hirdetés
hirdetés
hirdetés

A reklámfotósként is elismert Elliott Erwittnek nyílt kiállítása Budapesten

A világhírű fényképész ikonikus, illetve 1964-es magyarországi látogatása során készült képeiből nyílt két kiállítás a Capa Központban és a Mai Manó Házban. A Provence című képe a francia vidék szimbóluma lett.

hirdetés

Elliott Erwitt készített híres sorozatot a J&B whiskynek, dolgozott az Artemide lámpacégnek, kutyás képeket készített a Oneworld és az IAMS kampányához, de dolgozott a Nissan Z és egy Tesco munkán is. Egyik leghíresebb reklámos anyaga azonban a most Budapesten is látható Provance című kép (1955) felhasználásával készült a Francia Turisztikai Ügynökségnek, amelyről a kampány kreatívja, a legendás Mary Wells írja visszaemlékezésében, hogy az ügyfélért senki sem harcolt a DDB New York-i irodájában, ő azonban szívesen utazott a francia vidékre és a tapasztalt Erwittet vitte magával fotósnak. Az apát és fiút bagettel a biciklin ábrázoló verzió volt az első kreatív a kampányban és Erwitt fotója Wells szerint azóta is a francia vidék szimbóluma. A fotós a képnek azóta több újabb változatát is elkészítette, a Heinekennek és a NY-i tőzsdének. Az orosz szülőktől Franciaországban született, de az USA-ban élő és ma is aktív Erwitt rengeteg divatfotót és céges anyagokat is készített, de komoly alkalmazott fotós munkássága és díjnyertes képei ellenére is leginkább „amatőr fotósnak” tartja magát, illetve kedvtelelésből készült, többségében fekete-fehér képeit tartja a legjobbaknak - olvasható a közleményben.

Az idén 89. születésnapját betöltő fotográfus szerint amikor egy fotó jó, az nagyon érdekes tud lenni, amikor pedig egy fotó nagyon jó, az már irracionális és mágikus is egyben. „Utóbbi már nem a fotográfus tudatos akarata vagy szándéka szerint történik” - vallja az 1953-ban Robert Capa meghívására a Magnum fotóügynökséghez csatlakozó fotós.

A Capa Központban szeptember 10-ig a Provance című mellett Erwitt számos jól ismert szarkasztikus képét, köztük a kutyás sorozat legjobbjait is megnézhető.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Cannes-ban nagydíjat ért az ötlet.

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés