hirdetés
hirdetés
hirdetés

A TBWA veterán kreatívigazgatója beperelte az ügynökségét

Duncan Milner, aki 1987 óta dolgozott a TBWA-nál, beperelte az ügynökséget jogtalan elbocsátás miatt – írja az Adweek. Milner vezette azt a csapatot, amely az Apple legnagyobbat szóló kampányaiért felelt, például a Mac vs. PC szpotsorozatért. 

hirdetés

Milnert 1987-ben Lee Clow kreatívvezető vitte a TBWA/Chiat/Day-hez, az a Clow, aki még a Chiat/Day vezető kreatívjaként megalkotta Ridley Scottal közösen az Apple 1984 című, Super Bowlra időzített filmjét, amit a mai napig a reklámipar egyik legnagyobb produktumaként tartanak számon.

Amikor az ügynökség létrehozta a TBWA/Media Arts Labet, amely attól ezdve az Apple-kampányokért lett felelős, Milner azonnal vezető kreatív lett az ügynökségnél, 2009-től pedig annak kreatívigazgatója. 2016-ban váltották le, utóda Brent Anderson lett, Milner pedig ákerült a TBWA jószolgálati divíziójához, a MAL/For Good-hoz, egy homályosan körülírt pozícióba, mint „globális vezető kreatív elnök" (global chief creative president).

A szakember lába alatt akkor lett forró a talaj, amikor Clow bejelentette visszavonulását. Ezt követően tájékoztatták arról Milnert, hogy nem tudják tartani a fizetésének a szintjét, és júniusban el is bocsátották – áll a TBWA ellen benyújtott vádiratban. Az Adweeknek pedig arról beszélt, hogy jogtalannak tartja kirúgását, és nem tudott szerinte megfelelő kompenzációt kicsikarni az ügynökségtől, ezért nyújtotta be a keresetét.

Duncan Milner (forrás: MAL/For Good)

Milner állítása szerint elsőre két opciót vázoltak neki: felére csökkentik a fizetését, és kap másik három ügyfelet, vagy végkielégítéssel távozhat az ügynökségtől. Majd beszélgetésre hívták, amin rajta kívül a TBWA talent igazgatója (kb. hr-igazgató), Kristen Clark, valamint a TBWA/Chiat/Day Los Angeles-i irodájának vezetője, Michael Claypool vett részt. Itt elmondták neki, hogy nincs számára hely az ügynökségnél, még csökkentett fizetés mellett sem. A vádirat szerint egy ponton Milner azt mondta Clarknak, hogy ez egyre inkább hasonlít életkor miatti diszkriminációra.

Milner végül hivatalosan életkor-diszkriminációra, valamint szerződésszegésre hivatkozva nyújtotta be keresetét. Megjegyzi, hogy Andersonnal való leváltása valójában lefokozás volt, miközben a szakember keresete és ügynökségen belüli befolyása az évek során folyamatosan csökkent.

A TBWA arra hivatkozva, hogy nem szóltak folyamatban lévő peres ügyeket kommentálni, nem nyilatkozott az Adweeknek. Egy közleménybven viszont elismerté, hogy mivel a MAL/For Good pénzügyi nehézségekkel küzdött, ezért év elején átalakították a működését, és a TBWA szerves, piaci ügyfeleket kiszolgáló részévé tették, amelynek eredményeképp Milner pozícióját megszüntették. 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés