hirdetés
hirdetés
hirdetés

A régióban először nálunk indul el a Google oktatási programja

A Grow with Google magánszemélyeknek, fejlesztőknek, vloggereknek, tanároknak, szakértőknek és vállalkozásoknak is online/offline kurzusokat kínál.

hirdetés

Új oktatási programot indít Magyarországon a Google. A Grow with Google platform a CEE régióban elsőként és Németország után Európában másodikként nálunk jelenik meg, és a techcég, valamint partnereinek összes digitális képzési lehetőségét magában foglalja, beleértve az online és offline előadásokat az önfejlesztéstől és a digitális írástudás alapjainak elsajátításától az üzleti növekedésig. (Nagyon sok célcsoport van a magukat digitális téren képző magánszemélyektől a tanárokon és nonprofit szervezeteken át a vloggerekig és kisvállalkozásokig, itt az étlap.)

Boros Botond, a Google magyarországi marketingvezetője úgy vélte, a hazai piac „jól reagál a digitális innovációra”, ennek is köszönhető, hogy a már korábban létrehozott és továbbra is működő Digital Workshop program mellett fokozzák a jelenlétüket az oktatás terén. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szerint a Digital Workshop „elsődleges célja, hogy csökkentse a magyar munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést” ingyenes képzések és konzultációk révén.

A Digital Workshop lehetőségeit eddig 35 000 kis- és középvállalkozás vette igénybe online képzés formájában, de a Google 100 workshop és 4000 személyes konzultáció révén is segítette a tanulni vágyókat 26 városban. A 2018-as év végéig további 20 ezer KKV elérését célozzák meg a programokkal, amelyekre már 35 városban lehet jelentkezni.

A bejelentést egy sajtóbeszélgetésen tették meg, ahol Jacquelline Fuller, a Google alelnöke és a vállalat karitatív szervezete, a Google.org elnöke is felszólalt. Ő elsősorban az anyavállalat jótékonysági tevékenységéről beszélt: mint mondta, a Google-nél küldetésüknek tekintik, „hogy kitaláljuk, miként jussanak el a digitális gazdaság csodálatos lehetőségei mindenkihez, beleértve a hátrányos helyzetű embereket is. A Google.org-nál ezzel foglalkozunk, globális szinten.”

A Google-nél magyar példa a minta

Jacquelline Fuller Google-alelnök a Brain Baron
Jacquelline Fuller Google-alelnök a Brain Baron
Fuller kiemelte, hogy egy évvel ezelőtt már járt Magyarországon és a kötelező udvariasság jegyében megjegyezte, már azon is elgondolkodott, hogy ide költözik. Mostani programjába a Brain Bar is belefért, ahol a teltházas nagyteremben beszélgetett a délután folyamán. A Google.org-nál eleinte a Skool program révén kezdtek együttműködni a Technológiai Oktatásért Alapítvánnyal, majd ennek folyományaként döntöttek a Kódklub kezdeményezés felkarolása mellett és fordítottak 87 millió forintot gyermekotthonokban élő gyerekek fejlesztésére, „hogy legyen jövőjük a digitális térben.”

A Magyarországon futó programot Fuller modellértékűnek nevezte, amiből elmondása szerint ők is tanulnak, és a tanulságokat a világ más pontjain is hasznosítják. „A Cseppkő Gyermekotthonban megindító volt látni a gyerekek nyitottságát az újdonságokra, valamint az önkéntesek és a résztvevő egyetemi professzorok munkáját is – emlékezett vissza a korábbi személyes látogatására. – Ami itt, Magyarországon zajlik, az pontosan az, amit mindannyiunknak is egyre inkább tennünk kell világszerte.”

Nem lesz mindenki programozó, de nem is ez a cél

A Kódklubot képviselető Guzsaly Péter elmondta, 2016-ban hívta fel őket a Google Magyarország, hogy van-e kéznél támogatható ötletük. Ekkor már működött a Skool, de a Kódklub tervezete is a fiókban volt. Három héttel később kiderült, hogy a projekt valóban nyert a Google.org pályázatán. 2017 januárjától márciusáig kidolgozták az oktatási programot és az oktatókat is felkészítették a feladatra, majd áprilistól összesen 12 gyermekotthonban tartottak foglalkozásokat, köztük Székesfehérváron, a Balaton északi és déli partján, Kállósemjénben, Monoron, Szekszárdon és Budapest több helyszínén.

A Kódklub révén eddig összesen 153 gyermek ismerkedhetett a programozással játékos feladatok, például a Minecraft felhasználásával, az alapítvány és támogatói által biztosított eszközökön. Guzsaly Péter összegzésként elmondta, nem lesz mindenkiből fejlesztő, de nem is ez a céljuk, hanem az önbizalom fejlesztése és az, hogy a gyerekek érezzék,

attól, hogy gyermekotthonban élnek, a technológia világa is elérhető a számukra.

Akadályokat persze nem csak a hátrányos helyzetű gyermekeknek kell leküzdeniük, felnőttek és vállalkozások is kerülhetnek olyan helyzetbe, ahol lehetőségekre és támogatásra van szükségük. Fuller erre a gyermekvárás kihívásai közepette tanítóból alkalmazásfejlesztővé váló Fekete Ildikó történetét emelte ki (és ezzel a Grow-ra hívta fel a figyelmet). Később, a Brain Baron az első főnökéről, egy afrikai-amerikai nőről is beszélt, aki nehéz gyerekkora ellenére is sikeres, példaértékű felnőtt lett.

Mindkét alkalommal szóba hozta, hogy a cég két alapítója, Larry Page és Sergey Brin már a vállalat megalapítása előtt eldöntötte, a profitjuk és a dolgozóik munkaidejének 1 százalékát jótékony célra fordítják. Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója a következő 5 év során egymilliárd dollárt szán a Google.org révén oktatásra, a jövőbeli munkaerőpiacra való felkészítésre és a diverzitás elősegítésére.

Adorján Viktor
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az ősszel érkező 3. évad első előzetesét ezúttal is a többszörös Promax-díjas Varsics Péter rendezte.

A Geico szpotjában a gólszerző focista végigcsússza a térdén a pályát.

Rendhagyó akciót indított a 444-gyel közösen az OTP.

Az Est FM és a Radio Café volt frekvenciáján, a budapeti 98,6 MHz-n indulhat az új rádió.

Minden nevezés után 10 eurócentet adományoznak az SOS Gyermekfalvak részére.

hirdetés

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés