hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Saatchi gerillázott a menekültriasztó kampányt készítő JWT előtt

A Saatchi & Saatchi kedd délután rendhagyó formában, a JWT Révész utcai irodájánál kihelyezett citylight plakátokon üzent a menekültek eltántorítását célzó kormányzati kampánnyal megbízott ügynökség munkatársainak.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

A hazai podcastpiacot feltérképező cikksorozatunkban ezúttal a kifejezetten erre a műfajra szakosodott Betone Studio következik.

Ez pedig már csak azért is komoly probléma, mert a házaspár nagy energiákat és pénzeket fektetett a saját, „Sussex Royal” brandjébe.

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
válasza hozzászólásához
#
Ha nem számít a név, a tradíció, a “patina”; az önazonosság, hogy egy cég következetesen, tulajdonosoktól függetlenül, 1978-ban ugyanúgy, mint 2007-ben
képviseljen valamit (vö: Thoreau: “a corporation with a conscience”) – akkor mi a jelentősége, miért kell megtwitterezni a New York-i JWT-t, hogy mégis mit szól a JWT
Budapest ténykedéséhez?

Na, ugye.

Mert valahol mégiscsak számít az identitás. Még nektek is.

Összefoglalom: sajnos, amit a Saatchi&Saatchi Budapest gerillázott, semmivel nem különb, mint amit a JWT Budapest, és sok más reklámügynökség erkölcsi vonalon művel
napjainkban (tisztelet a kivételnek, ha van).

A művelt marketinges figyelmébe ajánlom Leo Burnett intelmét, 1967-ből: When to take my name off the door.
https://www.youtube.com/watch?v=7WUxb8YB88o
válasza hozzászólásához
#
Az 1978-as és a 2007-es Saatchi & Saatchi nem ugyanaz a Saatchi. 1994-ben a Saatchiból a tulajdonosok eltávolították a két alapító testvért, Charles és Maurice Saatchi-t,
ők álltak az 1978-as Thatcher-kampány mögött. http://www.kreativ.hu/marketing/cikk/muvelt_marketinges__miert_van_ket_saatchi_nevu_ugynokseg
#
A reklámszakma soha nem a morálról, hanem a pénzről szólt. (Esetleg: a hírnévről, ami pénzzé konvertálható.) Remélem, ezzel senkit nem leptem meg.

Biztos vagyok benne, hogy ezt a Saatchi&Saatchi Budapestnél is jól tudják – gyaníthatóan nem az erkölcsi érzék hajtotta azokat a quadokat sem, melyek a JWT irodája
elé gördültek. Hanem a szándék, hogy a jelentősen bővülő Saatchi&Saatchi Budapest új szakembereket tudjon toborozni új ügyfeleihez és ezáltal – de kérem,
javítsanak ki, ha tévedek – még több profitot tudjon termelni magának, a hálózatnak. (És persze a hírnév; hiszen az akcióról írt az online világ, de még egy
reklámkritikai blogra is belinkelte valaki. Hoppá. A Saatchi&Saatchi Budapest kreatívigazgatója? Mondtam, hogy hírnév.)

És ne feledjük a memóriát sem. Az egy fránya dolog.

1978-ban egy brit reklámügynökség készítette a brit Toryk választási kampányát (a kampány egyébként remekmű, “Labour isn’t working”, hosszú sorban kanyargó
munkanélküliekkel), és egy bizonyos Margaret Thatcher személyében konzervatív miniszterelnököt adott az országnak; és még két választási ciklusban segítette a
kormányt és a Vasladyt hatalomra.

2007-ben szintén egy brit reklámügynökség dolgozott a brit Munkáspárt választási kampányán, és vitte be a Downing streetre Gordon Brownt (szintén nem rossz
kampánnyal: “Not flash, just Gordon”).

Talán már mindenki kitalálta: a londoni Saatchi&Saatchi-ról beszélünk. Igen, ugyanaz a reklámügynökség dolgozott sok fontmilliókért előbb a brit konzervatívoknak
– később pedig azok legfőbb riválisának, a brit Munkáspártnak.

Persze a JWT irodája elé küldött quadok és plakátok ismeretében ezen nem szabad meglepődnünk. Mindegy, hogy Tory vagy Labour, a Saatchi&Saatchi annak idején is tette,
amit tennie kellett.

Képzeljük el a jelenetet, mikor Gordon Brown összeráncolt szemöldökkel, öblös hangon faggatja az ügynökséget az első chemistry meetingen:

GORDON BROWN: Kampányt csináltak Maggie-nek, nyakunkra hozták a thatcherizmust, és most hajlandóak lennének nekünk dolgozni? Önök számára nem létezik erkölcsi
minimum?
SAATCHI VEZÉRKAR: A bennünket körülvevő világ kérdéseit figyelemmel kísérjük, és ezekre a lehetőségeinkhez mérten reagálunk.
GORDON BROWN: Jó, jó, de miért magukra bízzuk a munkát?
SAATCHI VEZÉRKAR: Mert emberi kötelességünk segíteni.
GORDON BROWN: Mindig?
SAATCHI VEZÉRKAR: Mindig.


Ne keressük hát a helyét a szívnek és az észnek ebben a szakmában.
Megvan annak már régóta a helye.
A zsebben.
hirdetés

Monica Bickert, a Facebook tartalompolitikáért felelős alelnöke írt erről egy blogposztot.

Kína tiltakozik, szerinte az Egyesült Államok kettős mércét alkalmaz.

A bevásárlóközpont nem csak ügynökséget vált, de meg is újul 2020-ban.

A márka helyett az újrahasznosításé lesz a főszerep a kupakokon.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés