hirdetés
hirdetés
hirdetés

A papír, amely megállítja a golyót

December 10-e az emberi jogok világnapja, ezért összegyűjtöttünk néhány témába vágó kreatív reklámot. Következik a megmentő aláírás, a puskagolyót megfékező papír és kínai sportolók fiktív tortúrája a pekingi olimpia kapcsán.

hirdetés

Vannak olyan helyek a világban, ahol törvényes verni a nőket, agyonlőni embereket, szemet hunynak a gyermekek molesztálása felett – mivel mi ezeket mind elítéljük, ezért ennek jegyében emberi jogokért harcba szálló reklámokat mutatunk be. December 10-én van ugyanis az emberi jogok világnapja, miután az ENSZ 1948-ban ugyanezen a napon fogadta el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát.

„Az emberi jogok azok a jogok és szabadságjogok, amelyek minden embert születésüktől fogva egyenlően megilletnek. Olyan alapvető polgári és politikai jogokat foglalnak magukba, mint az élethez vagy a szabadsághoz való jog, a vélemény és kifejezés szabadsága, a törvény előtti egyenlőség, valamint gazdasági, szociális és kulturális jogokat, mint a kulturális életben való szabad részvétel joga, élelemhez, neveléshez és munkához való jog.” (Wikipedia)

Az összeállításunkba bekerült hirdetések szerintünk - és többnyire a fesztiválzsűrik szerint is - jól sikerült, kreatív megoldások. Bár sokan sírnak amiatt, hogy a tcr-kategóriában könnyebb nagyot alkotni, mint a valódi, hardcore „kereskedelmi” mókuskerékben, de azért ezeket mégis, szinte mindenki tudja szeretni, vagy legalábbis elfogadni. Az itt bemutatott filmek, printek és out of home hirdetések megbízói oldalán az esetek többségében az Amnesty International (AI) áll, ami nem kivételezés részünkről, csak épp az ő kommunikációs aktivitásukat látjuk a legaktívabbnak és a fesztiválnevezések többsége is az Amnesty-hez köthető.

Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)
Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)

Vannak persze hazai szervezetek is, melyek az emberi jogok elkötelezett hívei, mint például a Fiatalok az Emberi Jogokért, akiknek a honlapján kisfilmek mutatják be a legfontosabb emberi jogokat vagy épp az 1976 óta működő, főként kisebbségi jogokkal foglalkozó Hungarian Human Rights Foundation (HHRF).

Ami még külön öröm, hogy egy olyan területről van szó, ahol lehet azért találni jó és sikeres magyar reklámokat is, mint például az Amnesty hazai ügynöksége, a DDB által 2008 év végére készített munka, ahol tortákra írták rá az Amnesty üzenetét – vagyis hogy ne csak ünnepelj, hanem tegyél valamit az emberi jogokért is. Ezek a reklámok egyébként nemzetközi mezőnyben is sikeresen szerepeltek.

Eredményesen szerepeltek az Amnesty reklámok az idei Hipnózis és Arany Penge versenyeken is, előbbin a nemzetközi állapotok helyett most a nők elleni erőszak volt a fő téma.

Veszélyes séta (DDB Budapest, 2010)

 

Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)
Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)

 

Most pedig következzenek példák a nemzetközi emberi jogi reklámok kreatívmezőnyéből. Elsőként három olyan film és két print, melyek az aláírások erejére helyezik a hangsúlyt. Bár mi úgy látjuk, a világ számos pontján sajnos az aláírás vajmi kevés a dolgok jobbra fordításához, a filmek ettől még szépek és a mögöttes gondolat is támogatandó.

Signature (TBWA Paris, 2007)

 

Bullet (TBWA Paris, 2007)

 

Ink (Zurich29, 2008)

 

Your signature has the power (2008, TBWA Paris)
Your signature has the power (2008, TBWA Paris)

Nagyon sokkoló és egyúttal kreatív az a kampány, melyet a 2008-as Pekingi Olimpia elleni tiltakozásul készíttetett az AI. A legismertebb kretatívokat itt is a TBWA Paris készítette, de a mi DDB-nk is kivette a részét a tiltakozásból.

Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)
Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)

Bár nem annyira jó, de jó lehetne az International Society for Human Rights nevű szervezet megbízásából az Ogilvy Frankfurt által készített kampány, amely a rettegő vezetők néven futott és vélhetően az internet szabadságot elsőegítő erejére utal, azonban, ahogy azt a hozzászólások között is megemlíti valaki, egy magyarázó headline nem ártott volna hozzá, mert így akár a Wikileaks hirdetése is lehetne.

Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)
Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat a Most generáció kampányával.

Az emlékműsor után Bryant utolsó NBA-mérkőzését is levetítik.

A Mirror is felkapta a fejét a fitnesszpápa hibátlan érvelésére.

A Media1 szerint a hírműsorok felügyelete tartozik majd Hardy Mihályhoz.

Kiadója az önkormányzat vagyonkezelő cége.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés