hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Publicis 4 milliárd dollárért vásárolt ügynökséget

A Publicis Groupe francia reklámügynökségi mamutholding vasárnap bejelentette, hogy 4,4 milliárd dollárért megvásárolta az adatalapú marketingmegoldásokat nyújtó amerikai Epsilont. Ez a reklámipar egyik, ha nem a legnagyobb akvizíciója az AdAge szerint.

hirdetés

A Publicis Groupe vezérigazgató-elnöke, Arthur Sadoun a szaklap munkatársának viccesen úgy fogalmazott, hogy a tárgyalások elmúlt három hónapjában hetente járt oda-vissza az Egyesült Államok és Franciaország között, ami alatt 15 évet öregedett. Komolyabbra fordítva a szót, Sadoun elmondta, hogy a felvásárlással a Publicis össze tudja kötni a fogyasztói adatokat a kreativitással és a technológiával, hogy az ügyfeleik méretgazdaságosan tudjanak személyre szabott élményeket nyújtani. Az Epsilon egyébként Amerika öt legnagyobb digitális ügynöksége közé tartozik az AdAge szerint.

A Publicis azt is bejelentette, hogy a "Power of One" stratégiájuk szellemiségében az Epsilont beolvasztják az ügynökségi működésbe, és nem hoznak létre valamilyen almárkát (pl. Publicis Epsilon) számára. Az Epsilon egyes tevékenységeit ezáltal a holding különböző ügynökségei teljesítményének növelésére fogják fordítani.

Az Epsilon vételárát 4,4 milliárd dollárban állapították meg, de a felvásárlással járó adójóváírás után a Publicisnek a gyakorlatban 3,95 milliárd dollárjába fog kerülni a tranzakció. Az eddigi legnagyobb értékű felvásárlás a japán Dentsuhoz kötődik, amely 2013-ban 4,9 milliárd dollárt fizetett az amerikai Aegis holdingért, amely nyomán létrejött a Dentsu Aegis Network (DAN), és nem sokkal alacsonyabb árat, 4,37 milliárd dollárt fizetett 2000-ben a WPP a Young & Rubicamért. A mostani akvizíció nem változtat a reklámos holdingok erőviszonyain, továbbra is a WPP a legnagyobb, amelyet az Omnicom, a Publicis, az Interpublic Group of Companies (IPG) és a DAN követ.

Az Epsilon 2004 óta a texasi Alliance Data System tulajdonában állt, és tavalyi éves bevétele 1,9 milliárd dollár volt, amelynek 97 százalékát az amerikai piacon szerezték. Az Epsilonnak 9 ezer munkatársa van, közülük 3700 data scientist munkakörben van. A cég loyalty szoftvere (amivel nagy elérésű, hatékony hűségprogramokat lehet csinálni) 600 millió felhasználói fiókot kezel, és 250 millió amerikai fogyasztóról tárol adatokat, míg másik szoftverük, a Conversant 4300 márkától vásárolt anonimizált fogyasztói adatokat kínál ügyfelei számára, és napi szinten 200 milliárd online interakcióval frissül a rendszere.

Az Alliance Data Systems tavaly novemberben lebegtette meg, hogy alternatív fejlődési utak keresése mellett fontolgatják az Epsilon eladását. A cégért többen is bejelentkeztek a Publiis mellett, többek között a Goldman Sachs bank is. Az eladó jól járt a tranzakcióval: 2004-ben 315 millió dollárt fizetett az Epsilonért.

Hivatalosan is beindult tehát a mozgolódás az adatalapú marketing területén: Az IPG októberben jelentette be, hogy 2,3 milliárd dollárt fizetett az Acxiomért.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

A Wise Group a menedzsmentet érintő döntéseket kommunikálja, a műsorokért továbbra is a belső pr-csapat felel.

Nem az Attenborough-féle, kifinomult hangnemre építettek az új kampányban.

A multifokális lencséket árusító cég nagykövete lett Várkonyi Andrea. Az új tévészpot kampánybejelentőjét közöljük.

hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés