hirdetés
hirdetés
hirdetés

A tartalom nem csak falfirka

Milyen marketingelőnyöket hozhat egy alkalmazás? Hogyan lehet gondozni és aktívvá tenni egy Facebook közösséget? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről szólt a Kreatív és a Hinora cégcsoport közös konferenciája.

hirdetés

Abban nagyjából minden cég egyetért, hogy a Facebook egy hasznos csatorna, abban is a legtöbben biztosak, hogy a közösségi oldalon jelen kell lenni, az viszont nem egyértelmű, hogy egy márka, hogyan képes rajongókat szerezni, és a felépített közösséget mozgatni. A Kreatív a Hinora cégcsoport támogatásával egy minikonferencián kereste a válaszokat.

Az esemény legfontosabb kérdése az volt, milyen marketingcélokra használható egy Facebook-alkalmazás: ezen belül szó esett az adatbázisépítésről, a játékokról, a Facebook-creditről és arról, hogyan építhetők be ezen aktivitások a céges kommunikáció egészébe.

A kétórás fejtágítót Földes Gábor, a Hinora cségcsoport kreatívigazgatója vezette, előadását esettanulmányok színesítették, amelyeket alkalmazásokat használó cégek marketingesei tartottak. Az első egy órában arról volt szó, hogy a Facebook közösségi portál megkerülhetetlen, de nem elég pusztán létrehozni egy céges oldalt és időnként kiírni a falra egy hasznos vagy vicces bejegyzést, minden az alkalmazások használata mellett szól: aktív tagokat lehet találni, adatbázist építeni, és értékesítésre is jó.

Az első esettanulmányt Varga Balázs, a Randstad személyzeti tanácsadócég marketingspecialistája mutatta be. A cég célja az volt, hogy az aktív álláskeresők körében növeljék a márka ismertségét és közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz. Ezen célok mentén kezdtek el alkalmazásokkal adatbázist építeni, az egyik ilyen alkalmazás a „Hónap dolgozója” volt. Az alkalmazás három minijátékkal indult, aki ezekben jól szerepelt, „hónap dolgozója” pecsétet kapott a profilképére, ez pedig megjelent a falán, ami ismerősei körében terjesztette az alkalmazást.

Technikai oldal

Ezt követően a Facebook-alkalmazások technikai oldaláról is szó esett, Földes Gábor szerint a legfontosabb szabály a Facebook fejlesztői policy betartása, mert a csoportok taglétszámának változásait és a negatív fogyasztói visszajelzéseket a közösségi oldal folyamatosan monitorozza, amennyiben furcsaságot tapasztal az alkalmazást letilthatja. A témához kapcsolódott a Katedra nyelviskola előadása is, amely néhány hét alatt több mint hetvenezres csoportot hozott létre, a Szókincsfejlesztő alkalmazással. Liebentritt András, marketingmenedzser az alkalmazás sikerét a hasznosságában látja, véleménye szerint a felhasználók azokat az alkalmazásokat értékelik igazán, amelyek konkrét hasznot nyújtanak számukra, esetünkben a nyelvtanulásban, a szókincs bővítésében nyújtott segítséget. Facebook stratégiája szerint a Katedra első körben adatbázist épített, ezt követően pedig konkrét ajánlatokkal és kedvezményekkel kívánja majd növelni a nyelviskolába beiratkozók számát. Vagyis szerinte a Facebook-oldal rajongónak egy részéből végül hallgató lesz.

Liebentritt András kitért arra is, hogy hiába tartottak be minden szabályt, kaptak rengeteg pozitív visszajelzést, a Facebook mégis letiltotta a Szókincsfejlesztőt, aminek leginkább az lehetett az oka, hogy hirtelen sokan kezdték használni az alkalmazást, ami minden esetben megjelent az felhasználók üzenőfalán, és vélhetően ez okozta a felháborodást sokakban. Liebentritt András azt is elmondta, hogy az alatt a néhány nap alatt ameddig nem működött az Szókincsfejlesztő, az alkalmazás rengeteg rajongója fejezte ki nemtetszését a Facebook döntése miatt, majd a lekapcsolás elleni fellebbezés elfogadását követően új néven (Szókincstár) újraindították az alkalmazást.

A Katedra előadása után a játékok kerültek középpontba. Földes Gábor többféle játékot különböztetett meg, vannak a nagy befektetéssel elkészülő, üzleti alapon működő játék, ilyen például a Farmville, vagy a Maffia Wars, a másik nagy csoport a termékek, szolgáltatások promócióját elősegítő, vagy szponzorált játékok. Erre példa az Opel által szponzorált kaszinó játék, vagy a Tensi utazási iroda síelős játéka és vannak a kampányalapú játékok, amiket kisebb nyereményért lehet játszani és többnyire toborzásra használják a cégek. Erre példaként a Hyundai márkának készített kampányt mesélte el Földes Gábor.

Érékesítés és integrált kommunikáció

A Facebook és az értékesítés témában a Facebook-creditről és felhasználhatóságáról, illetve nemrég nyílt Facebook-alkalmazásokat kínáló Hinora Store-ról volt szó. A Facebook credit egy virtuális fizetési eszköz, amit a facebookon belül használhat bárki, például alkalmazásokban lehet vele vásárolni. Egy credit 10 centet ér, beszerezni pedig mobiltelefonnal lehet, de működnek a szokásos online fizetésre használt eszközök (paypal, hitelkártya, utalás) is.

Földes Gábor beszélt az értékesítési lehetőségekről is, amire egy saját példát, a Hinora Store-t mutatta be, ami könnyen testre szabható Facebook-alkalmazásokat kínál. A koncepció szerint vannak olyan kis- és középvállalatok, akiknek nem éri meg külön önálló alkalmazást fejleszteni, de szeretnének alkalmazásokkal kiegészíteni a facebookos jelenlétüket. Ezen cégek Földes Gábor szerint egy-két kattintással meg tudják venni ezeket az alkalmazásokat.

Végül az alkalmazások és az integrált kommunikáció került a középpontba. Földes Gábor, a Duna Plaza estét mutatta be. A bevásárlóközpont egy tagtoborzó alkalmazással indította Facebook-kampányát, aminek segítségével egy hét alatt 300-ról több mint 4000-re nőtt a rajongók száma. Majd arról volt szó, hogyan lehet a rajongókat alkalmazások segítségével a bevásárlóközpontba csábítani, valamint arról, hogyan jelenik meg a Facebook-aktivitás a marketingmix többi részében. Földes Gábor elmondta, a Duna Plaza minden esetben igyekszik a Facebook aktivitásokat offline promóciókkal egybeépíteni. Erre példa egy nyereményjáték-alapú alkalmazás, amelynek segítségével egy kódot tölthettek le a felhasználók, amit később személyesen lehetett aktiválni.

Alkalmazások, játékok nélkül nehéz Facebook-közösséget építeni – mondta Földes Gábor a konferencia végén az összegzésben, majd hozzátette: nem szabad csak a tagok létszámában mérni a sikert, nem szabad kizárólag a lovebrand-eket utánozni, nincsenek mindenki számára biztosan működő megoldások, annyi biztos, hogy céltudatos és kreatív megoldásokkal egyedi kommunikáció alakítható ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés