hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szex és pénz boldogít

A szexben és a pénzben van a boldogság - szűrték le a 9. Arc plakátverseny szervezői a tanulságot az idei pályázatra érkezett "boldogság" témában beküldött 1108 alkotásból. Az Arc az eredményhirdetéssel egybekötött díjátadót kedden tartotta, a kiválasztott pályamunkákból pedig csütörtökön nyílik kiállítás az Ötvenhatosok terén. Nyertes poszterek, dilemma-díjas alkotások.

hirdetés

"Kíváncsiak voltunk, hogy mit gondolnak a pályázók a boldogságról, hiszen a felmérések azt mutatják, hogy a magyar a legboldogtalanabb és a legelégedetlenebb nemzetek közé tartozik. Azt gondoltuk, hogy egyszerű témát dobtunk fel, de a zsűrizéskor úgy láttuk, hogy bonyolult volt a feladat" - elevenítette fel az előzményeket Geszti Péter alapító.

Bakos Gábor, az Arc egyik ügyvezetője szerint a beérkezett 1108 pályázat azt mutatja, hogy boldogság leginkább a szexben és a pénzben van. A tervek közül végül 150 plakátot állítanak ki, de szerepelnek idén is az egyperces filmek, valamint láthatók lesznek az Arc+ legjobbjai is, továbbá kiállítják az Év Kulturális Plakátját, és tárlat készül a Coca-Cola fotópályázat alkotásaiból is.
 
Az Arc kedden rendhagyó módon az eredményhirdetés napján adta át a díjakat: a fődíj Barta Árpádé és Szabó Ádámé lett, Csokitorta című képük egy csokis tányért ábrázol egy viaszosvásznon.

Babarczy Eszter médiakutató, kultúrtörténész, a zsűri egyik tagja szerint a társadalmi kategóriában egy igényes grafikai munka nyert, amely követi az aktuális trendeket. A Greetings from Budapest in 2059 című munkáért Damacsek Alexandra vette át a díjat, aki kérdésre válaszolva azt mondta, hogy bolti eladóként dolgozik. Idén is kiosztották a kedélyborzoló és pimasz munkáért járó Borz-díjat, ezúttal Tolonics Istvánnak a Családrajzért, valamint új elismerésként létrehozták a Dilemma-díjat. Ez utóbbit a pályázat legvitatottabb alkotása kapta: egy olyan óriásplakát-terv, amin egy néhány vonallal megrajzolt női nemiszerv egy Cserháti Zsuzsa számot énekel: "boldogság gyere haza, késő van, gyere haza!". A zsűri úgy döntött, hogy az alkotást nem állítják ki, de megkapja a Dilemma-díjat.

A plakátpályázaton idén is volt egyperces filmverseny. Rohonyi Gábor filmrendező szerint meglepően kevés alkotás érkezett a pályázatra, főleg ahhoz képest, hogy ma a technika sokkal több lehetőséget nyújt, mint korábban. Végül négy filmest díjaztak: a filmért, ötletért és művészi értékért.

A Partners Hungary Alapítvány két témában hirdetett pályázatot az Arcon, a Nőkszava kategóriába negyven pályázat érkezett, közülük hetet állítanak ki, a "ne csak a lépcsőházban mondd meg a frankót" témakör azonban nem volt népszerű a pályázók körében.

Az Arcon idén is van Arc+, itt a Blikk ("Friss és ropogós képregény" plakátok) és a Nokia (Zene-tánc-fotó kiállítás) mutatja be a témakörében meghirdetett pályázat legjobb munkáit.

Az Év Kulturális Plakátja címért 230 pályamunka indult, ide a kulturális intézmények küldhették be az eseményekhez készült plakátokat, közülük 39-et állítanak ki és látható lesz a "Roma vágyak" címmel készült - a köztéren már futott - plakátkampány is, ami Bakos Gábor és Wéber Imre nevéhez fűződik.

Az idei, kilencedik alkalommal megszervezett Arcra egyébként kevesebb alkotás érkezett, mint tavaly, amikor 1400 munka közül válogatott a zsűri. A plakátverseny egyik ötletadója, Geszti Péter pedig azt a kritikát fogalmazta meg, hogy az Arc nem teljesítette azt a küldetését, hogy hasson a magyar reklám színvonalára.

A 9. Arc augusztus 26-án nyit. Idén először gyerekpályázatot is hirdetnek, "Legjobb dolog a világon." címmel. A 6-10 és 10-14 éves korosztály szeptember 15-ig jelentkezhet a Gyerekarcra.
 

Az Arc anyaga:

  • 62 óriásplakát
  • 3 gyűjtőplakát a legnépszerűbb "boldogság-kereső" megoldásokkal,
  • 36 darab A0-ás pályázói plakát
  • 39 kulturális plakát
  • 16 egyperces film
  • 72 Coke fotó
  • 6 Blikk képregény
  • 7 Nokia Zene-tánc-fotó plakát
  • 5 Vágy plakát

 

9. ARC plakátpályázat nyertesei:


Fődíj
Barta Árpád, Szabó Ádám - Már bennem

 

Második helyezett
Márkus András - Bolcslav
 

Harmadik helyezett
Bencze Lászlo és a Vizuálisművek (Czupi Kála, Heckler Krisztina) - Peti szíve, Magdi szíve

 

Társadalmi kategória nyertese
Damacsek Alexandra - Greetings from Budapest in 2059



Nőkszava-díj
X-meditor - Minden más.
 

Borz-díj
Tolonics István - Családrajz_II
 

Dilemma-díj
Malatinszky Vivien - Boldogság gyere haza
 

Egyperces film díjazottjai
 
Legjobb film
Turai Balázs - last minute Turai Balázs
 
Legeredetibb ötlet
Molnár Mátyás - I love you
 
Művészi érték
Szöllösi Dániel - Hajdu Sound
Heullat Ijar - Víz felett bemenni
 

Arc+
 
Nokia
Kovács Lehel - Csepptánc
 

Kulturális plakát

A38 (Tóth Andrej, Takács Flóra) - Mindless és Szívcirkusz

A Ringier saját munkatársai és partnerei körében hirdetett óriásplakát-versenyt, a vállalat azonban nem csak alkotásra buzdított, de jótékony célt is szolgált: a két legtalálóbb plakátterv készítője egy általa választott szervezetet ajándékozhatott meg pénzzel.

Az első helyezett a Bátor Tábor Alapítvány pályázata Bába István és Nagygyörgy András készítésében, akik a Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány számára ajánlották fel az összeget, a második díjat pedig a kiadó munkatársa, Torma Tibor kapta, aki választott nonprofit szervezetnek a Menhely Alapítványt jelölte meg.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Köszi, javítva.
#
Azért ez a Társadalmi Díj nyertes annyira talán nem eredeti ötlet...
http://www.film3k.com/hu/index.html Koncept menupont, balról a 3. kép...
#
Barta Árpád és Szabó Ádám fődíjat érdemlő alkotásának a címe: " Már bennem" !!!!

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés