hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magazinpiac 2008

A tévé- és az ifjúsági magazinok is esnek

Olvasóból sokat, hirdetőből alig vesztettek tavaly a tévémagazinok. Ugyanez a helyzet az ifjúsági lapoknál is, míg a programmagazinoknál változatos jeleket mutat a piac. A Kreatív magazinpiaci összeállításának negyedik része.
hirdetés

Programmagazinok - Még jól szórakoznak
Alapvető átrendeződésről nem beszélhetünk a programmagazinok piacán, a Nemzeti Médiaanalízisben mért lapoknál az Exit kivételével tovább folytatódott az olvasószám-csökkenés. Eközben a válság kibontakozásának esztendeje talán meglepő módon, de magas listaáras árbevétel-növekedést eredményezett a szegmensbe tartozó médiumoknál. Az Exit olvasottsága és reklámbevételei is számottevően nőttek. Persze hozzá kell tenni, e magazincsoport esetében a szokottnál is nagyobb eltéréseket feltételezhetünk a valós költésekhez képest, hiszen ezen a területen különösen fontos szerepet kapnak a bartermegállapodások – például szórakozóhelyekkel vagy más vendéglátóipari egységekkel. A szegmens legaktívabb hirdetői közé továbbra is a mozik, filmforgalmazók, szórakozóhelyek és telekomcégek tartoztak.

Idén eddig jelentős változások elsősorban az Est Media Groupnál (EMG) látszódnak: a második negyedévben megújulását tervező Pesti Est főszerkesztői székéből március elején távozott Darányi András, helyére a korábban az online megjelenésekért felelős Viszmeg Krisztina került. Az EMG-nek köszönhetően új piaci szereplőt is üdvözölhettünk, a brit Time Out programmagazin budapesti verziójával fizetős lapot dobtak piacra. Az angol nyelvű próbaszám már 2008 végén megjelent, az első igazi idén februárban jött ki, a magyar változat kiadása pedig 2009 második felében várható, bár a válság hatására ez az időpont nem kizárt, hogy tolódik majd. A lap mindenesetre a szintén fizetős Pesti Műsoron kívül az angol nyelvű Funzine-nak is konkurenciát jelenthet.



Tévémagazinok - Adásszünet
Szinte riasztóan csökkenő olvasószámok és az esetek többségében biztatóan magas listaáras adatok jellemezték a tévémagazinok tavalyi évét. Az utóbbi esztendő legérdekesebb történése, hogy az EMG által kiadott ingyenes Est Tv-nek – legalábbis egyre inkább úgy tűnik – nem sikerült megvetnie a lábát a szegmensben: a tavaly áprilisban útjára indított lapnál idén áprilisban – bár hivatalos közlés szerint csak időlegesen – lehúzták a rolót. A döntést a kiadó a gazdasági válságnak a reklámpiacon is érezhető hatásaival magyarázta.

2008-ban is folytatódott az egy évvel korábban megfigyelhető tendencia, vagyis a tévémagazinok hirdetési bevételeinek a többi magazinkategóriát meghaladó növekedése. Pedig többszörösen is túltelített szegmensről beszélünk, hiszen a pénzért vásárolható kiadványokon kívül szinte valamennyi budapesti és megyei napilapnak van ingyenes tévémelléklete. A kategória két – olvasószám és hirdetési bevétel tekintetében egyaránt egyértelmű – uralkodója a Sanoma által kiadott Színes Rtv és az Axel-Springer Tvr-Hét című lapja, melyek listaáras hirdetési bevételei meghaladták az egymilliárd forintot a tavalyi évben. A magazincsoport hirdetői között tavaly legintenzívebben a telekommunikációs, illetve a mobilkommunikációs szektor képviseltette magát.



Ifjúsági magazinok - Fiatal forintok
Alig észrevehetően volt kevesebb a gyermek-és ifjúsági lapok bevétele tavaly, de a Bravót leszámítva (ami öt százaléknyi olvasót veszített) minden nagy szereplő jelentős, 16-19 százalékos olvasottságcsökkenést könyvelhetett el. Hirdetési bevételek tekintetében vegyes a kép: a 100Xszép, a Zsiráf és az IM százalékban kifejezve kétszámjegyű csökkenését a Bravo, a Bravo Girl és a Popcorn növekedése ellensúlyozza. Egyébként az ifjúsági lapoknál is meglehetősen magas, 21 százalék a szerkesztőségi reklám és a rovatszponzoráció aránya.

A szegmens hirdetési bevételeinek fele a könyvkiadásból és a szolgáltatási szektorból származik, utóbbinál elsősorban telefonos szolgáltatásokra kell gondolni. Visszaesett a távközlési és az élelmiszeripari cégek költése, arányaiban jóval kevesebbet hirdettek a ruhagyártók, a szépségápolási szektor azonban negyedével többet költött.
 

 
A táblázatok indexe:
1 = A Matesz 2008. évi auditált adatai és a gyorsjelentése alapján, megjelenésenkénti átlagok.
2 = Összehasonlítva a Matesz 2007. évi auditált adataival (százalék).
3 = A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária Nemzeti Médiaanalízis kutatása alapján, a 15 évesnél idősebb korosztályban, egy lapszámra jutó olvasók (readers per issue, RPI) száma 2008-ban  (ezer fő).
4 = Összehasonlítva a Szonda Ipsos és a Gfk Hungária Nemzeti Médiaanalízis 2007-es kutatásával (százalék).
5 = A TNS Media Intelligence adatai szerint, listaáron, apróhirdetések és a saját kiadói hirdetések nélkül  (ezer Ft).
6 = A TNS Media Intelligence adatai szerint, a 2007-es hirdetési bevételekkel összehasonlítva (százalék).
7 = A TNS Media Intelligence adatai szerint (darab).
8 = A TNS Media Intelligence adatai szerint, a 2007-es értékesített  oldalak számával összehasonlítva (százalék).


A közéleti és gazdasági lapokkal foglalkozó első rész itt, a női lapokkal és a sztármagazinokkal foglalkozó második itt, a lakberendezési és dizájnlapokkal foglalkozó harmadik rész pedig itt olvasható. Mellékletünkben a Nemzeti Médiaanalízis és a TNS Media Intelligence mellett a Magyar Terjesztésellenőrző Szövetség (Matesz) és a Lapker adatait használtuk fel. Természetesen a táblázatokban terjedelmi okokból legtöbbször csak a szegmens kiemelt szereplőit tüntettük fel, az adott laptípusba sokkal több cím tartozhat. A szöveges elemzésben szereplő adatok, megállapítások viszont az adott szegmens összes, a TNS Media Intelligence által mért szereplőjére vonatkoznak.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Nem az előírt formában adták le kimutatásaikat egy vizsgálatban.

A WPP nyerte a 29 piacra szóló megbízást, a hazai és környező piacokon a Burson Cohn & Wolfe régiós partnereként a Chapter4 felel majd a PR-kommunikációért.

Két német partnerrel közösen, lead ügynökségként segítették az online biztosító németországi terjeszkedését.

Az HBO Visszatérés Epipóba című dokumentumfilmjének előzménye a 2014-es cikk, melyből kiderült, hogy a tanár Sipos Pál hogyan zaklatott fiatalokat az általa vezetett táborokban.

Jeffrey Toobin online szerkesztőségi hívás alatt maszturbált, a kamerát pedig bekapcsolva hagyta a szünetben.

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés