háztartásban a Unitam

Új mérési technológiát vezetett be az AGB Nielsen Media Research. A Unitam (Universal Audio Tracking) rendszer egy hangalapú nézettségmérő rendszer, amelynek segítségével a televíziós közönségmérés nem korlátozódik a valós idejű tévéműsorokra, hanem egyaránt mérhetőek a DVD-n, videón, számítógépen megnézett filmek, analóg és digitális audiovizuális tartalmak.
hirdetés
Vörös Csilla, az AGB Nielsen ügyvezető igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy jelenleg az AGB Nielsen Media Research 30 országban van jelen és ebből már 10 országban alkalmazzák a legújabb fejlesztésú digitális mérési technológiát mintegy 21 ezer Unitam műszerrel.

Magyarországon jelenleg a 860 háztartásból álló minta 175 háztartásában mérnek összesen 302 Unitam műszerrel. Az AGB Nielsen cégcsoport Magyarországon 2001 óta méri a digitális platformokat és csatornákat a TVM4 nevű eszközzel és tavaly helyezte üzembe a Unitam berendezéseket. A korábbi TVM (Television Measurement 1, 2) műszerek automatikusan azonosították a bekapcsolt tévékészülék analóg vételi frekvenciájának segítségével a csatornát. A közönséget az analóg és a digitális rendszer egyformán méri, mégpedig úgy, hogy az adott készülékhez tartozó eszközön bejelentkeznek a nézők - akikről már korábban felvették a személyi adatokat - majd a műsor végén kijelentkeznek. Így derül ki az, hogy ki nézi a tévéadást és mennyi ideig, amelyről aztán összesített adatokat adnak a tévépiac szereplői számára. 

Az ügyvezető elmondta, hogy a hangalapú nézettségmérő rendszer lényege az, hogy nem kódot, vagy azonosító jelet illesztenek a tartalomhoz, hanem magát a tartalmat használják fel kódként a felismerésre. Ez azt jelenti, hogy a mérés nem függ a műsorszolgáltatótól. A hagyományos tévéműsorok mellett minden másfajta tartalom - DVD-n vagy VHS-en nézett film, videó, rádióadás, reklám, zene - regisztrálható, függetlenül attól, hogy analóg, vagy digitális platformon keresztül jut el a fogyasztóhoz.

Vörös Csilla az új mérőműszer kifejlesztésének hátteréről elmondta: az új technológiák mind a tartalomszolgáltatás, mind pedig a tartalombefogadás terén jelentős változásokat hoztak. Az ügyvezető hozzátette, hogy a korábbi analóg platform mellett egyre inkább teret nyernek a digitális megoldások, a régi televíziós készülékeket felváltják az LCD és plazma képernyők, a videókat a DVD lejátszók és rögzítők. De nemcsak a tartalomszolgáltatás változott, hanem a technikai eszközök is folyamatosan fejlődnek: a felhasználók ma már a videojátékokat, házimozikat, számítógépeket és hordozható multimédiás eszközöket hozzákapcsolják a televízióhoz és összetett rendszereket hoznak létre. Az is új elem, hogy a közönség a médiafogyasztását saját igényei szerint szabja, vagyis az élő tévézést felváltja a műsor sugárzásával nem egyidejű televízió nézés.

A legtöbb Unitam műszer - 9600 - Kínában van, ezt követi Olaszország 1500 műszerrel és az Egyesült Királyság mintegy 800 eszközzel. A műszert először Angliában használták, később pedig a többi AGB Nielsen által mért országokban is bevezették.

Az AGB Nielsennél fejlesztés alatt áll egy kézi műszer is Unitam Handset néven, amelynek tesztelése és bejegyzése szintén folyamatban van. Ez a rögzített eszközökkel szemben azt az előnyt biztosítja, hogy az otthon bármely pontján méri a médiaeszközöket.

„Ma még főleg otthon tévéznek az emberek, de folyamatosan fejlődik a piac, például a mobiltévé területén. Bár a 3G még drága és kevesen használják, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk nem kell készülni a kihívásokra” - mondta Vörös Csilla.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés