hirdetés
hirdetés
hirdetés

A papír, amely megállítja a golyót

December 10-e az emberi jogok világnapja, ezért összegyűjtöttünk néhány témába vágó kreatív reklámot. Következik a megmentő aláírás, a puskagolyót megfékező papír és kínai sportolók fiktív tortúrája a pekingi olimpia kapcsán.

hirdetés

Vannak olyan helyek a világban, ahol törvényes verni a nőket, agyonlőni embereket, szemet hunynak a gyermekek molesztálása felett – mivel mi ezeket mind elítéljük, ezért ennek jegyében emberi jogokért harcba szálló reklámokat mutatunk be. December 10-én van ugyanis az emberi jogok világnapja, miután az ENSZ 1948-ban ugyanezen a napon fogadta el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát.

„Az emberi jogok azok a jogok és szabadságjogok, amelyek minden embert születésüktől fogva egyenlően megilletnek. Olyan alapvető polgári és politikai jogokat foglalnak magukba, mint az élethez vagy a szabadsághoz való jog, a vélemény és kifejezés szabadsága, a törvény előtti egyenlőség, valamint gazdasági, szociális és kulturális jogokat, mint a kulturális életben való szabad részvétel joga, élelemhez, neveléshez és munkához való jog.” (Wikipedia)

Az összeállításunkba bekerült hirdetések szerintünk - és többnyire a fesztiválzsűrik szerint is - jól sikerült, kreatív megoldások. Bár sokan sírnak amiatt, hogy a tcr-kategóriában könnyebb nagyot alkotni, mint a valódi, hardcore „kereskedelmi” mókuskerékben, de azért ezeket mégis, szinte mindenki tudja szeretni, vagy legalábbis elfogadni. Az itt bemutatott filmek, printek és out of home hirdetések megbízói oldalán az esetek többségében az Amnesty International (AI) áll, ami nem kivételezés részünkről, csak épp az ő kommunikációs aktivitásukat látjuk a legaktívabbnak és a fesztiválnevezések többsége is az Amnesty-hez köthető.

Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)
Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)

Vannak persze hazai szervezetek is, melyek az emberi jogok elkötelezett hívei, mint például a Fiatalok az Emberi Jogokért, akiknek a honlapján kisfilmek mutatják be a legfontosabb emberi jogokat vagy épp az 1976 óta működő, főként kisebbségi jogokkal foglalkozó Hungarian Human Rights Foundation (HHRF).

Ami még külön öröm, hogy egy olyan területről van szó, ahol lehet azért találni jó és sikeres magyar reklámokat is, mint például az Amnesty hazai ügynöksége, a DDB által 2008 év végére készített munka, ahol tortákra írták rá az Amnesty üzenetét – vagyis hogy ne csak ünnepelj, hanem tegyél valamit az emberi jogokért is. Ezek a reklámok egyébként nemzetközi mezőnyben is sikeresen szerepeltek.

Eredményesen szerepeltek az Amnesty reklámok az idei Hipnózis és Arany Penge versenyeken is, előbbin a nemzetközi állapotok helyett most a nők elleni erőszak volt a fő téma.

Veszélyes séta (DDB Budapest, 2010)

 

Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)
Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)

 

Most pedig következzenek példák a nemzetközi emberi jogi reklámok kreatívmezőnyéből. Elsőként három olyan film és két print, melyek az aláírások erejére helyezik a hangsúlyt. Bár mi úgy látjuk, a világ számos pontján sajnos az aláírás vajmi kevés a dolgok jobbra fordításához, a filmek ettől még szépek és a mögöttes gondolat is támogatandó.

Signature (TBWA Paris, 2007)

 

Bullet (TBWA Paris, 2007)

 

Ink (Zurich29, 2008)

 

Your signature has the power (2008, TBWA Paris)
Your signature has the power (2008, TBWA Paris)

Nagyon sokkoló és egyúttal kreatív az a kampány, melyet a 2008-as Pekingi Olimpia elleni tiltakozásul készíttetett az AI. A legismertebb kretatívokat itt is a TBWA Paris készítette, de a mi DDB-nk is kivette a részét a tiltakozásból.

Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)
Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)

Bár nem annyira jó, de jó lehetne az International Society for Human Rights nevű szervezet megbízásából az Ogilvy Frankfurt által készített kampány, amely a rettegő vezetők néven futott és vélhetően az internet szabadságot elsőegítő erejére utal, azonban, ahogy azt a hozzászólások között is megemlíti valaki, egy magyarázó headline nem ártott volna hozzá, mert így akár a Wikileaks hirdetése is lehetne.

Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)
Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés