hirdetés
hirdetés
hirdetés

A tévéknek fog fájni a reklámadó

Közzétette a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a kormány hivatalos honlapján. 1 milliárd forintos adóalapot el nem érő vállalkozásoknak nem kell fizetniük, tehát főként a tévécsatornák járhatnak rosszul.

hirdetés

Az NGM szerint az adóintézkedést az EU túlzottdeficit-eljárása alóli kikerülés, illetve az arányos közteherviselés indokolja. A munkapéldány szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja az a nettó árbevétel, amely a reklámok közzétételéből származik.

A korábbi tervekkel ellentétben csak az 1 milliárd forintos adóalapot elérő cégeknek kell reklámadót fizetnie, 1-5 milliárd forint között 1 százalék, 5-10 milliárd forint között 10 százalék, 10 milliárd forint fölött pedig 20 százalék a reklámadó mértéke. Ezen tervezet alapján tehát főleg a legnagyobb médiacégek, a televíziós csatornák járhatnak rosszul az adó bevezetésével - írja a 444.hu.

Az adó alanya nemcsak magyar, hanem külföldi illetőségű magán- és jogi személy is lehet, az adókötelezettséget – önadózás útján – az adóévet követő ötödik hónap utolsó napjáig kell bevallani az e célra rendszeresített nyomtatványon az állami adóhatósághoz.

A Hvg.hu továbbá azt írja az első adóelőleget július 20-ig kell megállapítani és bevallani, és két egyenlő részletben kell befizetni augusztus 20-ig, illetve november 20-ig.

A kormány jövő szerdai ülésén dönt a törvényjavaslat végleges szövegéről, ugyanakkor pont szerdán dönt az Európai Bizottság (EB) arról, hogy javasolja-e a Magyarország ellen folyó túlzottdeficit-eljárás megszüntetését. A portál szerint jó okkal feltételezhető, hogy Magyarország jövő szerdán pozitív ajánlást kap Brüsszeltől, és az uniós pénzügyminiszterek június 21-i tanácsülésén hivatalos döntés születhet a 2004 júliusa óta hatályban lévő deficiteljárás megszüntetéséről.

Mint arról csütörtökön a Kreatív Online is beszámolt, Orbán Viktor szerdán az Európai Unió állam- és kormányfőinek csúcstalálkozóját követő sajtótájékoztatón azt mondta: "Ha minden igaz, mire hazaérek, már kézhez kapom az adóemelésekre vonatkozó törvényt is, amely a tranzakciós adót, a bankadót, az energiaadót és egy új reklámadó bevezetését jelentené"

(forrás: HVG, MTI, Kreatív Online, 444.hu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés