A világ legolcsóbb dobszerkója mobilra költözött

Az a jelenet megvan, amikor a Szomszédok Janka nénije műanyag dobot ajándékozott Matyinak karácsonyra, hogy azzal borzolja szülei idegeit? Pedig az ACPD virtuális dobfelszerelése mellett még akár aludni is tudtak volna Vágásiék. Mert ez a dob valójában a mobilunk, amit megnyújtott érintő tollal üthetünk, dobpedállal köthetünk össze és akár fülessel a fejünkön óvhatjuk a zajszennyezéstől környezetünket.

A zene élményét és a technológia lehetőségeit nem először tereli egy platformja a Wifo csapata, amely alig kétéves megalakulása óta különböző applikációkkal igyekszik az okoseszközöket a zenetudomány és a szórakoztatás szolgálatába állítani. Terveztek már alkalmazást, amely a vele virtuálisan összekötött lábpedálnak köszönhetően kiváltotta a szintetizátorokhoz és gitárokhoz használt MIDI-protokollt, és amelyen keresztül például egy pedállal lehetett lapozni a tableten megjelenő kottát. Most pedig itt a legújabb fejlesztésük, amelyben azt ígérik, egyetlen alkalmazás segítségével, felszerelés nélkül is bárkit megtanítanak dobolni - írja a Geeky Gadgets.

Az ACPD (Anyone Can Play Drums) alkalmazását egy dél-koreai zenetanár segítségével fejlesztették le, amely pillanatok alatt komplett dobszerkóvá alakítja a tabletet vagy a mobilt. Mindezt úgy, hogy közben a felhasználó különböző zenei alapokon és eltérő szintű pályákon végighaladva tanulhatja meg a ritmust leütni. A közösségi finanszírozásban futó, jelenleg 39 dollárért megrendelhető szett mindössze egy pedálból és két eloxált alumíniumból készült ütőből áll, amelynek végeit pont olyan puha gumival vonták be, mint a mobilhoz használt érintőceruzákat.

Ha pedig már valaki már kiművelte magát, bármelyik másik dobos alkalmazást (pl. GarageBand) letöltheti telefonjára, ütője és dobpedálja már lesz a gyakorláshoz. Legalábbis az utóbbit úgy oldották meg, hogy a képernyőn megjelenő basszus dob egy tapadókorongos műanyag stick végű vezetéken keresztül a lábpedállal legyen kezelhető. Ha pedig a szabadban ütögetnénk egy kicsit, vagy bárhol, ahol épp nincs asztal, egy pánttal a lábunkra csatolva rögzíthetjük a virtuális dobcuccot.

„Az volt a célunk, hogy egy olyan eszközt találjunk, amellyel szórakoztatóan tanulhatunk meg dobolni, amihez nem kell a felszerelésre költeni, nem foglal helyet a szobában és bárhova magunkkal vihetjük” - fogalmazott a Casey Kyung, a Wifo Corporation vezetője, miközben hozzátette, az a tervük, hogy minél több iskola megismerhesse az alkalmazást és a hozzá tartozó minimálszettet.

Persze ha valaki szívesebben bízná magát a Kodály-módszerre, annak nyártól már ott van a magyar startup által összerakott Musicating zeneoktató applikációja, amellyel akár egy Jacko-számon keresztül is megtanulhat szolmizálni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.