hirdetés
hirdetés
hirdetés

AGB Nielsen - 175 háztartásban a Unitam

Új mérési technológiát vezetett be az AGB Nielsen Media Research. A Unitam (Universal Audio Tracking) rendszer egy hangalapú nézettségmérő rendszer, amelynek segítségével a televíziós közönségmérés nem korlátozódik a valós idejű tévéműsorokra, hanem egyaránt mérhetőek a DVD-n, videón, számítógépen megnézett filmek, analóg és digitális audiovizuális tartalmak.
hirdetés
Vörös Csilla, az AGB Nielsen ügyvezető igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy jelenleg az AGB Nielsen Media Research 30 országban van jelen és ebből már 10 országban alkalmazzák a legújabb fejlesztésú digitális mérési technológiát mintegy 21 ezer Unitam műszerrel.

Magyarországon jelenleg a 860 háztartásból álló minta 175 háztartásában mérnek összesen 302 Unitam műszerrel. Az AGB Nielsen cégcsoport Magyarországon 2001 óta méri a digitális platformokat és csatornákat a TVM4 nevű eszközzel és tavaly helyezte üzembe a Unitam berendezéseket. A korábbi TVM (Television Measurement 1, 2) műszerek automatikusan azonosították a bekapcsolt tévékészülék analóg vételi frekvenciájának segítségével a csatornát. A közönséget az analóg és a digitális rendszer egyformán méri, mégpedig úgy, hogy az adott készülékhez tartozó eszközön bejelentkeznek a nézők - akikről már korábban felvették a személyi adatokat - majd a műsor végén kijelentkeznek. Így derül ki az, hogy ki nézi a tévéadást és mennyi ideig, amelyről aztán összesített adatokat adnak a tévépiac szereplői számára. 

Az ügyvezető elmondta, hogy a hangalapú nézettségmérő rendszer lényege az, hogy nem kódot, vagy azonosító jelet illesztenek a tartalomhoz, hanem magát a tartalmat használják fel kódként a felismerésre. Ez azt jelenti, hogy a mérés nem függ a műsorszolgáltatótól. A hagyományos tévéműsorok mellett minden másfajta tartalom - DVD-n vagy VHS-en nézett film, videó, rádióadás, reklám, zene - regisztrálható, függetlenül attól, hogy analóg, vagy digitális platformon keresztül jut el a fogyasztóhoz.

Vörös Csilla az új mérőműszer kifejlesztésének hátteréről elmondta: az új technológiák mind a tartalomszolgáltatás, mind pedig a tartalombefogadás terén jelentős változásokat hoztak. Az ügyvezető hozzátette, hogy a korábbi analóg platform mellett egyre inkább teret nyernek a digitális megoldások, a régi televíziós készülékeket felváltják az LCD és plazma képernyők, a videókat a DVD lejátszók és rögzítők. De nemcsak a tartalomszolgáltatás változott, hanem a technikai eszközök is folyamatosan fejlődnek: a felhasználók ma már a videojátékokat, házimozikat, számítógépeket és hordozható multimédiás eszközöket hozzákapcsolják a televízióhoz és összetett rendszereket hoznak létre. Az is új elem, hogy a közönség a médiafogyasztását saját igényei szerint szabja, vagyis az élő tévézést felváltja a műsor sugárzásával nem egyidejű televízió nézés.

A legtöbb Unitam műszer - 9600 - Kínában van, ezt követi Olaszország 1500 műszerrel és az Egyesült Királyság mintegy 800 eszközzel. A műszert először Angliában használták, később pedig a többi AGB Nielsen által mért országokban is bevezették.

Az AGB Nielsennél fejlesztés alatt áll egy kézi műszer is Unitam Handset néven, amelynek tesztelése és bejegyzése szintén folyamatban van. Ez a rögzített eszközökkel szemben azt az előnyt biztosítja, hogy az otthon bármely pontján méri a médiaeszközöket.

„Ma még főleg otthon tévéznek az emberek, de folyamatosan fejlődik a piac, például a mobiltévé területén. Bár a 3G még drága és kevesen használják, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk nem kell készülni a kihívásokra” - mondta Vörös Csilla.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

A Cinema City médiaértékesítési divíziója a Botrányt nézte ki az alkalomra.

Picasso Málagába, Monet Párizsba invitál egy magyar grafikus munkáin.

A demencia ritka formájával küzdött évek óta.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés