hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szex és pénz boldogít

A szexben és a pénzben van a boldogság - szűrték le a 9. Arc plakátverseny szervezői a tanulságot az idei pályázatra érkezett "boldogság" témában beküldött 1108 alkotásból. Az Arc az eredményhirdetéssel egybekötött díjátadót kedden tartotta, a kiválasztott pályamunkákból pedig csütörtökön nyílik kiállítás az Ötvenhatosok terén. Nyertes poszterek, dilemma-díjas alkotások.

hirdetés

"Kíváncsiak voltunk, hogy mit gondolnak a pályázók a boldogságról, hiszen a felmérések azt mutatják, hogy a magyar a legboldogtalanabb és a legelégedetlenebb nemzetek közé tartozik. Azt gondoltuk, hogy egyszerű témát dobtunk fel, de a zsűrizéskor úgy láttuk, hogy bonyolult volt a feladat" - elevenítette fel az előzményeket Geszti Péter alapító.

Bakos Gábor, az Arc egyik ügyvezetője szerint a beérkezett 1108 pályázat azt mutatja, hogy boldogság leginkább a szexben és a pénzben van. A tervek közül végül 150 plakátot állítanak ki, de szerepelnek idén is az egyperces filmek, valamint láthatók lesznek az Arc+ legjobbjai is, továbbá kiállítják az Év Kulturális Plakátját, és tárlat készül a Coca-Cola fotópályázat alkotásaiból is.
 
Az Arc kedden rendhagyó módon az eredményhirdetés napján adta át a díjakat: a fődíj Barta Árpádé és Szabó Ádámé lett, Csokitorta című képük egy csokis tányért ábrázol egy viaszosvásznon.

Babarczy Eszter médiakutató, kultúrtörténész, a zsűri egyik tagja szerint a társadalmi kategóriában egy igényes grafikai munka nyert, amely követi az aktuális trendeket. A Greetings from Budapest in 2059 című munkáért Damacsek Alexandra vette át a díjat, aki kérdésre válaszolva azt mondta, hogy bolti eladóként dolgozik. Idén is kiosztották a kedélyborzoló és pimasz munkáért járó Borz-díjat, ezúttal Tolonics Istvánnak a Családrajzért, valamint új elismerésként létrehozták a Dilemma-díjat. Ez utóbbit a pályázat legvitatottabb alkotása kapta: egy olyan óriásplakát-terv, amin egy néhány vonallal megrajzolt női nemiszerv egy Cserháti Zsuzsa számot énekel: "boldogság gyere haza, késő van, gyere haza!". A zsűri úgy döntött, hogy az alkotást nem állítják ki, de megkapja a Dilemma-díjat.

A plakátpályázaton idén is volt egyperces filmverseny. Rohonyi Gábor filmrendező szerint meglepően kevés alkotás érkezett a pályázatra, főleg ahhoz képest, hogy ma a technika sokkal több lehetőséget nyújt, mint korábban. Végül négy filmest díjaztak: a filmért, ötletért és művészi értékért.

A Partners Hungary Alapítvány két témában hirdetett pályázatot az Arcon, a Nőkszava kategóriába negyven pályázat érkezett, közülük hetet állítanak ki, a "ne csak a lépcsőházban mondd meg a frankót" témakör azonban nem volt népszerű a pályázók körében.

Az Arcon idén is van Arc+, itt a Blikk ("Friss és ropogós képregény" plakátok) és a Nokia (Zene-tánc-fotó kiállítás) mutatja be a témakörében meghirdetett pályázat legjobb munkáit.

Az Év Kulturális Plakátja címért 230 pályamunka indult, ide a kulturális intézmények küldhették be az eseményekhez készült plakátokat, közülük 39-et állítanak ki és látható lesz a "Roma vágyak" címmel készült - a köztéren már futott - plakátkampány is, ami Bakos Gábor és Wéber Imre nevéhez fűződik.

Az idei, kilencedik alkalommal megszervezett Arcra egyébként kevesebb alkotás érkezett, mint tavaly, amikor 1400 munka közül válogatott a zsűri. A plakátverseny egyik ötletadója, Geszti Péter pedig azt a kritikát fogalmazta meg, hogy az Arc nem teljesítette azt a küldetését, hogy hasson a magyar reklám színvonalára.

A 9. Arc augusztus 26-án nyit. Idén először gyerekpályázatot is hirdetnek, "Legjobb dolog a világon." címmel. A 6-10 és 10-14 éves korosztály szeptember 15-ig jelentkezhet a Gyerekarcra.
 

Az Arc anyaga:

  • 62 óriásplakát
  • 3 gyűjtőplakát a legnépszerűbb "boldogság-kereső" megoldásokkal,
  • 36 darab A0-ás pályázói plakát
  • 39 kulturális plakát
  • 16 egyperces film
  • 72 Coke fotó
  • 6 Blikk képregény
  • 7 Nokia Zene-tánc-fotó plakát
  • 5 Vágy plakát

 

9. ARC plakátpályázat nyertesei:


Fődíj
Barta Árpád, Szabó Ádám - Már bennem

 

Második helyezett
Márkus András - Bolcslav
 

Harmadik helyezett
Bencze Lászlo és a Vizuálisművek (Czupi Kála, Heckler Krisztina) - Peti szíve, Magdi szíve

 

Társadalmi kategória nyertese
Damacsek Alexandra - Greetings from Budapest in 2059



Nőkszava-díj
X-meditor - Minden más.
 

Borz-díj
Tolonics István - Családrajz_II
 

Dilemma-díj
Malatinszky Vivien - Boldogság gyere haza
 

Egyperces film díjazottjai
 
Legjobb film
Turai Balázs - last minute Turai Balázs
 
Legeredetibb ötlet
Molnár Mátyás - I love you
 
Művészi érték
Szöllösi Dániel - Hajdu Sound
Heullat Ijar - Víz felett bemenni
 

Arc+
 
Nokia
Kovács Lehel - Csepptánc
 

Kulturális plakát

A38 (Tóth Andrej, Takács Flóra) - Mindless és Szívcirkusz

A Ringier saját munkatársai és partnerei körében hirdetett óriásplakát-versenyt, a vállalat azonban nem csak alkotásra buzdított, de jótékony célt is szolgált: a két legtalálóbb plakátterv készítője egy általa választott szervezetet ajándékozhatott meg pénzzel.

Az első helyezett a Bátor Tábor Alapítvány pályázata Bába István és Nagygyörgy András készítésében, akik a Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány számára ajánlották fel az összeget, a második díjat pedig a kiadó munkatársa, Torma Tibor kapta, aki választott nonprofit szervezetnek a Menhely Alapítványt jelölte meg.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Köszi, javítva.
#
Azért ez a Társadalmi Díj nyertes annyira talán nem eredeti ötlet...
http://www.film3k.com/hu/index.html Koncept menupont, balról a 3. kép...
#
Barta Árpád és Szabó Ádám fődíjat érdemlő alkotásának a címe: " Már bennem" !!!!
hirdetés

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Kína tiltakozik, szerinte az Egyesült Államok kettős mércét alkalmaz.

A bevásárlóközpont nem csak ügynökséget vált, de meg is újul 2020-ban.

A márka helyett az újrahasznosításé lesz a főszerep a kupakokon.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés