hirdetés
hirdetés
hirdetés

A vers nem egy lejárt formátum

A világon a Red Bull legfiatalabb menedzsereként 22 évesen már büdzsé fölött rendelkezett Takács Ákos, aki diák brandmenedzserként egyetemi évei alatt került a céghez, diplomázásakor pedig kinevezést kapott. Az eltelt hét évben kétévente váltott pozíciót, most a 15 fős marketingcsapatot vezeti, és az ő ötlete volt a magyar költészetet rendhagyó módon felfrissítő kulturális kezdeményezés, a Red Bull Pilvaker.  

hirdetés

A Red Bull márkát sokáig csak a sporteseményekkel kötötték össze, de itt van három éve a Red Bull Pilvaker nevű, március 15-éhez kötődő kulturális rendezvény, ami a te nevedhez fűződik. Más országokban is vannak ennyire speciális rendezvények?

A Red Bullhoz nemzetközi szinten rengeteg zenei esemény kapcsolódik, de kevés az olyan, ami az adott ország kulturális, történelmi hagyatékaira épít. Létezik az a típusú hagyományőrzés, ahol flamenco-táncosokat, vagy akár osztrák jódlizókat szerveznek a programba, de olyan nagy országspecifikus esemény, mint amilyen a Red Bull Pilvaker lett, sehol sincs. A kulturális programokra is inkább az jellemző, hogy a nemzetközi eseményeket adaptálják.

Az interjú előtt azt mondtad, hogy a Pilvaker szervezésekor annyira túlhajtod magad, hogy utána mindig megbetegszel. Mennyi ideig foglalkozol ezzel a rendezvénnyel?

Mivel a Pilvaker egy nemlétező műfaj, mi határozzuk meg és alakíthatjuk az idők során. 2012-ben még „csak” verseny volt, az utóbbi két alkalommal pedig már inkább egy nagy koncert, színházi környezetben. Ahhoz, hogy az előadás profi legyen, sokkal több összetevőt kellett kézben tartanunk – míg az első eseménynél elég volt a két-három hónapos szervezés, addig most novemberben már későn fogtunk bele a márciusi Pilvakerbe.

Takács Ákos (fotó: Kreatív/Egry Tamás)

Miért felelsz a Pilvakernél?

Az összes háttérmunkáért, kezdve az előadás jellegétől a fellépők során át a helyszínig. De a 30 fellépő felkérése, hogy az új dalok milyen versekből készüljenek, és milyen legyen a hangulatuk, ezek kitalálásánál is aktívan jelen vagyok. Az utolsó pici részletig beleásom magam a kivitelezésbe, például abban is közösen döntünk, hogy meleg vagy hideg hatású fények legyenek egy-egy dalnál a színpadon, vagy hogy a vendégeknek szóló állófogadáson legyen-e pezsgő, vagy sem. Idén a rendezés nagy részét is magamra vállaltam, de két, nálam is fiatalabb kollégám segít a logisztikai ügyekben, és a szerződések lebonyolításában. Egyébként az előadók is legtöbbször velem kommunikálnak, bár szerencsére azért van segítségem itt is. Nagyon fontos nekem, hogy a szereplők, akik szintén szívügyüknek érzik a Pilvakert, jól érezzék magukat a produkcióban, és be tudják hozni a saját ötleteiket. Velük nemcsak erre az alkalomra szól a kapcsolat, szinte mindenkivel egész évben együttműködünk.

A Pilvaker mit tesz hozzá a márkához? Tudjátok mérni?

Nehéz számszerűsíteni. A márkának az értékteremtés és a hosszú távú hatás a fontos, olyan eseményekkel, amelyek megfelelnek a márka értékeinek: innovatív, kreatív, szórakoztató és edukál is. Mi olyan feedbackeket kapunk a tanároktól, hogy a dalainkkal oktatják a verseket, a március 15-i eseményeken a diákok  Pilvaker-dalokat adnak elő. A fiatalokhoz olyan „csomagolásban” hozzuk közel a verseket, ami nekik is tetszik, így tudják meg, hogy a vers nem egy lejárt formátum, hanem igenis egy zse-niális dolog. Én is egy csomó verset megtanultam az utóbbi években, igaz, valamit csak ritmusra tudok elmondani. Persze a Pilvakerrel soha nem fogunk akkora közönséget elérni, mint egy klasszikus pop eseménnyel, de ha pár tízezer embert befolyásolni tudunk, az már tök jó. Tehát a Red Bullnak ezzel nem az a célja, hogy még tíz darab energiaitalt eladjon már holnap, hanem hogy értéket teremtsen, maradandót alkosson, kellően újító és rendhagyó legyen, és ezáltal erősítse a márka megítélését.

Más branded content megoldásai is vannak a Red Bullnak, miért fontos a márkának az ilyen típusú megjelenés?

A Red Bullról azt szoktuk mondani, hogy ha ember lenne, akkor kicsit megosztó lenne, persze közkedvelt és a társaság középpontja. Az a diák, aki mindig valamit rosszalkodik az iskolában, de túl okos ahhoz, hogy a tanárok fogást találjanak rajta, és ezt valahol titkon ők is tudják, és a szívük mélyén ezért is szeretik. Ezt a márkaszemélyiséget, életérzést kommunikáljuk kifelé az eseményeinkkel. Mi nem lehetünk névadó szponzorként sehol, tehát ahelyett, hogy hivatalosan odatennénk egy logót valakinek a rendezvényéhez, inkább időt, pénzt, energiát fektetünk olyan egyedi események kitalálásába, megszervezésébe, amit más nem tudna megcsinálni. Idén például a legtöbb helyen már a teljes nevén említették az eseményünket – ami ugye Red Bull Pilvaker –, és ennek mi nagyon örültünk.

Van kedvenced a saját branded contentjeitek közül?

A „Red Bull Can You Make It?”. Ez egy olyan nemzetközi, egyetemistáknak szóló játék, ahol megadunk egy célállomást, ami általában egy európai nagyváros, oda kell eljutniuk a diákoknak. Tavaly Berlinbe kellett utazniuk úgy, hogy kizárólag Red Bull-t használhattak fizetőeszközként. Van egy magyar csapat, akik azóta ezt játsszák, de már csak saját szórakoztatásukra, úgyhogy adok is nekik néha időnként egy-egy tálca energiaitalt, rajtam ne múljon a sikerük. •

Takács Ákos
Corvinusos egyetemistaként a zsebpénzét reklámszerepléssel kereste, és egyáltalán nem gondolt arra, hogy később mivel szeretne foglalkozni. Aztán egy nap, amikor kilépett a könyvtárból, egy plakáton meglátta, hogy a Red Bull diák brandmenedzsereket keres, és mivel ismerte a márkát, amiről a jó csajokra és a sportrendezvényekre asszociált, jelentkezett. Az első körön túljutva azt érezte, hogy ő akar lenni a corvinusos brandmenedzser, ami végül össze is jött neki. Egyből bedobták a mélyvízbe, rögtön saját ötleteket vártak el tőle, de a munkatársai sem hagyták magára, tanították is. Az első nyáron már a Forma-1-en és az Air Race-en dolgozott. A hallgatói jogviszony lejártával véget ért a megbízatása, bulin búcsúztak egymástól, de nem sokkal később felhívták, és egy átszervezés nyomán létrehozott kulturális menedzseri pozíciót ajánlottak neki. Egyik nap államvizsgázott, a következőn meg már a nemzetközi videohíváson interjúztatták: 22 évesen ő lett a Red Bull legfiatalabb menedzsere, aki büdzsé fölött rendelkezett. 2011-ben Liszt Ferenc születésének a 200. évfordulójára kitalálta a Liszt Remixet, amihez sikeres előadókat kért fel a zeneszerző zenéinek a feldolgozására. Ezt a projektet egyedisége és koncepciója alapján a kulturális top 3 közé választották a Red Bullnál nemzetközi szinten. Kollégái kíváncsian figyelték, hogy meg tudja-e ugrani a Liszt Remix sikerét a következő évben, amikor ötlete alapján elindította a Pilvakert, amelyet idén harmadik alkalommal szerveztek meg, és az MTVA is közvetítette az Erkel Színházban tartott eseményt. A Red Bullnál kétévente új pozícióba került, 25 évesen nevezték ki a marketingosztály vezetőjének, 15-en tartoznak hozzá. Kiemelt projektjei közé tartozik a Red Bull Air Race, a Forma 1, a Red Bull Pilvaker és az Opinion Leader program. Kollégái mind fiatalok, és bizalommal várja tőlük, hogy kellő alázattal, profin dolgozzanak.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

27 év után decemberben jön az utolsó szám a magazinból.

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Milyen forradalmi lehetőségeket jelentenek az új technológiák? Milyen lesz az életünk 10 vagy 50 év múlva? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szeptember 27-én, a MOST Fórumon.(x)

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés