hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szomszédunké az első két GP

A bukaresti McCann Erickson csokikampánya vitte el Cannes-ban idén az első fődíjakat: a direkt és a promo & activation kategóriában. A pr-kampányok közül a zsűri szerint egy ausztrál bank projektje volt a legjobb.

hirdetés

Magyar ügynökségnek ugyan nem kellett izgulnia, a külföldiek közül több mint 480 nevezés gazdája várta a hétfő esti cannes-i díjátadó gálát, hogy kiderüljön, ki viszi haza az első oroszlánokat 2011-ben.  Elsőként a promo & activation, a direkt és a pr kategóriák díjazottjaira derült fény: előbbi kategóriában 55, direktben 57, pr-ben pedig 39 díjat osztottak ki idén. Ez egyben azt is jelenti, hogy a zsűrik szigorúbbak lettek a korábbinál, és nem osztogatják olyan könnyelműen az oroszlánokat. Tavaly ugyanis jóval kevesebb nevezés között több vagy ugyanannyi díjat osztottak ki: promo & activation kategóriában 55-öt, direktben 75-öt, pr-ben 44-et.

Promo & activation és direkt kategóriában egyaránt egy számos shortlistes helyet begyűjtő román munka vitte el a 2011-es Grad Prix-t: a Kandia Dulce Rom nevű csokoládémárkájának készített, nemzeti érzelmekre építő médiahekk és a hozzá kapcsolódó integrált kampány szinte az egyetlen munka volt a régióból, ami az első három kategória döntőjébe került. (Ezen kívül egyetlen, szintén román munka volt a pr-shortlisten, a Webstyler Bukarest magashegyi sportokat népszerűsítő kampánya.)

American Rom

A  bukaresti McCann Erickson munkája mellett promo & activation kategóriában három ügynökség kapott arany oroszlánt: egyet a DDB Szingapúr egy online zenebolt kampányáért, egyet a hamburgi Jung von Matt a Save as WWF kampányért, kettőt pedig a boulderi 4th Amendment Wear saját alsóneműinek népszerűsítéséért – ez utóbbi kettőt a Leo Burnett is esélyesnek tartotta idei előrejelzéseiben. 

Musical Fitting Room

Save as WWF

4th Amendment Wear

Az öt arany mellett 17 ezüst és 32 bronz talált gazdára a kategóriában, ahogy azt sejteni lehetett, a legtöbb, összesen tíz díj az Egyesült Államok ügynökségeinél kötött ki. 

Bár promo kategóriában a Droga5 Decode Jay-Z with Bing kampánya csak bronzot kapott, a direkt mezőnyben aranyat ért, akárcsak a tavalyi agyondíjazott kampányra válaszokat adó Old Spice Responses, aminek a szakértők szintén különösen nagy esélyeket jósoltak. Ebben a kategóriában összesen tíz aranyat osztottak ki, a JWT New York Burma című, emberi jogokért küzdő kampánya ebből kettőt is bezsebelt.

Old Spice Responses

Burma

A kategóriában a Grand Prix és a tíz arany mellett 15 ezüst és 31 bronz is gazdára talált. A kategória nyertesei a németek és amerikaiak: mindkét nemzet hét-hét oroszlánt vihet haza, bár az amerikaiak ebből négy aranyat, a németek – akik pedig sokkal több shortlistes helyet szereztek – pedig csak bronzot és ezüstöt.

A harmadik évében járó pr-ben a fődíj – akárcsak az első évben – egy ausztrál munkáé lett, a melbourni Clemenger BBDO National Australia Banknak készített Break up című kampányáé, amelynek során a bank látványosan, több eszközön szakított a többi bankkal.

Break up-sorozat



Akárcsak a direktben, itt is kereken tíz arany oroszlánt nyújtott át a zsűri a hétfői díjátadón, köztük kettőt egy klasszikus pr-ügynökség, a londoni PLMR (Political Lobbying & Media Relations) a Durand Academynek készített projektjéért. A legtöbb, összesen kilenc oroszlánt pr-ben amúgy is az angolok gyűjtötték be, ráadásul főleg pr-ügynökségek: a Burson-Marsteller két ezüstöt, a Onevoice és a Hill & Knowlton pedig egy-egy ezüstöt. Hét pr-oroszlánt visznek haza az amerikaiak – de innen kizárólag kreatívügynökségek.

A díjátadón jelentették be az év direkt ügynöksége cím kitüntetettjét is, amely ezúttal az argentin Ogilvy lett. Az ügynökség a direkt és a promo kategóriában megszerzett két arannyal, három ezüsttel és két bronzzal vívta ki ezt az elismerést. Ebből két aranyat a Coca-Cola Friendship Mashine kapott, három ezüstöt és egy bronzot pedig a Spread the TEDx.

Coca-Cola Friendship Mashine

Spread the TEDx

Az év direkt ügynöksége rangsorban második a stockholmi Akestam Holst lett, a harmadik pedig szintén egy Ogilvy-ügynökség, mégpedig a brazíliai.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés