hirdetés
hirdetés
hirdetés

A papír, amely megállítja a golyót

December 10-e az emberi jogok világnapja, ezért összegyűjtöttünk néhány témába vágó kreatív reklámot. Következik a megmentő aláírás, a puskagolyót megfékező papír és kínai sportolók fiktív tortúrája a pekingi olimpia kapcsán.

hirdetés

Vannak olyan helyek a világban, ahol törvényes verni a nőket, agyonlőni embereket, szemet hunynak a gyermekek molesztálása felett – mivel mi ezeket mind elítéljük, ezért ennek jegyében emberi jogokért harcba szálló reklámokat mutatunk be. December 10-én van ugyanis az emberi jogok világnapja, miután az ENSZ 1948-ban ugyanezen a napon fogadta el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát.

„Az emberi jogok azok a jogok és szabadságjogok, amelyek minden embert születésüktől fogva egyenlően megilletnek. Olyan alapvető polgári és politikai jogokat foglalnak magukba, mint az élethez vagy a szabadsághoz való jog, a vélemény és kifejezés szabadsága, a törvény előtti egyenlőség, valamint gazdasági, szociális és kulturális jogokat, mint a kulturális életben való szabad részvétel joga, élelemhez, neveléshez és munkához való jog.” (Wikipedia)

Az összeállításunkba bekerült hirdetések szerintünk - és többnyire a fesztiválzsűrik szerint is - jól sikerült, kreatív megoldások. Bár sokan sírnak amiatt, hogy a tcr-kategóriában könnyebb nagyot alkotni, mint a valódi, hardcore „kereskedelmi” mókuskerékben, de azért ezeket mégis, szinte mindenki tudja szeretni, vagy legalábbis elfogadni. Az itt bemutatott filmek, printek és out of home hirdetések megbízói oldalán az esetek többségében az Amnesty International (AI) áll, ami nem kivételezés részünkről, csak épp az ő kommunikációs aktivitásukat látjuk a legaktívabbnak és a fesztiválnevezések többsége is az Amnesty-hez köthető.

Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)
Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)

Vannak persze hazai szervezetek is, melyek az emberi jogok elkötelezett hívei, mint például a Fiatalok az Emberi Jogokért, akiknek a honlapján kisfilmek mutatják be a legfontosabb emberi jogokat vagy épp az 1976 óta működő, főként kisebbségi jogokkal foglalkozó Hungarian Human Rights Foundation (HHRF).

Ami még külön öröm, hogy egy olyan területről van szó, ahol lehet azért találni jó és sikeres magyar reklámokat is, mint például az Amnesty hazai ügynöksége, a DDB által 2008 év végére készített munka, ahol tortákra írták rá az Amnesty üzenetét – vagyis hogy ne csak ünnepelj, hanem tegyél valamit az emberi jogokért is. Ezek a reklámok egyébként nemzetközi mezőnyben is sikeresen szerepeltek.

Eredményesen szerepeltek az Amnesty reklámok az idei Hipnózis és Arany Penge versenyeken is, előbbin a nemzetközi állapotok helyett most a nők elleni erőszak volt a fő téma.

Veszélyes séta (DDB Budapest, 2010)

 

Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)
Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)

 

Most pedig következzenek példák a nemzetközi emberi jogi reklámok kreatívmezőnyéből. Elsőként három olyan film és két print, melyek az aláírások erejére helyezik a hangsúlyt. Bár mi úgy látjuk, a világ számos pontján sajnos az aláírás vajmi kevés a dolgok jobbra fordításához, a filmek ettől még szépek és a mögöttes gondolat is támogatandó.

Signature (TBWA Paris, 2007)

 

Bullet (TBWA Paris, 2007)

 

Ink (Zurich29, 2008)

 

Your signature has the power (2008, TBWA Paris)
Your signature has the power (2008, TBWA Paris)

Nagyon sokkoló és egyúttal kreatív az a kampány, melyet a 2008-as Pekingi Olimpia elleni tiltakozásul készíttetett az AI. A legismertebb kretatívokat itt is a TBWA Paris készítette, de a mi DDB-nk is kivette a részét a tiltakozásból.

Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)
Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)

Bár nem annyira jó, de jó lehetne az International Society for Human Rights nevű szervezet megbízásából az Ogilvy Frankfurt által készített kampány, amely a rettegő vezetők néven futott és vélhetően az internet szabadságot elsőegítő erejére utal, azonban, ahogy azt a hozzászólások között is megemlíti valaki, egy magyarázó headline nem ártott volna hozzá, mert így akár a Wikileaks hirdetése is lehetne.

Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)
Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés