hirdetés
hirdetés
hirdetés

Adatoldalról, kreatívan

A médiaügynökségek között a PHD végzett az M+ lista 1. helyén, de mint kiderült, a hálózat nemzetközi mezőnyében is erős a csapat. A PHD elmúlt időszakának történései következnek.

hirdetés
PHD

Díjnyertes kampányok 2014-ben

Lipton: A reggelem, a teám és én

Magnum: Pink & Black bevezetés

Signal: White Now Gold bevezető kampány

Telenor: A felfedezés szabadsága

Telenor: Deezer

Telenor: Hipernet

Legfontosabb ügyfelek

Berlin Chemie, Telenor, Unilever

Alapítás éve

2007

Ügyvezető igazgató

Nagy Tamás

Értékesítés nettó árbevétele (2013)

5,73 milliárd forint

Adózott eredmény (2013)

74,3 millió forint

Munkatársak létszáma

43 fő

„Adatoldalról érkezünk ugyan, de nagyon fontos, hogy ezeket az adatokat hogyan fordítjuk le kreatívan. Ha sok platformon ki akarsz tűnni, ahhoz a médiát is kreatívan kell megfognod” – fogalmazott Nagy Tamás, a PHD médiaügynökség ügyvezetője. Vele a PHD Dózsa György úti irodájában beszélgettünk az elmúlt időszakról.

A cégnél egy médiaügynökséghez – illetve amire Nagy többször is utalt, egy adatokból építkező céghez – illő rend fogadott minket: kilenc után nem sokkal érkeztünk, pár perc késéssel, de az ügynökségnél már mindenki a helyén ült. Bár Nagy azt is hozzátette, hogy a fotózás miatt külön kérte a kollégákat, hogy „ne késsenek aznap."

Az egyik fontos újdonság a PHD-nél globálisan Source néven futó stratégiai tervezést támogató rendszer 2013-as elindítása volt. Ennek a rendszernek a segítségével a világon bármelyik PHD-munkatárs tud javaslatot, ötletet adni egy másik irodában futó projektre a tervezési feladatok elvégzéséhez kapcsoló-dóan. Mindez nemcsak egy kölcsönös segítő fórum, hanem a világon működő PHD irodák dolgozói versenyeznek is egymással. A magyar csapat 2013–14-ben is a top 10-ben volt globálisan a több mint 80 PHD ügynökség között.

Az egymásnak való hálózaton belüli segítségnyújtás mellett a PHD számára kiemelt fontosságú a rászorulók támogatása a „Big Hug” nevet viselő éves jótékonysági programjukkal. 2014-ben három belső kezdeményezést is sikerült támogatniuk céges szinten.

Az elmúlt időszak fontosabb igazolásainak sorát magával Naggyal érdemes kezdeni, aki az ügynökség anyahálózata, az Omnicom Media Group kutatási igazgatójából lett tavaly év elején a PHD vezetője, míg elődje, Simon Powlett PHD CEE regionális vezetőként folytatta. Ezen kívül változott a stratégiai vezetés is: még 2013 legvégén Funk Balázs csatlakozott a céghez a székhelyét Ausztráliába áthelyező Zvara Krisztián helyére, Fási Kata pedig digitális vezetőként 2014 végén érkezett a csapathoz. Létrehoztak egy új pozíciót is „accountability” területen. Betöltője, Sike Zsuzsa feladata ennek megfelelően a vásárlási folyamatok és a kitűzött számok teljesülésének belső felügyelete.

Ügyfelet nem veszítettek 2014-ben, elnyerték viszont a Zott és az ING megbízását, valamint regionális tender révén a Wizz Air munkálatait. A PHD nettó árbevétele a 2012-es 3,66 milliárdhoz képest 2013-ban 56,6 százalékkal emelkedett, a nyereség pedig 32,8 millióról egy év alatt több mint kétszeresére nőtt. A 2014-es pénzügyi mutatók Nagy elmondása alapján 2013-hoz viszonyítva stabilnak tekinthetők, és – bár hangsúlyozta, hogy elképesztően változékony a piac – nagyjából ehhez hasonló eredményt vár 2015-től is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.