hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szex és pénz boldogít

A szexben és a pénzben van a boldogság - szűrték le a 9. Arc plakátverseny szervezői a tanulságot az idei pályázatra érkezett "boldogság" témában beküldött 1108 alkotásból. Az Arc az eredményhirdetéssel egybekötött díjátadót kedden tartotta, a kiválasztott pályamunkákból pedig csütörtökön nyílik kiállítás az Ötvenhatosok terén. Nyertes poszterek, dilemma-díjas alkotások.

hirdetés

"Kíváncsiak voltunk, hogy mit gondolnak a pályázók a boldogságról, hiszen a felmérések azt mutatják, hogy a magyar a legboldogtalanabb és a legelégedetlenebb nemzetek közé tartozik. Azt gondoltuk, hogy egyszerű témát dobtunk fel, de a zsűrizéskor úgy láttuk, hogy bonyolult volt a feladat" - elevenítette fel az előzményeket Geszti Péter alapító.

Bakos Gábor, az Arc egyik ügyvezetője szerint a beérkezett 1108 pályázat azt mutatja, hogy boldogság leginkább a szexben és a pénzben van. A tervek közül végül 150 plakátot állítanak ki, de szerepelnek idén is az egyperces filmek, valamint láthatók lesznek az Arc+ legjobbjai is, továbbá kiállítják az Év Kulturális Plakátját, és tárlat készül a Coca-Cola fotópályázat alkotásaiból is.
 
Az Arc kedden rendhagyó módon az eredményhirdetés napján adta át a díjakat: a fődíj Barta Árpádé és Szabó Ádámé lett, Csokitorta című képük egy csokis tányért ábrázol egy viaszosvásznon.

Babarczy Eszter médiakutató, kultúrtörténész, a zsűri egyik tagja szerint a társadalmi kategóriában egy igényes grafikai munka nyert, amely követi az aktuális trendeket. A Greetings from Budapest in 2059 című munkáért Damacsek Alexandra vette át a díjat, aki kérdésre válaszolva azt mondta, hogy bolti eladóként dolgozik. Idén is kiosztották a kedélyborzoló és pimasz munkáért járó Borz-díjat, ezúttal Tolonics Istvánnak a Családrajzért, valamint új elismerésként létrehozták a Dilemma-díjat. Ez utóbbit a pályázat legvitatottabb alkotása kapta: egy olyan óriásplakát-terv, amin egy néhány vonallal megrajzolt női nemiszerv egy Cserháti Zsuzsa számot énekel: "boldogság gyere haza, késő van, gyere haza!". A zsűri úgy döntött, hogy az alkotást nem állítják ki, de megkapja a Dilemma-díjat.

A plakátpályázaton idén is volt egyperces filmverseny. Rohonyi Gábor filmrendező szerint meglepően kevés alkotás érkezett a pályázatra, főleg ahhoz képest, hogy ma a technika sokkal több lehetőséget nyújt, mint korábban. Végül négy filmest díjaztak: a filmért, ötletért és művészi értékért.

A Partners Hungary Alapítvány két témában hirdetett pályázatot az Arcon, a Nőkszava kategóriába negyven pályázat érkezett, közülük hetet állítanak ki, a "ne csak a lépcsőházban mondd meg a frankót" témakör azonban nem volt népszerű a pályázók körében.

Az Arcon idén is van Arc+, itt a Blikk ("Friss és ropogós képregény" plakátok) és a Nokia (Zene-tánc-fotó kiállítás) mutatja be a témakörében meghirdetett pályázat legjobb munkáit.

Az Év Kulturális Plakátja címért 230 pályamunka indult, ide a kulturális intézmények küldhették be az eseményekhez készült plakátokat, közülük 39-et állítanak ki és látható lesz a "Roma vágyak" címmel készült - a köztéren már futott - plakátkampány is, ami Bakos Gábor és Wéber Imre nevéhez fűződik.

Az idei, kilencedik alkalommal megszervezett Arcra egyébként kevesebb alkotás érkezett, mint tavaly, amikor 1400 munka közül válogatott a zsűri. A plakátverseny egyik ötletadója, Geszti Péter pedig azt a kritikát fogalmazta meg, hogy az Arc nem teljesítette azt a küldetését, hogy hasson a magyar reklám színvonalára.

A 9. Arc augusztus 26-án nyit. Idén először gyerekpályázatot is hirdetnek, "Legjobb dolog a világon." címmel. A 6-10 és 10-14 éves korosztály szeptember 15-ig jelentkezhet a Gyerekarcra.
 

Az Arc anyaga:

  • 62 óriásplakát
  • 3 gyűjtőplakát a legnépszerűbb "boldogság-kereső" megoldásokkal,
  • 36 darab A0-ás pályázói plakát
  • 39 kulturális plakát
  • 16 egyperces film
  • 72 Coke fotó
  • 6 Blikk képregény
  • 7 Nokia Zene-tánc-fotó plakát
  • 5 Vágy plakát

 

9. ARC plakátpályázat nyertesei:


Fődíj
Barta Árpád, Szabó Ádám - Már bennem

 

Második helyezett
Márkus András - Bolcslav
 

Harmadik helyezett
Bencze Lászlo és a Vizuálisművek (Czupi Kála, Heckler Krisztina) - Peti szíve, Magdi szíve

 

Társadalmi kategória nyertese
Damacsek Alexandra - Greetings from Budapest in 2059



Nőkszava-díj
X-meditor - Minden más.
 

Borz-díj
Tolonics István - Családrajz_II
 

Dilemma-díj
Malatinszky Vivien - Boldogság gyere haza
 

Egyperces film díjazottjai
 
Legjobb film
Turai Balázs - last minute Turai Balázs
 
Legeredetibb ötlet
Molnár Mátyás - I love you
 
Művészi érték
Szöllösi Dániel - Hajdu Sound
Heullat Ijar - Víz felett bemenni
 

Arc+
 
Nokia
Kovács Lehel - Csepptánc
 

Kulturális plakát

A38 (Tóth Andrej, Takács Flóra) - Mindless és Szívcirkusz

A Ringier saját munkatársai és partnerei körében hirdetett óriásplakát-versenyt, a vállalat azonban nem csak alkotásra buzdított, de jótékony célt is szolgált: a két legtalálóbb plakátterv készítője egy általa választott szervezetet ajándékozhatott meg pénzzel.

Az első helyezett a Bátor Tábor Alapítvány pályázata Bába István és Nagygyörgy András készítésében, akik a Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány számára ajánlották fel az összeget, a második díjat pedig a kiadó munkatársa, Torma Tibor kapta, aki választott nonprofit szervezetnek a Menhely Alapítványt jelölte meg.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Köszi, javítva.
#
Azért ez a Társadalmi Díj nyertes annyira talán nem eredeti ötlet...
http://www.film3k.com/hu/index.html Koncept menupont, balról a 3. kép...
#
Barta Árpád és Szabó Ádám fődíjat érdemlő alkotásának a címe: " Már bennem" !!!!
hirdetés
hirdetés

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

Tisztújító közgyűlést tartott csütörtökön a helyi rádiókat tömörítő szervezet. A korábbi elnök, Hauk Zoltán a továbbiakban nem vesz részt a HEROE munkájában.

A zene mellett elektronikai eszközökről, és más pokulturális témákról is lesznek cikkek az oldalon.

A bútorgyártó Nagy-Britanniában és Írországban helyi ügynökségi partnere, a Mother segítségével készített ötletes közterületi kampányt.

Néhány hét alatt a fogadási forgalom 7 százalékát adta már az e-sport.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés