hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Sports Illustrated meztelen nőkkel ünnepli a #MeToo-kampányt

A Sports Illustrated idei fürdőruhás különszáma meztelen nőkkel biztosítana magának állandó helyet a Metoo-panteonban.

hirdetés

A Sport Illustrated éves fürdőruhás különszámát egy 13 éves pubertás lelkesedésével szokták várni - főként - a férfiak, amire minden okuk megvan, hiszen csinos modelleket láthatnak falatnyi ruhákban. A Sports Illustrated Swimsuit idén azonban egy csavarral (mármint nem a vasból készült, menetes tárggyal) érkezik a postaládákba: ráfeküdtek ugyanis a nők zaklatása ellen létrejövő mozgalomra, a #MeToo-ra - meztelen modellekkel. A filozófiai alapot pedig azzal teremtették meg, hogy a modellekre olyan szavakat pingáltak fekete festékkel, mint Mother, Human, Nurturer (kb. gondoskodó), Artist, Natural, Truth és a többi.

MJ Day, aki negyedik éve szerkeszti a lapszámot, azt szeretné, ha ezek a képek felvennék a harcot a nők tárgyiasítása ellen, és inspiráló üzenetet közvetítsen, illetve azt is elmondta, hogy az "In Her Own Words" (Saját szavaival) címet kapott fotózás során a modellek sokkal inkább résztvevők voltak, és nem tárgyak, jelentsen ez bármit is. Vagy ahogy az egyik Instagram-poszt alatt írják: a modellek nemcsak a testüket, hanem ennél sokkal többet ünnepelnek.

Day elmondta a Vanity Fairnek, hogy a csak nőkből álló csapata hónapok óta dolgozott a lapszámon, és a MeToo-kampányt jó kiindulópontnak tartották, hogy megváltoztassák a Sports Illustratedet övező véleményeket, amely a provokatív fotóiról vált híressé (a feministák szemében inkább hírhedtté). Ettől függetlenül Day elismeri, hogy a képek igazodnak a SI esztétikájához: "Ezek szexi fotók. A végén mindig szexi fotókat fogunk csinálni, bármi is történjen. A lényeg, hogy művészi, gyönyörű képeket késztsünk, amely során a képek alanyai és a csapat büszkén dolgozik együtt". Day szerint a forgatási környezet egy "safe space", sőt, a tavalyi fotózáson a pozitív testkép jegyében ő is lefotóztatta magát fürdőruhában.

A kritikusokat persze nem nagyon hatotta meg a fenti, egyébként valóban nem kifejezetten erős argumentum, és azt vetették Day szemére, hogy egy meztelen nő mindig a tárgyiasító tendenciát fogja erősíteni, bármi legyen is a körítés. Valaki egyenesen úgy fogalmazott a Twitteren, hogy "Mert semmi sem tiszteli meg úgy a nőket, mint egy pucér fotó egy férfi magazin címlapján". Vagy ahogy egy másik felhasználó írta ironikusan: "Szóval úgy fogunk küzdeni a nők zaklatása ellen, hogy meztelen női fotókat publikálunk".

Day a zaklatásellenes kampány és a fotózás kapcsolatáról még annyit mondott el Vanity Fairnek: "Ez az egész arról szól, hogy engedjük a nőknek, hogy úgy éljenek a világban, hogy senki se zaklassa vagy ítélje el őket azért, ahogy láttatni szeretnék magukat. Ez a vonal végig jelen van a Swimsuit különszámban. Vannak benne Harvardon végzettek, filantrópok, milliárdosok, tanárok, anyukák, de egyikük sem bukott meg (failed) azért, mert fürdőruhában látható". 

Forrás: Vanity Fair, Independent 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

Birta Tibor a Netlife-től érkezett a kávézólánc újonnan indult pozíciójára.

hirdetés
hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.