hirdetés
hirdetés
hirdetés

A távgyógyítók körmére nézne a kormány

Szorosabb hatósági együttműködéssel szoríthatók vissza a szabálytalan árubemutatók, a kormány a rendőrség és az adóhatóság mellett a békéltető testületek munkájára is számít a visszaélések megszüntetése érdekében - mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

hirdetés

A politikusa ismertette, hogy a 2015 decemberében elfogadott törvénymódosításnak köszönhetően a visszaélések száma másfél év alatt az ötödére esett vissza. 2015-ben havonta átlagosan 43 panasz érkezett, tavaly 26, idén pedig augusztussal bezárólag pedig már csupán 13. Felidézte, hogy megtiltották az árubemutatókon a hitelközvetítést a fogyasztók eladósodásának megakadályozása érdekében, valamint megtiltották az ingyenes juttatás reklámját, amellyel a kereskedők jelentéktelen dolgot kínáltak ingyenesen olyan vásárlásért, amely a vevőket megkárosította. Szigorodtak az ügyfélszolgálati szabályok is, így az eladónak a vásárlást követően is elérhetőnek kell maradnia.

Kara Ákos elmondta azt is, hogy idén 19 vizsgálatból 14 tárt föl valamilyen szabálytalanságot, a tavasszal meghirdetett második fogyasztóvédelmi akcióterv során pedig fokozták az együttműködést a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal, valamint a rendőrséggel.

Töreki Sándor bűnügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a rendőrség megkapta az ellenőrzések eredményeit, kapcsolattartókat jelöltek ki az információcsere érdekében, az együttműködést pedig a jövőben is folytatni kívánják. Az idősek védelme érdekében országszerte megelőző és felvilágosító programokat indítanak, emellett együttműködnek a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal és a polgárőrséggel. A feltárt esetek közül kiemelte, hogy Veszprém megyében néhány tízezer forintos termékeket több százezer forintért kínáltak eladásra, a rendőrség eddig 77 sértettről tud. Az Országos Rendőr-főkapitányság továbbra is kiemelt figyelmet fordít az árubemutatókkal kapcsolatos bűncselekményekre - tette hozzá.

Harrach Péter, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) alelnöke és frakcióvezetője kiemelte, hogy a termékbemutatók különösen az időseket veszélyeztetik. Hangsúlyozta, hogy nem a tisztességes kereskedőket kívánják visszaszorítani, de további intézkedésekre lesz szükség többek között az online kereskedelem, a kuruzslás vagy a távgyógyítást ígérő televíziós műsorok ellen.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az NMHH a TV2, az RTL Klub és Duna Tévé, illetve 1-1 hónapra még hat másik csatorna műsorait vizsgálta.

Nessaj, a vlogger is ad majd tippeket.

Az egyiket nőknek szánják, a másikon filmek és sorozatok lesznek. Újrapozícionálja magát a Sony.

Az adatok használatáról, az okoseszközök szerepéről és a Budapest-márkáról is szó lesz.

Az Antré Akadémia az utánkövető rendszerben látja a megoldást.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Ismét YouTube a Hajón október 12-én a Google és a Kreatív szervezésében!

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

hirdetés
hirdetés