Share on Tumblr

A Rádió1 és a Petőfi nyert a legtöbbet a Class FM halálával

Alig lett kevesebb a rádióhallgató a Class FM leállása óta, Budapesten még nőtt is a rádiózók száma.

Bár hivatalos, mindenki által elfogadott rádiós hallgatottságmérés épp nincs az országban (lásd év végi helyzetképünket), a TNS Hoffmann és a Mediameter konzorciuma a maga szakállára rendíthetetlenül szállítja az adatokat. Decemberben a szokásosnál  kétszer nagyobb, a novemberi adatfelvétellel együtt 5541 fős mintán végeztek kutatást, hogy pontos képet nyerjenek arról, a Class FM tavaly nyáron közel 2,3 milliós hallgatótábora milyen adókhoz pártol át.

A felmérés fő megállapítása, hogy országosan mindössze másfél százalékponttal csökkent a napi rendszerességgel rádiózók száma, Budapesten pedig egyenesen emelkedett is ez a szám.

Országosan az állami adók vezetnek

A friss eredmények szerint országosan az MTVA két csatornája jelenti az élbolyt, nem függetlenül a ténytől, hogy csak az állami adóknak maradt igazi országos lefedettsége. A Kossuthot és a Petőfit holtversenyben a Rádió1 és a Music FM követi a dobogó végén, majd Sláger FM, Dankó Rádió, Klubrádió, Rádió Rock, Bartók, Lánchíd, Info, Klasszik, Jazzy, Karc a sorrend.

Az elemzés szerint ez „gyakorlatilag az októberi sorrend megismétlődése azzal a két lényeges különbséggel, hogy természetesen a Class FM eltűnt, illetve a Rádió1 nagyot lépett fölfelé”.

Budapesten verseny van

Budapesten, lényegesen nagyobb kínálattal sorrendben Sláger FM, Music FM, Rádió 1 az élboly, utánuk Kossuth, Petőfi, Klub, Rock, Info, Klasszik, Bartók, Jazzy, Dankó, Lánchíd és Karc a sorrend. Budapesten a Sláger FM és a Rádió1 tört nagyot előre a Class után.

A Rádió1-nél országosan félmillió hallgató landolt, köszönhetően a vételkörzet növelésének és a Morning Show leigazolásának. A másik nagy nyertes a tavaly április óta csökkenőben levő Petőfi: az állami könnyűzenei adó túlnyomórészt vidéken húzott be hallgatókat, a fővárosban minimális az emelkedés.

A Sláger FM csak Budapesten 90 ezer hallgatóval erősödött, a Dankó Rádió karjaiba 70 ezer vidékit kergetett a Class FM leállása, a Music FM pedig elsősorban a fővárosban szedte össze 60 ezer új hallgatóját. A többi rádió hallgatottságában nem látszott olyan méretű változás, amelyek esetében kizárható a nagyobb minta esetleges torzító hatása.

Ezt a cikket január 12-én pontosítottuk. Az írás korábbi változatában a kutatók közleménye nyomán ABC rendben, helyezések nélkül felsorolva szerepelt a budapesti hármas élboly, a mostani változat már erősorrendjüket is tükrözi.

(forrás: Kreatív Online)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kedveskednek Trumpnak és be is szólnak neki.

Természetesen a keménység és az Adidas.

A Mozilla csavart egyet új logójának megalkotásával, és végig nyílt lapokkal játszott.

Ha jól számolnak, Gerendaiék több mint 8 milliárdért adhatták el a 70 százalékát.

Váltásban veszik át az Egyenes beszédet, reggelre még arcot keres az ATV Bombera Kriszta mellé.

Konferencia a TOP 50 Innovátor kiadvány bemutatására, 2017. január 24-én.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására 2017.02.02-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások. Díjátadó és workshop 2017. 02. 07-én.

Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny nevezési határideje: február 24. 18 óra

Február 28-án ismét gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a jövő betegei és médiafogyasztási szokásaik lesznek.

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!