hirdetés
hirdetés
hirdetés

A recepcióról a csapatba

A DDB egyik legrégebben dolgozó munkatársa Juhász Éva, creative group head. A Debrecen mellől származó lány az elmúlt hét és fél évben csak két hónapra tudta otthagyni az ügynökséget, mert visza húzta a DDB-s baráti társaság. Munkájában az írásnál jobban szereti a gondolkodást. Nyáron például a Magyar Antidopping Csoport kampányán dolgozott.
hirdetés

Sehol sem tanítják a szövegírást, szerinted hogyan lehet mégis elsajátítani az alapokat?
Ha valaki tudatosan szövegírónak készül, akkor elvileg két dolgot tehet. Az egyik, hogy elmegy egy novellaíró iskolába, ahol megtanulja pontról pontra az írást. A másik pedig, ha jár egy szabad asszociációs tréningre, hiszen a mi szakmánknak tulajdonképpen ez az alapja. De én nem hiszem, hogy ezt lehet tanulni, inkább rá lehet érezni.

Nálad ez hogy történt?
Én szépen fokozatosan tanultam bele a szakmába. A suli után egy szál hátizsákkal jöttem el Pestre szerencsét próbálni. Először recepciósként dolgoztam a GGKnál, ahol beleláttam a kreatívok életébe. Tetszett, hogy milyen szabad életet élnek, és tetszett az is, hogy ha kell, a munka miatt bent maradnak éjfélig. Olyan volt, mint amit gyerekként elképzeltem arról, hogy milyen az érdekes munkahely. A GGK után egy animációs stúdióban dolgoztam ügyfelesként, de egy barátom noszogatott, hogy menjek el próbamunkára a DDB-be.

Mi volt a feladatod?
Egy futócipőhöz kellett ötletelni, Simon Zoli [a DDB egykori, a Café Creative jelenlegi kreatívigazgatója – A Szerk.] pedig két hónapon keresztül adott különböző feladatokat. Végül jól sikerült a próbamunka, mert kellett egy ötlet, és azt én oldottam meg. Aztán az első munkám, ami a DDB költözését tudatta az ügyfelekkel, shortlistes lett a Pinapple Festivalon. A partnereink olyan borítékot kaptak tőlünk, ami úgy nézett ki, mintha ők küldték volna nekünk, de a posta áthúzta, mert nem talált címzettet.

Az elmúlt évek során volt egy kéthónapos DDB-s szüneted. Miért jöttél vissza?
Visszahúzott a társaság a Café Creative-tól. A DDB-ről nem véletlenül tartja azt a szakma, hogy baráti társaság. Ez egy felszabadult csapat, úgy viselkedünk, amilyenek vagyunk, tehát nincs külön munkahelyi és otthoni arcunk. A Cafénál zavart, hogy két hónapig meg sem szólaltam angolul, míg itt a DDB-ben a meetingek csak így folynak. Persze, mint minden ügynökségnél, nálunk is vannak nehézségek, de mégis könnyebb ezeket elviselni, mert jó a hangulat.

Megfordult már a fejedben, hogy kilépj a kreatívszakmából?
Nem, sosem jutott eszembe, de ha majd egyszer elegem lesz, akkor elmegyek szülési szabadságra. Szeretem ezt a munkát, de már tudok másra is gondolni. Amikor elkezdtem a szövegírást, akkor jó néhány évig mindent reklámban láttam, nem tudtam kikapcsolni, képes voltam a kimerültségig hajtani magam. Talán a maximalizmusomból is sikerült lefaragni, mert az magammal szemben is kitolás. Most már tudom, hogy hol a határ.

Mostanában dolgoztál a számos díjat nyert Amnesty International-kampányon, a Vodafone-nak és a Magyar Antidopping Csoportnak (MACS) is. Mi volt a szereped ezeknél a kampányoknál?
Az Amnestynél csak beugró szövegíró voltam, nem találták a headline-t, ránéztem, mondtam egy mondatot, és az lett. Sajnálom, hogy nem volt több közöm ezekhez az anyagokhoz. A Vodafone-on már a tavaly nyári tender elején és még egy fél évig dolgoztam, de aztán kineveztek creative group headnek, és egy másik csapathoz kerültem, amelyik a társaság B2B kommunikációjával foglalkozik. A MACS álomügyfél volt. Igaz, nem az általunk legjobban preferált ötletet választotta, mégis szabad kezet kaptunk, és az egész procedúra alatt azt hallottuk, hogy „rátok bízzuk, ti vagytok a szakemberek”. Ez azért elég ritka hozzáállás. A kampányoknál igazából a gondolkodást szeretem, az írást nem annyira.

Részlet a Magyar Antidopping Csoport reklámjából
Részlet a Magyar Antidopping Csoport reklámjából

Gondoltál külföldi karrierre?
Nem igazán gondoltam arra, hogy külföldre menjek, mert nagyon közel áll hozzám a családom. A szüleim 220 km-re élnek, és háromhetente hazajárok hozzájuk, vagy ők jönnek hozzám. Fontosak a barátaim is, ma már sok debreceni él Budapesten, ők is itt vannak mellettem.

Pedagógus szüleid hogyan fogadták el, hogy más pályát választottál?
A mai napig nem igazán fogják fel, hogy mit csinálok, de már belenyugodtak. Miután előléptettek, arra gondoltak, hogy biztos normális helyen vagyok, de előtte gyakran jött a kérdés, hogy „mit fogsz csinálni?”, miközben már évek óta a DDB-nél dolgoztam. Az is kérdés volt számukra, hogy mikor lesz rendes állásom. Nehéz volt megértetni velük, hogy ez egy rendes állás. De ha látnak egy-egy reklámot, amit én csináltam, akkor nagyon büszkék rám.
 

Juhász Éva
Nagy kedvence a kutyája, Püré, aki bejár vele dolgozni, és segíti, hogy átlendüljön a holtpontokon. Szabadidejében gitározik a DDB együttesében, a Richard Touch Me-ben. Hamarosan elkészül az első videoklipjük, ami az ügynökség honlapján lesz látható.

 

 

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés