hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szín beszél

Nem lesz Marlboro-átmárkázás

Miközben a cigarettagyártók eurómilliókat költenek arra, hogy bevezessék az immár „light” felirat nélküli, újrabrandingelt termékeiket, addig a Philip Morris dohányóriás nem vezet be különféle Marlboro-márkákat, csak egyszerűen elhagyja a kritikus szavakat.
hirdetés
Míg a versenytársak egy éve azon fáradoznak, hogy az Európai Unió egyre szigorodó kommunikációs lehetőségei között lavírozva valahogy megismertessék a fogyasztóikkal megújult cigarettamárkáikat, a Philip Morris International dohánygyár meglepő döntést hozott. A jogi megszorítások ellenére nem vezet be új arculatot a Marlboro termékcsaládhoz, és nem költ sokmillió eurót arra, hogy az immár félrevezető kifejezéseket (Light, Ultralight stb.) mellőző cigarettát megismertesse a fogyasztókkal. Hogy az előírásnak mégis megfeleljen, egyszerűen csak elhagyja a csomagolásról a tiltott megkülönböztető jelzéseket. Az Egyesült Királyságban az Imperial Tobacco cégen keresztül terjesztő Philip Morris a „lights” feliratot első lépésben a doboz frontoldaláról a kisebbik oldalra tette át, októberben pedig véglegesen eltünteti.

Az iparágat ismerő források szerint ezzel komoly előnybe kerülhet a cég riválisaival szemben, hiszen a versenytársak arra kényszerültek, hogy a tilalom miatt brandnevet változtassanak, ráadásul meglehetősen szerény kommunikációs lehetőségek között.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

„A Marlboro az egyetlen olyan brand, amely képes saját csomagolásának erejére hagyatkozni. Az emberek még évekig a Marlboro Lightsot fogják keresni, minthogy nem lesz másik név. Más brandeket talán hajlamosak lesznek különböző színekhez rendelni a fogyasztók, de a Marlboro márka sértetlen marad” – állítja a Marketing Week hasábjain egy iparági szakértő.

A Philip Morris egyébként már az EU-s szabályok módosításának időpontjában is határozottan kifogásolta az új szabályokat. A dohányóriás tavalyi közleményében hangsúlyozta: a jelzetek nem a cigaretták káros vagy kevésbé káros jellegére utalnak, hiszen nincsen egészségtelen, illetve egészséges cigaretta. A dohánytermékek mindegyike káros az egészségre, és erre a dobozokon figyelmeztetik is a fogyasztókat.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

Beugrottak
Az egyik nagy rivális gyártó, a Gallaher a Benson & Hedges és a Silk Cut márkák esetében a színkódolást alkalmazta, míg a Camel cigarettáknál a „puha” és a „finomított” megnevezéssel pótolta a betiltott neveket. A British American Tobacco (BAT) szintén színkódokkal oldja meg az új nevek bevezetését, a Lucky Strike „ezüst”, illetve „piros” megkülönböztető névvel kapható, míg a Rothmans új dobozain a „kék”, „piros”, illetve az „arany” név szerepel majd az adott dohányerősségnek megfelelően.

Itthon már tavaly októberben újított elnevezésein a BAT egyik prémium márkája, a Kent is, a korábbi kátrány és nikotinaránnyal operáló elnevezés is színkódosra módosult. A korábban forgalmazott Kent 1 mg Lights októbertől Kent 1-Gold, a Kent Super Lights Kent 4-Silver, a Kent Premium Lights pedig Kent 6-Blue néven került forgalomba.

A magyar előírások átdolgozása lényegében megtörtént, a cigarettásdobozokról januártól el kell tüntetni a fogyasztókat megtévesztő „könynyű” jelzéseket. A hazai dohánytermékek többsége már átdolgozta termékportfólióját, a Philip Morris azonban egyelőre nem árulta el, hogy a Marlboro esetében az angol példát követi-e, vagy előrukkol valamilyen más ötlettel.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés