hirdetés
hirdetés
hirdetés

A tartalom nem csak falfirka

Milyen marketingelőnyöket hozhat egy alkalmazás? Hogyan lehet gondozni és aktívvá tenni egy Facebook közösséget? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről szólt a Kreatív és a Hinora cégcsoport közös konferenciája.

hirdetés

Abban nagyjából minden cég egyetért, hogy a Facebook egy hasznos csatorna, abban is a legtöbben biztosak, hogy a közösségi oldalon jelen kell lenni, az viszont nem egyértelmű, hogy egy márka, hogyan képes rajongókat szerezni, és a felépített közösséget mozgatni. A Kreatív a Hinora cégcsoport támogatásával egy minikonferencián kereste a válaszokat.

Az esemény legfontosabb kérdése az volt, milyen marketingcélokra használható egy Facebook-alkalmazás: ezen belül szó esett az adatbázisépítésről, a játékokról, a Facebook-creditről és arról, hogyan építhetők be ezen aktivitások a céges kommunikáció egészébe.

A kétórás fejtágítót Földes Gábor, a Hinora cségcsoport kreatívigazgatója vezette, előadását esettanulmányok színesítették, amelyeket alkalmazásokat használó cégek marketingesei tartottak. Az első egy órában arról volt szó, hogy a Facebook közösségi portál megkerülhetetlen, de nem elég pusztán létrehozni egy céges oldalt és időnként kiírni a falra egy hasznos vagy vicces bejegyzést, minden az alkalmazások használata mellett szól: aktív tagokat lehet találni, adatbázist építeni, és értékesítésre is jó.

Az első esettanulmányt Varga Balázs, a Randstad személyzeti tanácsadócég marketingspecialistája mutatta be. A cég célja az volt, hogy az aktív álláskeresők körében növeljék a márka ismertségét és közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz. Ezen célok mentén kezdtek el alkalmazásokkal adatbázist építeni, az egyik ilyen alkalmazás a „Hónap dolgozója” volt. Az alkalmazás három minijátékkal indult, aki ezekben jól szerepelt, „hónap dolgozója” pecsétet kapott a profilképére, ez pedig megjelent a falán, ami ismerősei körében terjesztette az alkalmazást.

Technikai oldal

Ezt követően a Facebook-alkalmazások technikai oldaláról is szó esett, Földes Gábor szerint a legfontosabb szabály a Facebook fejlesztői policy betartása, mert a csoportok taglétszámának változásait és a negatív fogyasztói visszajelzéseket a közösségi oldal folyamatosan monitorozza, amennyiben furcsaságot tapasztal az alkalmazást letilthatja. A témához kapcsolódott a Katedra nyelviskola előadása is, amely néhány hét alatt több mint hetvenezres csoportot hozott létre, a Szókincsfejlesztő alkalmazással. Liebentritt András, marketingmenedzser az alkalmazás sikerét a hasznosságában látja, véleménye szerint a felhasználók azokat az alkalmazásokat értékelik igazán, amelyek konkrét hasznot nyújtanak számukra, esetünkben a nyelvtanulásban, a szókincs bővítésében nyújtott segítséget. Facebook stratégiája szerint a Katedra első körben adatbázist épített, ezt követően pedig konkrét ajánlatokkal és kedvezményekkel kívánja majd növelni a nyelviskolába beiratkozók számát. Vagyis szerinte a Facebook-oldal rajongónak egy részéből végül hallgató lesz.

Liebentritt András kitért arra is, hogy hiába tartottak be minden szabályt, kaptak rengeteg pozitív visszajelzést, a Facebook mégis letiltotta a Szókincsfejlesztőt, aminek leginkább az lehetett az oka, hogy hirtelen sokan kezdték használni az alkalmazást, ami minden esetben megjelent az felhasználók üzenőfalán, és vélhetően ez okozta a felháborodást sokakban. Liebentritt András azt is elmondta, hogy az alatt a néhány nap alatt ameddig nem működött az Szókincsfejlesztő, az alkalmazás rengeteg rajongója fejezte ki nemtetszését a Facebook döntése miatt, majd a lekapcsolás elleni fellebbezés elfogadását követően új néven (Szókincstár) újraindították az alkalmazást.

A Katedra előadása után a játékok kerültek középpontba. Földes Gábor többféle játékot különböztetett meg, vannak a nagy befektetéssel elkészülő, üzleti alapon működő játék, ilyen például a Farmville, vagy a Maffia Wars, a másik nagy csoport a termékek, szolgáltatások promócióját elősegítő, vagy szponzorált játékok. Erre példa az Opel által szponzorált kaszinó játék, vagy a Tensi utazási iroda síelős játéka és vannak a kampányalapú játékok, amiket kisebb nyereményért lehet játszani és többnyire toborzásra használják a cégek. Erre példaként a Hyundai márkának készített kampányt mesélte el Földes Gábor.

Érékesítés és integrált kommunikáció

A Facebook és az értékesítés témában a Facebook-creditről és felhasználhatóságáról, illetve nemrég nyílt Facebook-alkalmazásokat kínáló Hinora Store-ról volt szó. A Facebook credit egy virtuális fizetési eszköz, amit a facebookon belül használhat bárki, például alkalmazásokban lehet vele vásárolni. Egy credit 10 centet ér, beszerezni pedig mobiltelefonnal lehet, de működnek a szokásos online fizetésre használt eszközök (paypal, hitelkártya, utalás) is.

Földes Gábor beszélt az értékesítési lehetőségekről is, amire egy saját példát, a Hinora Store-t mutatta be, ami könnyen testre szabható Facebook-alkalmazásokat kínál. A koncepció szerint vannak olyan kis- és középvállalatok, akiknek nem éri meg külön önálló alkalmazást fejleszteni, de szeretnének alkalmazásokkal kiegészíteni a facebookos jelenlétüket. Ezen cégek Földes Gábor szerint egy-két kattintással meg tudják venni ezeket az alkalmazásokat.

Végül az alkalmazások és az integrált kommunikáció került a középpontba. Földes Gábor, a Duna Plaza estét mutatta be. A bevásárlóközpont egy tagtoborzó alkalmazással indította Facebook-kampányát, aminek segítségével egy hét alatt 300-ról több mint 4000-re nőtt a rajongók száma. Majd arról volt szó, hogyan lehet a rajongókat alkalmazások segítségével a bevásárlóközpontba csábítani, valamint arról, hogyan jelenik meg a Facebook-aktivitás a marketingmix többi részében. Földes Gábor elmondta, a Duna Plaza minden esetben igyekszik a Facebook aktivitásokat offline promóciókkal egybeépíteni. Erre példa egy nyereményjáték-alapú alkalmazás, amelynek segítségével egy kódot tölthettek le a felhasználók, amit később személyesen lehetett aktiválni.

Alkalmazások, játékok nélkül nehéz Facebook-közösséget építeni – mondta Földes Gábor a konferencia végén az összegzésben, majd hozzátette: nem szabad csak a tagok létszámában mérni a sikert, nem szabad kizárólag a lovebrand-eket utánozni, nincsenek mindenki számára biztosan működő megoldások, annyi biztos, hogy céltudatos és kreatív megoldásokkal egyedi kommunikáció alakítható ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés