A szomszédokat is becélozta az online jegypiacot működtető magyar startup

A Tickething csapata összerakta az első magyar online piacteret, hogy az utolsó pillanatban is gazdát cserélhessenek a feleslegessé vált koncert-, színház- és sporteseményekre szóló jegyek. A Telenor Accelerate programjában részt vevő öt startup egyikének alapítójával, Töreky Bencével beszélgettünk.

Akkor mostantól vége a jegykereső Facebook-csoportoknak?
Inkább azt mondanám, hogy gyorsabb és biztonságosabb alternatívát ajánlunk. Nálunk minden tranzakciónak visszakereshető nyoma van. Látjuk, hogy ki, milyen jegyet töltött fel, és azt kinek adta el. Minden kifizetés az oldalunkon keresztül történik, és az eladót illető összeget az esemény kezdetéig vissza is tartjuk. Így ha kiderül, hogy nem lehetett bejutni mondjuk egy jeggyel, és a vásárló az eseményt követő munkanapon ezt jelzi nekünk, akkor egyből visszatérítjük neki a teljes összeget. A problémás eladót pedig töröljük és kitiltjuk a rendszerből, vagy ha szükséges, jogi lépéseket teszünk ellene. Erre még szerencsére nem volt példa, és az eladók szempontjából nem is lenne értelme. Hiszen pontosan tudja, ha trükközik, az gyorsan kiderül, és nem lesz belőle pénze. Ráadásul mindkét fél értékelheti az üzletet. Ez pedig leginkább az eladónak fontos, hiszen neve mellé a sikeres tranzakciók száma automatikusan kikerül az oldalra.

Fotó: Tickething

A jegyüzéreket szűritek, van árplafon?
Ezzel még kísérletezünk, mert az eredeti terv az volt, hogy az árazásba ne nyúljunk bele. Pontosan azért, hogy lássuk, hogyan viselkedik a közönség. De azt tapasztaljuk, hogy az alapvető piaci mechanizmusok szerint működik a rendszer. Az árazást a kereslet, kínálat szabályozza. Néha felkerülnek az oldalunkra olyan populárisabb eseményekre szóló jegyárak, amikre már mi is azt mondjuk, hogy borzasztó magas, de azok a jegyek nem is találnak vevőre. Persze később szeretnénk majd a tapasztalatok és a felhasználói visszajelzések alapján egy konszenzusos keretet is adni ennek.

Mennyire volt minta ehhez a SeatWish vagy a Viagogo rendszere?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt az. Amikor egyetemista voltam Hollandiában, én is sokszor használtam koncertjegyek kereséséhez az online piactereket. Ezért is csodálkoztam tavaly nyáron, amikor hazatértem, hogy nálunk még nincs ilyen. Pedig van egy rakat nyári fesztiválunk, évközben rengeteg koncertünk, egyéb sporteseményünk és rendezvényünk. Ráadásul ma már egyre gyakoribb, hogy az eseményekre hetekkel, hónapokkal előre értékesítik a jegyeket. Így aztán ahogy belekerültem a hazai startup-közegbe, nem volt kérdés, hogy mihez kezdjek. A Drukka Startup Stúdióból indultunk, ahol megnéztük az összes ilyen külföldi oldalt, körbejártuk a lehetőségeinket, majd a GB&Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt. befektetésének segítségével fél év alatt építettük fel ezt a projektet.

Vagyis a Tickething.com oldalatok már javában működött, amikor ősszel bekerültetek a Telenor Accelerate programjába. Mit adott nektek az elmúlt három hónap?
A programon és a mentorunkon keresztül nagyon sok szakmai ajtó nyílt meg előttünk. Azóta is ezeken a kapcsolatokon és partnerségeken dolgozunk.  A workshopokra meghívott szakemberektől pedig olyan best practice-ket tanultunk, ami felgyorsította, hatékonyabbá tette a hétköznapi munkánkat a termékfejlesztés és a csapaton belüli dinamikák szempontjából is.

Hírlevelet építettetek a programokra?
Kétfélét is. Van egy heti általános programlistás hírlevelünk, és egy tematikus, amire érdeklődési kör alapján lehet feliratkozni. De ezek nemcsak a színház, fesztivál, sporteseményekre szóló szabad jegyekről szólnak, hanem kapcsolódó aktuális híreket és jegyértékesítési akciók beharangozásáról szóló értesítéseket tartalmaznak. A Tickething attól tud jól működő szolgáltatás lenni, hogy az elsődleges értékesítés mellett a hírlevelekben a hetekkel, hónapokkal előre látható programokról is tájékoztat.

Csak Facebook-fiókkal használható az oldal?
Egyelőre igen, mert a szolgáltatás indulásánál a Facebook-regisztráció tűnt a legegyszerűbbnek. Nagy előnye, hogy át lehet venni a felhasználói profilképet, emailes elérhetőséget, és egyből mellé tudjuk rendelni a sikeres tranzakciók számát is. Ráadásul mi is itt vagyunk aktívak, mert a célközönségünket itt érjük el leghatékonyabban. A mai fiatal generációnak már nincs türelme egy percekig tartó regisztrációhoz.

Balról jobbra: Molnár Gábor, Viszneki Tibor, Töreky Bence
Balról jobbra: Molnár Gábor, Viszneki Tibor, Töreky Bence

A programokhoz milyen adatbázisokat használtok?
Ez elég sok munkát igényel, ez az igazi emberi erőforrás-igénye a szolgáltatásnak. Természetesen különböző technikai megoldások segítségével valamilyen szinten lehet automatizálni, de valójában mi figyeljük és bővítjük folyamatosan az események listáját. Hárman visszük a Tickething napi működését, néhány feladatban külsősök is segítenek. Az egész csapat azon dolgozik, hogy az ország minden létező eseményéről elsőként szerezhessen infót.

Bevételetek csak a közvetítői díjból van?
Igen, kizárólag a sikeres tranzakció után fizet mindkét fél egy tranzakciós összeget. Ez a jegyár néhány százalékos értéke.

Mit terveztek, mi a következő lépés?
Február környékén szeretnénk elindítani az oldal külföldi verzióját is, hogy Ausztriából és Romániából is hozhassunk már értékesítéseket. A hosszabb távú célunk pedig a régiós országokban történő terjeszkedés. Ebben a Telenor gyorsított fel minket. De előbb szeretnénk itthon egy valódi közösséget építeni a weboldalunkon, a Facebook-felületünkön és a hírlevelünkön keresztül, hogy minél nagyobb felhasználói bázisú, elsődleges információforrásként tudjunk működni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00