hirdetés
hirdetés
hirdetés

Adatoldalról, kreatívan

A médiaügynökségek között a PHD végzett az M+ lista 1. helyén, de mint kiderült, a hálózat nemzetközi mezőnyében is erős a csapat. A PHD elmúlt időszakának történései következnek.

hirdetés
PHD

Díjnyertes kampányok 2014-ben

Lipton: A reggelem, a teám és én

Magnum: Pink & Black bevezetés

Signal: White Now Gold bevezető kampány

Telenor: A felfedezés szabadsága

Telenor: Deezer

Telenor: Hipernet

Legfontosabb ügyfelek

Berlin Chemie, Telenor, Unilever

Alapítás éve

2007

Ügyvezető igazgató

Nagy Tamás

Értékesítés nettó árbevétele (2013)

5,73 milliárd forint

Adózott eredmény (2013)

74,3 millió forint

Munkatársak létszáma

43 fő

„Adatoldalról érkezünk ugyan, de nagyon fontos, hogy ezeket az adatokat hogyan fordítjuk le kreatívan. Ha sok platformon ki akarsz tűnni, ahhoz a médiát is kreatívan kell megfognod” – fogalmazott Nagy Tamás, a PHD médiaügynökség ügyvezetője. Vele a PHD Dózsa György úti irodájában beszélgettünk az elmúlt időszakról.

A cégnél egy médiaügynökséghez – illetve amire Nagy többször is utalt, egy adatokból építkező céghez – illő rend fogadott minket: kilenc után nem sokkal érkeztünk, pár perc késéssel, de az ügynökségnél már mindenki a helyén ült. Bár Nagy azt is hozzátette, hogy a fotózás miatt külön kérte a kollégákat, hogy „ne késsenek aznap."

Az egyik fontos újdonság a PHD-nél globálisan Source néven futó stratégiai tervezést támogató rendszer 2013-as elindítása volt. Ennek a rendszernek a segítségével a világon bármelyik PHD-munkatárs tud javaslatot, ötletet adni egy másik irodában futó projektre a tervezési feladatok elvégzéséhez kapcsoló-dóan. Mindez nemcsak egy kölcsönös segítő fórum, hanem a világon működő PHD irodák dolgozói versenyeznek is egymással. A magyar csapat 2013–14-ben is a top 10-ben volt globálisan a több mint 80 PHD ügynökség között.

Az egymásnak való hálózaton belüli segítségnyújtás mellett a PHD számára kiemelt fontosságú a rászorulók támogatása a „Big Hug” nevet viselő éves jótékonysági programjukkal. 2014-ben három belső kezdeményezést is sikerült támogatniuk céges szinten.

Az elmúlt időszak fontosabb igazolásainak sorát magával Naggyal érdemes kezdeni, aki az ügynökség anyahálózata, az Omnicom Media Group kutatási igazgatójából lett tavaly év elején a PHD vezetője, míg elődje, Simon Powlett PHD CEE regionális vezetőként folytatta. Ezen kívül változott a stratégiai vezetés is: még 2013 legvégén Funk Balázs csatlakozott a céghez a székhelyét Ausztráliába áthelyező Zvara Krisztián helyére, Fási Kata pedig digitális vezetőként 2014 végén érkezett a csapathoz. Létrehoztak egy új pozíciót is „accountability” területen. Betöltője, Sike Zsuzsa feladata ennek megfelelően a vásárlási folyamatok és a kitűzött számok teljesülésének belső felügyelete.

Ügyfelet nem veszítettek 2014-ben, elnyerték viszont a Zott és az ING megbízását, valamint regionális tender révén a Wizz Air munkálatait. A PHD nettó árbevétele a 2012-es 3,66 milliárdhoz képest 2013-ban 56,6 százalékkal emelkedett, a nyereség pedig 32,8 millióról egy év alatt több mint kétszeresére nőtt. A 2014-es pénzügyi mutatók Nagy elmondása alapján 2013-hoz viszonyítva stabilnak tekinthetők, és – bár hangsúlyozta, hogy elképesztően változékony a piac – nagyjából ehhez hasonló eredményt vár 2015-től is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés
hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.