hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Plusnál és Match-nál vizsgálódott a GVH

A Plus és a Match is megtévesztette a fogyasztókat – derült ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatából. A megtévesztő leárazások miatt azonban csak az előbbi üzletláncra szabtak ki pénzbírságot.
hirdetés

A GVH a Plus és a Match akciótartási gyakorlatát vizsgálta a közelmúltban és megállapította, hogy mindkét üzletlánc megtévesztette a fogyasztóit, mert az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megvásárolni üzleteikben.

Plus
A versenyhivatal az országszerte 174 üzlettel rendelkező Plus Élelmiszer Diszkont idén január 1-je és február 29-e között meghirdetett akcióját vizsgálta, méghozzá azt, hogy a nem élelmiszer termékekkel kapcsolatban megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat. Végül kiderült, hogy a közel kétmillió példányban terjesztett, az interneten és plakátokon is közzétett tájékoztatással szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak elérhetőek az akció első napjától kezdve. A Plus azt sem biztosította, hogy néhány üzlete ne irreálisan alacsony indulókészlettel vágjon bele a leárazásba.

A GVH mindezek miatt ötmillió forintos bírságot szabott ki. Súlyosító körülmény volt, hogy a Plus a piac jelentős szereplője, jogsértő tájékoztatásai pedig széles fogyasztói körhöz jutottak el a két hónap alatt. Enyhítő volt viszont, hogy a vállalkozás nem vitatta a jogsértést és az eljárás során együttműködött a GVH-val.

Match
A hivatal az országban 124 üzlettel rendelkező Csemege Match tavaly április 11-e és július 3-a közötti akcióit vizsgálta. Itt is hasonló volt a probléma, mint a Plusnál, az egyes termékeket néhány boltban az akció első napján nem lehetett megvásárolni, és az is problémás volt, hogy más termékeket viszont egy-egy boltban az akció egy-egy napján nem az előre meghirdetett árakon lehetett megvásárolni.

Ezzel a magatartással a Csemege-Match megtévesztette a fogyasztóit, de mégsem kapott bírságot, mivel „az akciókban érintett termékek és üzletek számához mérten csekély jelentőségű jogsértést követett el”. A GVH-nál az is számított, hogy a Match boltjai jellemzően a települések központjában helyezkednek el, így kisebb az esélye annak, hogy a megtévesztő reklámoknak becsalogató hatása lett volna a vevőkre. Ilyen esetben ugyanis a fogyasztók jelentős része a bolt elhelyezkedése és nem az akciós termékkör alapján dönt arról, hogy vásárol-e egy üzletben vagy sem.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés