A TikTok felhasználóinak száma idén meg fogja haladni az 1 milliárdot
Az Egyesült Királyságban pedig már több időt töltenek el a videós platformon a userek, mint a Facebookon.
A brit App Annie analitikai cég vizsgálata szerint az Egyesült Királyságban a Tiktok egy fontos metrikát tekintve már biztosan lenyomta a Facebookot: a felhasználók több időt töltenek el átlagosan egy hónapban a videós platformon, mint a Facebookon – írja a Campaign.
Az Android-felhasználókat tekintve a növekedés brutális: 2019-ben átlagosan 10,8 órát töltöttek el egy hónapban a TikTokon, ami 2020-ra 19,6 órára nőtt, tehát majdnem megduplázódott. Összehasonlításképp: a Facebookon eltöltött idő 2019-2020 között 14,3-ról 16,6 órára nőtt „csak". Az iPhone-on keresztüli felhasználásról nem szolgáltattak adatokat. Ezen kívül 2020-ban a TikTok volt az Egyesült Királyságban a második legtöbbet letöltött applikáció, csak a Zoom előzte meg a videós közösségi platformot.
A fenti trend hasonló más fejlett országokban is: az Egyesült Államokban, Németországbanvagy például Franciaországban is nagyjából megduplázódott az egy hónap alatt a TikTokon eltöltött idő. Az USA-ban a TikTok egyébként még a Zoomot is megelőzte, így ez lett a legnépszerűbb és legtöbbet letöltött alkalmazás.
A kínai tulajdonú platform sikerét árnyalja, hogy a havi felhasználók mennyiségét tekintve be se fér a 10 legnagyobb közösségi médiás site közé, a Facebook, a Whatsapp az Instagram vagy éppen a Messenger is megelőzi. Az App Annie becslése szerint viszont 2021-ben a TikTok is átlépheti a bűvös 1 milliárdos határt, a kutatócég 1,2 milliárd havi felhasználót jósol év végére az appnak.
A TikTok nemrég indította el első globális kampányát, a videóban feltűnik Tinie Tempah és Little Mix is.