A világ legokosabb, itató karkötője

Testünk legnagyobb része víz, ezért az optimálistól akár csak 1 százalékkal eltérő vízmennyiség is komoly problémát tud okozni szervezetünkben – vallja Dr. Dustin Freckleton, aki kiszáradás miatti stroke-ja után a test hidratáltságát mérő okoskarkötő fejlesztésébe kezdett. Vízfogyasztás-ügyi közszolgálat a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Szervezetünk hidratáltságától nemcsak az állóképességünk és energiabírásunk függ, de a koncentráló képességünk és hangulatunk is. Ehhez azonban nem elég azt mérni, hogy mennyi vizet ittunk meg egy nap alatt, azt is tudnunk kellene, hogy a bevitt mennyiségből mennyi szívódott fel, mennyit hasznosított szervezetünk. Ezt eddig csak laborvizsgálatból lehetett kimutatni, az LVL névre keresztelt karkötő azonban már ezt is képes monitorozni – írja a Digital Trends.

A legtöbb fitnesz-karkötő megbízhatatlan

 „Ma a piacon kapható aktivitáskövető fitneszkarkötők legjobb esetben is csak a pulzusszámot és a vér oxigén-szintjét képesek megbecsülni beépített apró érzékelőik segítségével. Az általuk kibocsátott zöld fény ugyanis a bőr felső rétegét világítja meg, amelyet a vörös vérrel telt erek elnyelnek, ebből következtetnek aztán a vér áramlásának intenzitására. Az LVL karperec infravörös érzékelője azonban a bőr alá is képes behatolni, sőt, tízszer olyan mélyre, mint pl. az Apple okosórája vagy a Fitbit legújabb karperece. Ezzel pedig olyan spektroszkópiai képeket tud készíteni, amelyek pontosan megmutatják a vér százalékos arányú víztartalmát és a tényleges pulzusszámot” - magyarázta Dr. Dustin Freckleton, a cég vezérigazgatója, miközben kiemelte, a legtöbb piaci termék annyira pontatlan, hogy percenként 14-40 szívdobbanással becsüli alul vagy túl a pulzusszámot. Ezekkel szemben az LVL karperec maximum három egységgel tévedhet a mérés során.

Freckleton a Digital Trendsnek adott interjújában elmesélte a karperec ötletének születését is. Még 24 éves egyetemista volt, amikor napi 16-18 órán át bújta a könyveket pihenés nélkül, míg egy nap lüktető fejfájásra ébredt. „Álltam a fürdőszobában a tükör előtt, és hirtelen csak azt láttam, hogy a testem megmagyarázhatatlan módon elferdült az egyik irányba. Próbáltam magam kihúzni, de éreztem, ahogy ez erőm fokozatosan elhagy. 45 másodperc alatt teljesen lebénult a bal oldalam. A kórházban az orvosok megállapították, hogy egy stroke-on estem át, aminek az akut kiszáradás volt az oka” – fogalmazott Frecleton, aki innentől kezdve mélyebben is elmerült a témában, és egy olyan, a hétköznapi ember számára is elérhető eszköz után kutatott, amely méri a vér víztartalmát, vagyis megmutatja a szervezet hidratáltságát. Persze ilyet sehol nem talált.

Ekkor gyűjtötte maga a köré a szakorvosokból, sportolókból és kutatókból mára BSX Technologies néven egészségügyi termékeket fejlesztő céggé összeálló csapatát, hogy mindenkiben tudatosítsa, a programozott vízivás ugyanolyan élettani fontosságú része mindennapjaiknak, mint az evés vagy az alvás. Ehhez fejlesztették le azt a karperecet, amely biometrikus érzékelőivel valós időben képes mérni a szervezet hidratáltságát. Megmutatja, hogy egy bizonyos típusú edzés alatt mennyi folyadékot vesztettünk az izzadással, vagy, hogy a munkába bringázást hány pohár vízzel kell kompenzálnunk, hogy utána agyunk a legoptimálisabban működhessen. De az ágyba kerülés előtti vízadagunkat is kiméri a napi rutinunk alapján, mert a BSX szakorvosai szerint a jó alvásnak is a hidratáltság az alapja.

Hogy miért fontos ez?

 „Mert ijesztően gyorsan kiszáradunk, mégpedig akkor, amikor nem is gondolnánk. A napi nyolcórás alvás valódi vízelvonó kúrának számít. A legtöbben gyakorlatilag a klinikai kiszáradás állapotába kerülünk, ezért érezzük magunkat pocsékul ébredés után. A hidratáltságunk mérőszámának ismerete azonban nemcsak a kiszáradás súlyosságára, de az elfogyasztandó víz mennyiségére is figyelmeztet. Ez a karperec például egyetlen érintésből megmondja, milyen állapotban vagy, és hogyan érezhetnéd magad sokkal jobban” – fogalmazott Frecleton, akinek csapata az okoskarkötőhöz egy okostelefonos applikációt is szinkronizált, hogy viselőjének napi rutinja alapján számítsa ki és javasolja, hogy az adott pillanatban hány deciliter vízre van szüksége szervezetének.

A karkötőt színes érintő képernyővel, gyorsulásmérővel, Bluetooth antennával és egyetlen töltéssel négy órán át működőképes akkumulátorral szerelték fel. A szívritmuson túl méri a szervezet hidratáltságát, amelyről viselője fizikai aktivitási képességére, a számára szükséges kalória mennyiségére, és az aktuális kedélyállapotára is tud következtetni.

A startup az okoskarkötőt a Kickstarter oldalon is megfuttatta, sikerét pedig jól mutatja, hogy bár még egy teljes hónap van hátra a kampány végéig, jelenleg a kért összeg tizenkétszeresét is meghaladták. Terveik szerint az okoskarperecet jövő nyártól 199 dollárért fogják árusítani, ami az Apple 348 dollárért kapható okosórája és a Fitbit legújabb 103 dolláros fitnesz-karkötőjével tud majd versenyezni, bár utóbbiakból egyelőre pont az LVL hidratáltság-mérője hiányzik.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Október 12-én ismét Youtube hajó a Google és a Kreatív szervezésében!

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.