hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egészen a betonkeverőig menekült az ügyfelek és határidők elől – megérte?

Kirúgták az ügynökségtől a vírushelyzet hatására, elment segédmunkásnak. Instagramon közvetíti koszos, betonkeverős, glettelős mindennapjait Rílmelós név alatt. Interjúnk a szövegíróból lett segédmunkással, aki azért még visszatérne a v9_leadas_jav4_final_docx-ek világába.

hirdetés

Nem mondom, hogy viharként söpört végig a hazai Instagramon a Rílmelós-profil (nem hiszem, hogy ez lett volna a célja), de ettől még érezhetően fontos és elég szórakoztató tartalmak érkeznek rendszeresen a segédmunkába menekülő ex-szövegírótól.

Rílmelós a melósokkal szembeni sztereotípiák eloszlatása, az ízes melós szleng gyöngyszemei mellett olyan dolgokról is beszél, amiket a reklámipar simán elleshetne a fizikai munkásoktól. Szóval már épp itt volt az ideje, a második, vagy kitudjahányadik hullám idején, hogy megkérdezzük a Rílmelóst, hogyan keveredett építkezésre, hogyan érzi magát, és visszaülne-e még egyáltalán egy ügynökségbe. Nyugi, a pénzről is kérdeztük.

Forrás: Rílmelós/Instagram
Forrás: Rílmelós/Instagram

Mikor rúgtak ki, és milyen indokkal?

Július elsején. Az ok? Ezek az embert próbáló idők…

Milyen pozícióban dolgoztál?

Copywriter.

Az ügynökség, ami elküldött, kifelé is kommunikálta a leépítést?

Nem. De az csak kreatívigazgatótól felfelé szokás, nem? :)

Ez az első fizikai munkád, vagy már belekóstoltál korábban is ebbe a világba?

Tizennégy évesen két hétig csempét és ragasztót pakoltam a Praktikerben nyáron, mert nagyon vágytam egy görkoris hátizsákra. Otthoni falfúrási kudarcokon és ikeás összeépítéseken kívül semmi, de semmi egyéb tapasztalatom nem volt.

Forrás: Rílmelós/Instagram
Forrás: Rílmelós/Instagram

Hogyan keres az egyszeri, kirúgott kreatív az építőiparban munkát? Könnyű bekerülni, vagy itt is kemény a rosta?

Szerencsém volt: sok építész/mérnök pajtim van, közülük az egyik gyerekkori barátom kötött össze egy tündéri figurával, A Tulajjal. Írtam neki egy szívhez szóló levelet, melyben elsírtam a bánatomat, feltártam a sorsomat és színt vallottam arról, hogy semmihez nem értek. Ő pedig munkát adott!

Az első héten sokszor mentem anyagot vásárolni, meg rengeteg zsák sittet cipeltem az emeletről a teherautó már megénekelt platójára. (De ahhoz is kell ám skill! Nem mindegy, hogy fogja meg az ember a zsákot, hogy emeli, hogy teszi le. A hibázás fáj!) Rosta tudtommal nincs: mindenhova kell ember, de főleg szakmunkás. Egy titkot elárulok minden kreatívnak: egy jó gipszkartonos annyit keres, amennyit csak akar.

Forrás: Rílmelós/Instagram
Forrás: Rílmelós/Instagram

Hogy fogadtak a többiek az építkezésen?

Az első nap kellően fura volt. Nem tudtak hova tenni, én pedig nem akartam láb alatt lenni, ezért csak kerülgettük egymást. De a cigizés itt is jó oldószer volt: szusszanásainkkor mesélgettem a reklámról, ők meg a korábbi projektjeikről. Harmadnapra teljesen megtört a jég, egyedül egy idősebb festővel nem találtam a hangot - konkrétan nem értettem a szavajárását.

Mit élvezel a legjobban a melóban?

A copy-k, amiket írunk elég ritkán időtállóak. A beton, amit segítettem kiönteni, ott lesz évtizedekig. Az pedig, hogy amit délután vízből és porokból összekevertünk, másnapra egy kőkemény dologgá válik (nekem) hatalmas mágia! Olyan tevőleges. Olyan… ríl.

Mi az a dolog vagy felvett képesség a mostani munkádban, amit mondjuk simán alkalmaznál a reklámiparban?

A részletekre történő odafigyelés (ne maradjon ki egy festékpetty sem = ne maradjon typo) és a szisztematikus, logikus munkavégzés. Az első lépés után jön a második, utána kezdj csak a harmadikkal foglalkozni - én sokszor ugráltam random módra a reklámos alfeladatok közt. És egy izgi dolog: a túlórára nemet mondani, felállni, hazamenni pihenni, apukának lenni.

Melyik állással keresel jobban?

Nettósítva a reklámmal egy icipicit jobban. De a melós túlórákat kifizetik, így összesítve jobb a glettes della.

Volt, aki követte a példád, és melózni kezdett inkább ügynökségbeli munka helyett?

Ilyenről nem tudok még. De elképzelhető, hogy a COVID_v2 sem lesz irgalmas.

Forrás: Rílmelós/Instagram
Forrás: Rílmelós/Instagram

Mi az a tévhit, amit azonnal eloszlatnál a fizikai munkásokról?

Mi egy háromfős core csapat vagyunk: egy építésvezető egy festő és egy ... szövegíró. Körülöttünk elég sok szakma megfordult az építés alatt, asztalosok, villanyászok, lakatosok stb. Ránk, és a körülöttünk pörgő emberekre igazak, amiket mondok, más brigádokról nem tudok objektíven nyilatkozni.

Szóval nem, a munkások nem köpködnek. Nem isznak tüskét. Sem. Ha alkohol, azt szigorúan meló után, többnyire otthon, mértékkel. Nincs catcalling (oda-odapillantás persze van). A munkások nem fogatlanok, tahók vagy börtönviseltek. Tök oké arcok, akik egy csomó olyan life skillt kimaxoltak, aminek én például
a közelében sem vagyok - tudnak kertészkedni, pálinkát főzni, autót szerelni.

Egymással nagyon empatikusak és segítőkészek vagyunk, millió cinkos összenézés és valódi csapatmunka van. A többi fizikai dolgozóval kedvesebbek és tisztelettudóbbak, nem azt mondják, hogy “lesz egy sültkrumpli.”
És nélkülözhetetlenek. Ha eljő a lángoló apokalipszis, mind tűzálló falak mögött akarunk majd kucorogni, de nekünk, reklámosoknak csak 5 sec-es bumperjeink lesznek, nekik viszont...

Visszatérnél valaha ügynökséghez?

Igen. A legboldogabb akkor lennék, ha lehetne 2-2 hónapozni. Egy kampány, egy építés. Így az írókámat is koptathatnám, meg a muszklijaim is fejlődnének. Mind and might.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Larus Étterem teraszán megtartott koktélpartyn osztotta meg ügyfeleivel a járványhelyzetre szabott stratégiáját az ügynökség.

„Gondolj a maszkra úgy, mint az arc bikinijére" – hirdetik, óriásplakáton, hajók oldalán, tűzfalon, és aszfaltra stencilezve is.

A Facebookon jelentették be a csapat névsorát.

A Greenroom gondozásában bemutatkozik Titán kapitány.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Star Networkkel és a 4KIDS Meseportállal szemben. 

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés