hirdetés
hirdetés
hirdetés

A parlament megszavazta a reklámadót

A parlament elfogadta Kósa Lajos beterjesztését a reklámadó módosításáról, amely az eddigi 5,3 százalékról 7,5 százalékra emeli a 100 millió forint feletti reklámbevétel adóterhét az év második felétől, tehát július 1-jétől kezdve - írja a 444.

hirdetés

Amint arról a Kreatív is beszámolt, múlt héten a fideszes többségű gazdasági bizottság 3,5 perces parázs vitát követően fogadta el a tervezetet, amellyel zöld utat adott a parlamentnek a szavazáshoz. Kósa egyébként azt nyilatkozta, hogy előzőleg egyeztettek az iparági szereplőkkel a reklámadóról, ami egészen egyszerűen nem igaz, elég csak megnézni a Magyar Reklámszövetség, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, és más szakmai szervezetek néha már szinte kétségbeesett hangvételű közleményeit, amelyekben elutasították a reklámadót és egyeztetésre hívták a kormányt. Ez sosem történt meg.

A parlament 117 igen és 58 nem szavazat mellett fogadta el a reklámadó emeléséről szóló törvénymódosítást. Az EU által támadott kétkulcsos rendszer is megváltozik: a korábbi törvényben 100 millió forint reklámbevétel alatt 0 százalékos volt a kulcs, ezt az EU elmeszelte, tehát egyszerű fogalmazási hiba miatt kellett módosítani a szövegen. Az új törvény szövegében már adómentesség szerepel a 100 millió forint alatti reklámbevételre vonatkozóan a 0 százalékos kulcs helyett.

Kikerült a törvény szövegéből a saját reklámra vonatkozó rész is, ami azt jelenti, hogy ez mostantól adómentes, és nem képez reklámadó-alapot. Emiatt a "reklám közzététele" kifejezés helyett az új törvényben "reklám ellenszolgáltatás fejében történő közzététele" szerepel.

Szerepel még a módosítóban, hogy a korábban az EU szerint jogellenesen beszedett reklámadó túlfizetésnek minősül, ennek visszaigényléséről az adózás rendjéről szóló törvény adó-visszatérítésre vonatkozó szabályait kell alkalmazni, az adóhatóság mindenkit értesít a visszatérítés lehetőségéről és feltételeiről.

 

(forrás: Kreatív Online, 444)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Neo Interactive felelt az átalakításért.

Jönnek a Mások! Animált plakát is készült.

Ráadásul menekült művészek alkotásain keresztül.

A tőle megszokott agyament stílusban.

Nyári műsorstruktúrára vált a csatorna, lesznek szünetelő műsorok.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Hosszabbított nevezési határidő: május 26.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 26.

Content+Marketing Award díjátadó és workshop május 31-én.

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

hirdetés
hirdetés