hirdetés
hirdetés
hirdetés

A recepcióról a csapatba

A DDB egyik legrégebben dolgozó munkatársa Juhász Éva, creative group head. A Debrecen mellől származó lány az elmúlt hét és fél évben csak két hónapra tudta otthagyni az ügynökséget, mert visza húzta a DDB-s baráti társaság. Munkájában az írásnál jobban szereti a gondolkodást. Nyáron például a Magyar Antidopping Csoport kampányán dolgozott.
hirdetés

Sehol sem tanítják a szövegírást, szerinted hogyan lehet mégis elsajátítani az alapokat?
Ha valaki tudatosan szövegírónak készül, akkor elvileg két dolgot tehet. Az egyik, hogy elmegy egy novellaíró iskolába, ahol megtanulja pontról pontra az írást. A másik pedig, ha jár egy szabad asszociációs tréningre, hiszen a mi szakmánknak tulajdonképpen ez az alapja. De én nem hiszem, hogy ezt lehet tanulni, inkább rá lehet érezni.

Nálad ez hogy történt?
Én szépen fokozatosan tanultam bele a szakmába. A suli után egy szál hátizsákkal jöttem el Pestre szerencsét próbálni. Először recepciósként dolgoztam a GGKnál, ahol beleláttam a kreatívok életébe. Tetszett, hogy milyen szabad életet élnek, és tetszett az is, hogy ha kell, a munka miatt bent maradnak éjfélig. Olyan volt, mint amit gyerekként elképzeltem arról, hogy milyen az érdekes munkahely. A GGK után egy animációs stúdióban dolgoztam ügyfelesként, de egy barátom noszogatott, hogy menjek el próbamunkára a DDB-be.

Mi volt a feladatod?
Egy futócipőhöz kellett ötletelni, Simon Zoli [a DDB egykori, a Café Creative jelenlegi kreatívigazgatója – A Szerk.] pedig két hónapon keresztül adott különböző feladatokat. Végül jól sikerült a próbamunka, mert kellett egy ötlet, és azt én oldottam meg. Aztán az első munkám, ami a DDB költözését tudatta az ügyfelekkel, shortlistes lett a Pinapple Festivalon. A partnereink olyan borítékot kaptak tőlünk, ami úgy nézett ki, mintha ők küldték volna nekünk, de a posta áthúzta, mert nem talált címzettet.

Az elmúlt évek során volt egy kéthónapos DDB-s szüneted. Miért jöttél vissza?
Visszahúzott a társaság a Café Creative-tól. A DDB-ről nem véletlenül tartja azt a szakma, hogy baráti társaság. Ez egy felszabadult csapat, úgy viselkedünk, amilyenek vagyunk, tehát nincs külön munkahelyi és otthoni arcunk. A Cafénál zavart, hogy két hónapig meg sem szólaltam angolul, míg itt a DDB-ben a meetingek csak így folynak. Persze, mint minden ügynökségnél, nálunk is vannak nehézségek, de mégis könnyebb ezeket elviselni, mert jó a hangulat.

Megfordult már a fejedben, hogy kilépj a kreatívszakmából?
Nem, sosem jutott eszembe, de ha majd egyszer elegem lesz, akkor elmegyek szülési szabadságra. Szeretem ezt a munkát, de már tudok másra is gondolni. Amikor elkezdtem a szövegírást, akkor jó néhány évig mindent reklámban láttam, nem tudtam kikapcsolni, képes voltam a kimerültségig hajtani magam. Talán a maximalizmusomból is sikerült lefaragni, mert az magammal szemben is kitolás. Most már tudom, hogy hol a határ.

Mostanában dolgoztál a számos díjat nyert Amnesty International-kampányon, a Vodafone-nak és a Magyar Antidopping Csoportnak (MACS) is. Mi volt a szereped ezeknél a kampányoknál?
Az Amnestynél csak beugró szövegíró voltam, nem találták a headline-t, ránéztem, mondtam egy mondatot, és az lett. Sajnálom, hogy nem volt több közöm ezekhez az anyagokhoz. A Vodafone-on már a tavaly nyári tender elején és még egy fél évig dolgoztam, de aztán kineveztek creative group headnek, és egy másik csapathoz kerültem, amelyik a társaság B2B kommunikációjával foglalkozik. A MACS álomügyfél volt. Igaz, nem az általunk legjobban preferált ötletet választotta, mégis szabad kezet kaptunk, és az egész procedúra alatt azt hallottuk, hogy „rátok bízzuk, ti vagytok a szakemberek”. Ez azért elég ritka hozzáállás. A kampányoknál igazából a gondolkodást szeretem, az írást nem annyira.

Részlet a Magyar Antidopping Csoport reklámjából
Részlet a Magyar Antidopping Csoport reklámjából

Gondoltál külföldi karrierre?
Nem igazán gondoltam arra, hogy külföldre menjek, mert nagyon közel áll hozzám a családom. A szüleim 220 km-re élnek, és háromhetente hazajárok hozzájuk, vagy ők jönnek hozzám. Fontosak a barátaim is, ma már sok debreceni él Budapesten, ők is itt vannak mellettem.

Pedagógus szüleid hogyan fogadták el, hogy más pályát választottál?
A mai napig nem igazán fogják fel, hogy mit csinálok, de már belenyugodtak. Miután előléptettek, arra gondoltak, hogy biztos normális helyen vagyok, de előtte gyakran jött a kérdés, hogy „mit fogsz csinálni?”, miközben már évek óta a DDB-nél dolgoztam. Az is kérdés volt számukra, hogy mikor lesz rendes állásom. Nehéz volt megértetni velük, hogy ez egy rendes állás. De ha látnak egy-egy reklámot, amit én csináltam, akkor nagyon büszkék rám.
 

Juhász Éva
Nagy kedvence a kutyája, Püré, aki bejár vele dolgozni, és segíti, hogy átlendüljön a holtpontokon. Szabadidejében gitározik a DDB együttesében, a Richard Touch Me-ben. Hamarosan elkészül az első videoklipjük, ami az ügynökség honlapján lesz látható.

 

 

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés