A világ legokosabb, itató karkötője

Testünk legnagyobb része víz, ezért az optimálistól akár csak 1 százalékkal eltérő vízmennyiség is komoly problémát tud okozni szervezetünkben – vallja Dr. Dustin Freckleton, aki kiszáradás miatti stroke-ja után a test hidratáltságát mérő okoskarkötő fejlesztésébe kezdett. Vízfogyasztás-ügyi közszolgálat a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Szervezetünk hidratáltságától nemcsak az állóképességünk és energiabírásunk függ, de a koncentráló képességünk és hangulatunk is. Ehhez azonban nem elég azt mérni, hogy mennyi vizet ittunk meg egy nap alatt, azt is tudnunk kellene, hogy a bevitt mennyiségből mennyi szívódott fel, mennyit hasznosított szervezetünk. Ezt eddig csak laborvizsgálatból lehetett kimutatni, az LVL névre keresztelt karkötő azonban már ezt is képes monitorozni – írja a Digital Trends.

A legtöbb fitnesz-karkötő megbízhatatlan

 „Ma a piacon kapható aktivitáskövető fitneszkarkötők legjobb esetben is csak a pulzusszámot és a vér oxigén-szintjét képesek megbecsülni beépített apró érzékelőik segítségével. Az általuk kibocsátott zöld fény ugyanis a bőr felső rétegét világítja meg, amelyet a vörös vérrel telt erek elnyelnek, ebből következtetnek aztán a vér áramlásának intenzitására. Az LVL karperec infravörös érzékelője azonban a bőr alá is képes behatolni, sőt, tízszer olyan mélyre, mint pl. az Apple okosórája vagy a Fitbit legújabb karperece. Ezzel pedig olyan spektroszkópiai képeket tud készíteni, amelyek pontosan megmutatják a vér százalékos arányú víztartalmát és a tényleges pulzusszámot” - magyarázta Dr. Dustin Freckleton, a cég vezérigazgatója, miközben kiemelte, a legtöbb piaci termék annyira pontatlan, hogy percenként 14-40 szívdobbanással becsüli alul vagy túl a pulzusszámot. Ezekkel szemben az LVL karperec maximum három egységgel tévedhet a mérés során.

Freckleton a Digital Trendsnek adott interjújában elmesélte a karperec ötletének születését is. Még 24 éves egyetemista volt, amikor napi 16-18 órán át bújta a könyveket pihenés nélkül, míg egy nap lüktető fejfájásra ébredt. „Álltam a fürdőszobában a tükör előtt, és hirtelen csak azt láttam, hogy a testem megmagyarázhatatlan módon elferdült az egyik irányba. Próbáltam magam kihúzni, de éreztem, ahogy ez erőm fokozatosan elhagy. 45 másodperc alatt teljesen lebénult a bal oldalam. A kórházban az orvosok megállapították, hogy egy stroke-on estem át, aminek az akut kiszáradás volt az oka” – fogalmazott Frecleton, aki innentől kezdve mélyebben is elmerült a témában, és egy olyan, a hétköznapi ember számára is elérhető eszköz után kutatott, amely méri a vér víztartalmát, vagyis megmutatja a szervezet hidratáltságát. Persze ilyet sehol nem talált.

Ekkor gyűjtötte maga a köré a szakorvosokból, sportolókból és kutatókból mára BSX Technologies néven egészségügyi termékeket fejlesztő céggé összeálló csapatát, hogy mindenkiben tudatosítsa, a programozott vízivás ugyanolyan élettani fontosságú része mindennapjaiknak, mint az evés vagy az alvás. Ehhez fejlesztették le azt a karperecet, amely biometrikus érzékelőivel valós időben képes mérni a szervezet hidratáltságát. Megmutatja, hogy egy bizonyos típusú edzés alatt mennyi folyadékot vesztettünk az izzadással, vagy, hogy a munkába bringázást hány pohár vízzel kell kompenzálnunk, hogy utána agyunk a legoptimálisabban működhessen. De az ágyba kerülés előtti vízadagunkat is kiméri a napi rutinunk alapján, mert a BSX szakorvosai szerint a jó alvásnak is a hidratáltság az alapja.

Hogy miért fontos ez?

 „Mert ijesztően gyorsan kiszáradunk, mégpedig akkor, amikor nem is gondolnánk. A napi nyolcórás alvás valódi vízelvonó kúrának számít. A legtöbben gyakorlatilag a klinikai kiszáradás állapotába kerülünk, ezért érezzük magunkat pocsékul ébredés után. A hidratáltságunk mérőszámának ismerete azonban nemcsak a kiszáradás súlyosságára, de az elfogyasztandó víz mennyiségére is figyelmeztet. Ez a karperec például egyetlen érintésből megmondja, milyen állapotban vagy, és hogyan érezhetnéd magad sokkal jobban” – fogalmazott Frecleton, akinek csapata az okoskarkötőhöz egy okostelefonos applikációt is szinkronizált, hogy viselőjének napi rutinja alapján számítsa ki és javasolja, hogy az adott pillanatban hány deciliter vízre van szüksége szervezetének.

A karkötőt színes érintő képernyővel, gyorsulásmérővel, Bluetooth antennával és egyetlen töltéssel négy órán át működőképes akkumulátorral szerelték fel. A szívritmuson túl méri a szervezet hidratáltságát, amelyről viselője fizikai aktivitási képességére, a számára szükséges kalória mennyiségére, és az aktuális kedélyállapotára is tud következtetni.

A startup az okoskarkötőt a Kickstarter oldalon is megfuttatta, sikerét pedig jól mutatja, hogy bár még egy teljes hónap van hátra a kampány végéig, jelenleg a kért összeg tizenkétszeresét is meghaladták. Terveik szerint az okoskarperecet jövő nyártól 199 dollárért fogják árusítani, ami az Apple 348 dollárért kapható okosórája és a Fitbit legújabb 103 dolláros fitnesz-karkötőjével tud majd versenyezni, bár utóbbiakból egyelőre pont az LVL hidratáltság-mérője hiányzik.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.