hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Saatchi gerillázott a menekültriasztó kampányt készítő JWT előtt

A Saatchi & Saatchi kedd délután rendhagyó formában, a JWT Révész utcai irodájánál kihelyezett citylight plakátokon üzent a menekültek eltántorítását célzó kormányzati kampánnyal megbízott ügynökség munkatársainak.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Beyond néven indul a kifejezetten employer branding fokoszú vállalat.

A 5martstudio kampánya a 2019-es Arany Pengén megnyerte a JCDecaux innovációs alversenyét, most valósították meg.

Az EU és az egyes országok döntéshozóinak gyorsan újra kell gondolni az iparág szabályozását – mondta Incze Kinga a párizsi GovTech Summiton.

A nyereményjátékkal egybekötött kampány célja a Sport Kókuszduó népszerűsítése.

A díjat a kisfilm írója és társrendezője, Szabó Stein Imre vette át a BFI (British Film Institute) londoni dísztermében.

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
válasza hozzászólásához
#
Ha nem számít a név, a tradíció, a “patina”; az önazonosság, hogy egy cég következetesen, tulajdonosoktól függetlenül, 1978-ban ugyanúgy, mint 2007-ben
képviseljen valamit (vö: Thoreau: “a corporation with a conscience”) – akkor mi a jelentősége, miért kell megtwitterezni a New York-i JWT-t, hogy mégis mit szól a JWT
Budapest ténykedéséhez?

Na, ugye.

Mert valahol mégiscsak számít az identitás. Még nektek is.

Összefoglalom: sajnos, amit a Saatchi&Saatchi Budapest gerillázott, semmivel nem különb, mint amit a JWT Budapest, és sok más reklámügynökség erkölcsi vonalon művel
napjainkban (tisztelet a kivételnek, ha van).

A művelt marketinges figyelmébe ajánlom Leo Burnett intelmét, 1967-ből: When to take my name off the door.
https://www.youtube.com/watch?v=7WUxb8YB88o
válasza hozzászólásához
#
Az 1978-as és a 2007-es Saatchi & Saatchi nem ugyanaz a Saatchi. 1994-ben a Saatchiból a tulajdonosok eltávolították a két alapító testvért, Charles és Maurice Saatchi-t,
ők álltak az 1978-as Thatcher-kampány mögött. http://www.kreativ.hu/marketing/cikk/muvelt_marketinges__miert_van_ket_saatchi_nevu_ugynokseg
#
A reklámszakma soha nem a morálról, hanem a pénzről szólt. (Esetleg: a hírnévről, ami pénzzé konvertálható.) Remélem, ezzel senkit nem leptem meg.

Biztos vagyok benne, hogy ezt a Saatchi&Saatchi Budapestnél is jól tudják – gyaníthatóan nem az erkölcsi érzék hajtotta azokat a quadokat sem, melyek a JWT irodája
elé gördültek. Hanem a szándék, hogy a jelentősen bővülő Saatchi&Saatchi Budapest új szakembereket tudjon toborozni új ügyfeleihez és ezáltal – de kérem,
javítsanak ki, ha tévedek – még több profitot tudjon termelni magának, a hálózatnak. (És persze a hírnév; hiszen az akcióról írt az online világ, de még egy
reklámkritikai blogra is belinkelte valaki. Hoppá. A Saatchi&Saatchi Budapest kreatívigazgatója? Mondtam, hogy hírnév.)

És ne feledjük a memóriát sem. Az egy fránya dolog.

1978-ban egy brit reklámügynökség készítette a brit Toryk választási kampányát (a kampány egyébként remekmű, “Labour isn’t working”, hosszú sorban kanyargó
munkanélküliekkel), és egy bizonyos Margaret Thatcher személyében konzervatív miniszterelnököt adott az országnak; és még két választási ciklusban segítette a
kormányt és a Vasladyt hatalomra.

2007-ben szintén egy brit reklámügynökség dolgozott a brit Munkáspárt választási kampányán, és vitte be a Downing streetre Gordon Brownt (szintén nem rossz
kampánnyal: “Not flash, just Gordon”).

Talán már mindenki kitalálta: a londoni Saatchi&Saatchi-ról beszélünk. Igen, ugyanaz a reklámügynökség dolgozott sok fontmilliókért előbb a brit konzervatívoknak
– később pedig azok legfőbb riválisának, a brit Munkáspártnak.

Persze a JWT irodája elé küldött quadok és plakátok ismeretében ezen nem szabad meglepődnünk. Mindegy, hogy Tory vagy Labour, a Saatchi&Saatchi annak idején is tette,
amit tennie kellett.

Képzeljük el a jelenetet, mikor Gordon Brown összeráncolt szemöldökkel, öblös hangon faggatja az ügynökséget az első chemistry meetingen:

GORDON BROWN: Kampányt csináltak Maggie-nek, nyakunkra hozták a thatcherizmust, és most hajlandóak lennének nekünk dolgozni? Önök számára nem létezik erkölcsi
minimum?
SAATCHI VEZÉRKAR: A bennünket körülvevő világ kérdéseit figyelemmel kísérjük, és ezekre a lehetőségeinkhez mérten reagálunk.
GORDON BROWN: Jó, jó, de miért magukra bízzuk a munkát?
SAATCHI VEZÉRKAR: Mert emberi kötelességünk segíteni.
GORDON BROWN: Mindig?
SAATCHI VEZÉRKAR: Mindig.


Ne keressük hát a helyét a szívnek és az észnek ebben a szakmában.
Megvan annak már régóta a helye.
A zsebben.
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés