hirdetés
hirdetés
hirdetés

A takarítással sosem lehet igazán végezni

Erdei Zsófi, a VMLY&R senior copywritere valós briefekből született valós insightok mögé ír mininovellákat. Itt az első!

hirdetés

Insight: „A takarítást abba lehet hagyni, de végezni vele igazán sosem.”

Kiégett egy lámpa felettem. Az utca sötét, és a következő oszlopon is csak egy halványan pislákoló fény vár. A háztömb végén csak az éjjel-nappali világos. A szponzorált nyitvatartás tábla égeti a szemem, nehogy legyen mivel megkívánni többé a kólát. Egyenesen tartok felé. Szuggerálom, így az utca még sötétebb körülöttem. Meg is botlok egy kifordult térkőben, a következő lépéseimet egy szúrás kíséri a bokámban.

Egy szót ismételgetek egy dalból, hogy ne halljam a gondolataimat. „Forevör, forevör” – énekelem magamban egyre hangosabban. Vagy az is lehet, hogy nem magamban, mert a semmiből nagyon megugat egy kutya. Tompán hallom, meg sem rándulok tőle. „Forevör, forevöör…” Hiába a mantra, így is kizökkenek, és azon kapom magam, hogy elhatalmasodik felettem a gondolat: megtörtént. A körmöm felsérti a bőrt a tenyeremen, olyan erősen szorítom ökölbe az amúgy is kisebesedett, vöröslő kezem. „Megtörtént.” Megrázom a fejemet, mintha a tudat csak egy légy lenne, amit csak úgy el lehet hessegetni. Tévedek. Gyorsítok a lépteimen, kijár a lábam a cipőből, amit zokni nélkül vettem fel. A kabátomat pizsamára húztam, de nem gomboltam be, a mellemen kellemetlen zsírfolt, a sokadik mosás sem hozta ki. Érzem, hogy a szél belefúj a lenge anyagba, a hideg végigfut a gerincemen. A bolt már egészen közel van. Már el tudom olvasni a szlogent a táblán: Taste the feeling. Kösz, megvan. A számban az íze, keserűsége belülről marja a torkom. A következő pillanatban már a hosszú hűtősor előtt állok. Nem tudom, hogy kerültem oda. Végtelen a választék, de nem kell semmi. Nem tudom mióta meredek a színes buborékok felé, foltokká folynak össze a dobozok, nem is ezért jöttem. Meg egyáltalán, hogy jöttem? Köszöntem? Hol vagyok? 

Kanyargok a szűk sorok között, amiket a plafonig pakoltak és ha kihúznék valamit, dőlne az egész. Egy idősebb nőnek, aki az alsó polcon válogatja a borokat, éppen beleakad a tekintete a plüssnadrágom mintájába. Lassan mér fel, és elállja az utam, pedig mögötte kiszúrom a szivacsokat. Megpróbálom kikerülni, egészen közel kell hajoljak hozzá, érzem a dohos cigiszagot, ami beleitta magát a sáljába.

Mosogatószivacsok, egész halom, nem is tudom, melyik ár tartozik melyikhez és nem is érdekel. Melyik a legnagyobb csomag? Remeg a kezemben, amitől olvashatatlanná válik, hogy mire képes. Kiesik a kezemből. Nem nyúlok utána, felmarkolok három másikat, és a kasszához sietek. Útközben ledöntök egy akcióspelenka-piramist, de átlépek felettük, az egyiken a lepiackutatott szépségű bébi fejére érkezik a lábfejem, deformálva az arcát a csomagoláson. Nem számít, csörtetek tovább. Nem hallom, mennyit kéne fizetnem, automatikusan nyújtom a telefonom. Közben nagyot nyelek.

„Forevör, forevör” – némán mozog a szám, kicsit még dobol is a lábam a ritmusra.

„Adhatok még valamit? Sorsjegy?” – mondja a pénztáros, de nem válaszolok, csak nézek ki a fejemből. „Halló! Itt van? Jó nagy takarításban lehet, ma már ez a harmadik menet...”

Felkapom a szivacsokat és azzal a lendülettel kifordulok az ajtón. Az ajtó nyitását jelző csengő még visszhangzik a fejemben, amikor már a fürdőszobában tépem a csomagolást a szivacsokról. Amikor pukkanva elszakad a műanyag csomagolás, szerteszét repülnek, mint egy kis tűzijáték. Két kézzel kapok utánuk és kettővel kezdem súrolni a kádat. A Domestos máris csípi a tenyeremet az új sérülések miatt. Összeszorítom a szemem, de látom a foltot, vörösebb mint valaha, jobban éget, mint a neontábla, ami a boltba húzott.

A tévé bekapcsolva maradt, ez most az egyetlen fény a lakásban. A képernyőn a műsorvezető hatalmas drámát él meg, mert öt perc múlva a duplájára fog emelkedni a gyémánt ára. Amikor a csillogó gyűrűre közelít a kamera, a fürdőszobába is több fény jut, amitől még jobban látom a foltot. Hangosan szusszan a hipós flakon, amikor egy nagy nyomással majdnem a teljes tartalmát a kőre nyomom. Csak súrolom és súrolom. Nem merek a számhoz érni, beletörlöm a pólóm fonákjába, mert az erőlködéstől megült a nyál a szélén, hiszen már olyan erősen dörzsölöm, hogy egy ideje nyitott szájjal kapkodom a levegőt hozzá.

Átszakad a szivacs, a sokadik, ettől törik a körmöm is. Félredobom, és veszek egy újat. A WC mellett a sarokban hatalmas színes kupac. A folt azonban nem világosodik, csak bevillan, hogy itt esett el, látom a fejét, ahogy visszapattan a kőről, ahová nyúlok, de csak térdre zuhanok méterekre tőle. Egy pillanatra tévesztettem szem elől, olyan őrületes, elképesztő volt az ajánlat, muszáj volt megnéznem a tévében.

Megrázom a fejem, de nem tűnik el a kép, ahogy a mentő sziréna nélkül, csendben megy el. Egy pillanat volt, csak egy pillanatra nem néztem oda, és most már látni fogom örökké, semmi sem moshatja le az emlékét. Kinyitok egy újabb csomag szivacsot. Alig sikerül, mert az ujjaimat rongyosra áztatta a vegyszer. De erőt kapok, mert a csomagolás nagyot kacsint rám, és felfelé mutatott hüvelykujjával mutatja, hogy így tovább, egyszer minden tiszta lesz.

Mit olvastál éppen?

„Megvan az ütős insight, olyan, mintha már meg is lenne az ötlet. Ha rezonálsz vele kreatívként, adja magát minden. A probléma, hogy a felgyorsult kreatív futószalagon hajlamosak vagyunk elszaladni amellett, hogy valójában igazi emberi sorsokat kell megértenünk, és időbe telik, hogy meglássuk a nagy igazságokat, amik elvezetnek a megoldásig: az új reklámig.   

Most arra teszek kísérletet, hogy olyan insightok mögé nézzek, amikkel tényleg találkoztam a munkám során, amikre tényleg fejlesztettem már kreatív koncepciókat. Lesznek drámák, lesznek sarkítások, de a cél, hogy beengedjen a mondat az igazi mélységeibe. 

És különben is, nekünk, copyknak olyan ritkán van lehetőségünk úgy igazán írni.” 

Erdei Zsófi, senior copywriter, VMLY&R
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Ez pedig már csak azért is komoly probléma, mert a házaspár nagy energiákat és pénzeket fektetett a saját, „Sussex Royal” brandjébe.

A Drivingcamp meghívásos tenderen választotta az ügynökséget.

Monica Bickert, a Facebook tartalompolitikáért felelős alelnöke írt erről egy blogposztot.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés