A világ legolcsóbb dobszerkója mobilra költözött

Az a jelenet megvan, amikor a Szomszédok Janka nénije műanyag dobot ajándékozott Matyinak karácsonyra, hogy azzal borzolja szülei idegeit? Pedig az ACPD virtuális dobfelszerelése mellett még akár aludni is tudtak volna Vágásiék. Mert ez a dob valójában a mobilunk, amit megnyújtott érintő tollal üthetünk, dobpedállal köthetünk össze és akár fülessel a fejünkön óvhatjuk a zajszennyezéstől környezetünket.

A zene élményét és a technológia lehetőségeit nem először tereli egy platformja a Wifo csapata, amely alig kétéves megalakulása óta különböző applikációkkal igyekszik az okoseszközöket a zenetudomány és a szórakoztatás szolgálatába állítani. Terveztek már alkalmazást, amely a vele virtuálisan összekötött lábpedálnak köszönhetően kiváltotta a szintetizátorokhoz és gitárokhoz használt MIDI-protokollt, és amelyen keresztül például egy pedállal lehetett lapozni a tableten megjelenő kottát. Most pedig itt a legújabb fejlesztésük, amelyben azt ígérik, egyetlen alkalmazás segítségével, felszerelés nélkül is bárkit megtanítanak dobolni - írja a Geeky Gadgets.

Az ACPD (Anyone Can Play Drums) alkalmazását egy dél-koreai zenetanár segítségével fejlesztették le, amely pillanatok alatt komplett dobszerkóvá alakítja a tabletet vagy a mobilt. Mindezt úgy, hogy közben a felhasználó különböző zenei alapokon és eltérő szintű pályákon végighaladva tanulhatja meg a ritmust leütni. A közösségi finanszírozásban futó, jelenleg 39 dollárért megrendelhető szett mindössze egy pedálból és két eloxált alumíniumból készült ütőből áll, amelynek végeit pont olyan puha gumival vonták be, mint a mobilhoz használt érintőceruzákat.

Ha pedig már valaki már kiművelte magát, bármelyik másik dobos alkalmazást (pl. GarageBand) letöltheti telefonjára, ütője és dobpedálja már lesz a gyakorláshoz. Legalábbis az utóbbit úgy oldották meg, hogy a képernyőn megjelenő basszus dob egy tapadókorongos műanyag stick végű vezetéken keresztül a lábpedállal legyen kezelhető. Ha pedig a szabadban ütögetnénk egy kicsit, vagy bárhol, ahol épp nincs asztal, egy pánttal a lábunkra csatolva rögzíthetjük a virtuális dobcuccot.

„Az volt a célunk, hogy egy olyan eszközt találjunk, amellyel szórakoztatóan tanulhatunk meg dobolni, amihez nem kell a felszerelésre költeni, nem foglal helyet a szobában és bárhova magunkkal vihetjük” - fogalmazott a Casey Kyung, a Wifo Corporation vezetője, miközben hozzátette, az a tervük, hogy minél több iskola megismerhesse az alkalmazást és a hozzá tartozó minimálszettet.

Persze ha valaki szívesebben bízná magát a Kodály-módszerre, annak nyártól már ott van a magyar startup által összerakott Musicating zeneoktató applikációja, amellyel akár egy Jacko-számon keresztül is megtanulhat szolmizálni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.