A Rubik-kocka kirakásának élménye mindenkinek jár

Annyi játék van, amiből kimaradnak a sérült emberek, rajtuk szeretnék segíteni az ilyen alkalmazásokkal - ezt a Rubik-kockát mobilos applikációval akadálymentesítő másodéves egyetemista mondta, aki két évig azon dolgozott, hogy a látássérültek se maradjanak ki a magyar találmány kirakásának élményéből. Muhi Kristóf terve, hogy minél több társasjátékot digitalizálhasson a fogyatékkal élők számára.

„Ha sérülteknek fejlesztesz egy alkalmazást, a felhasználói felületen a dizájn helyett az egyszerű használhatóságra kell törekedned. Hogy tényleg pár kattintással jussanak el oda, amiért letöltötték azt”– ezt Muhi Kristóf, a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem másodéves mérnök-informatikus hallgatója mondta, aki gyerekként hamarabb tanult meg programozni, mint a Rubik-kockát kirakni. Néhány éve azonban összekötötte a két hobbit, akkor még csak saját szórakoztatására, és hogy legyen egy projektje, amivel benevezhet a mindig épp aktuális informatikai versenyére.

Az idő a legfontosabb

Először csak egy tematikusRubik-kockás weboldalt rakott össze, majd LEGO-ból épített egy kocka-kirakó robotot, két éve pedig lefejlesztett egy applikációt, amely bárkit elvezet a kirakás élményéhez. A további fejlesztésekre azonban Tilmann Zsolt vezette rá, akivel a Vakok Állami Intézetében találkozott, mert ő is hallott az alkalmazásról, saját tapasztalatai alapján pedig volt néhány ötlete annak javításához.

Abból indultak ki, hogy bár a vakok Rubik-kockájának négyzeteit, könnyen kitapintható, dombornyomott elemekkel látták el, azok is ugyanúgy színesek. „Amíg nem beszéltem egy látássérült emberrel nem tudtam, mennyire fontos a nem látók számára az idő. Azt mondta, hogy jó az applikáció, de unalmas arra várni, amíg scanneléssel beolvassa a kocka 54 apró négyzetét. Ekkor váltottam át a gyorsabb, fényképezési módra” – utalt Kristóf arra, hogy ma már elég lefotózni telefonnal az összekevert kocka hat oldalát, majd ahogy az alkalmazás felismeri a színeket, algoritmusokkal ad utasításokat a forgatásokra, amihez egyébként a saját hangját vette fel.

Az alkalmazással nemcsak az volt a célja, hogy elvezesse a felhasználóta kirakásig, hanem, hogy megmutassa és megtanítsa az oda vezető út logikáját is.„Még csak teszt fázisban működik az applikáció, mert az apró finomításokhoz szeretnék még minél több látássérülttől visszajelzést kapni. De annyi játék van még, amiből kimaradnak a nem látók vagy a sérült emberek, rajtuk szeretnék segíteni hasonló alkalmazásokkal” – fogalmazott Muhi Kristóf, miközben hozzátette, felmerült már az is, hogy következő projektjében a fogyatékkal élők számára akadálymentesíti a Gazdálkodj okosan! társasjátékot.

Fotó: SCI-ndikátor
Fotó: SCI-ndikátor

Különös kapcsolat van köztem és a kocka között

Ezt írta a MATEHETSZ Felfedezettjeink ösztöndíj pályázatára készült prezis bemutatkozásában a másodéves egyetemista, aki ma már harminc programozó versenyen van túl - többségében különdíjas és dobogós helyezésekkel -, az androidos applikáció vakok és gyengén látók számára fejlesztett verziójával pedig legutóbb a 2017-es SCI-ndikátor fődíját is megnyerte. Az országos tudománykommunikációs versenyen azok indulhattak, akik egy kommunikációs képzés keretében vállalták, hogy megtanulnak közérthetően és szórakoztatóan beszélni tudományos területükről – úgy, hogy azt bárki megértse. A legjobban ez Kristófnak sikerült, aki most azon dolgozik, hogy minél több operációs rendszeren lehessen használni az alkalmazását, és, hogy a kocka-kirakásban lefaragja negyven másodperces szintidejét.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók