hirdetés
hirdetés
hirdetés

A papír, amely megállítja a golyót

December 10-e az emberi jogok világnapja, ezért összegyűjtöttünk néhány témába vágó kreatív reklámot. Következik a megmentő aláírás, a puskagolyót megfékező papír és kínai sportolók fiktív tortúrája a pekingi olimpia kapcsán.

hirdetés

Vannak olyan helyek a világban, ahol törvényes verni a nőket, agyonlőni embereket, szemet hunynak a gyermekek molesztálása felett – mivel mi ezeket mind elítéljük, ezért ennek jegyében emberi jogokért harcba szálló reklámokat mutatunk be. December 10-én van ugyanis az emberi jogok világnapja, miután az ENSZ 1948-ban ugyanezen a napon fogadta el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát.

„Az emberi jogok azok a jogok és szabadságjogok, amelyek minden embert születésüktől fogva egyenlően megilletnek. Olyan alapvető polgári és politikai jogokat foglalnak magukba, mint az élethez vagy a szabadsághoz való jog, a vélemény és kifejezés szabadsága, a törvény előtti egyenlőség, valamint gazdasági, szociális és kulturális jogokat, mint a kulturális életben való szabad részvétel joga, élelemhez, neveléshez és munkához való jog.” (Wikipedia)

Az összeállításunkba bekerült hirdetések szerintünk - és többnyire a fesztiválzsűrik szerint is - jól sikerült, kreatív megoldások. Bár sokan sírnak amiatt, hogy a tcr-kategóriában könnyebb nagyot alkotni, mint a valódi, hardcore „kereskedelmi” mókuskerékben, de azért ezeket mégis, szinte mindenki tudja szeretni, vagy legalábbis elfogadni. Az itt bemutatott filmek, printek és out of home hirdetések megbízói oldalán az esetek többségében az Amnesty International (AI) áll, ami nem kivételezés részünkről, csak épp az ő kommunikációs aktivitásukat látjuk a legaktívabbnak és a fesztiválnevezések többsége is az Amnesty-hez köthető.

Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)
Játékkatonák (HYPE, Horvátország; 2008)

Vannak persze hazai szervezetek is, melyek az emberi jogok elkötelezett hívei, mint például a Fiatalok az Emberi Jogokért, akiknek a honlapján kisfilmek mutatják be a legfontosabb emberi jogokat vagy épp az 1976 óta működő, főként kisebbségi jogokkal foglalkozó Hungarian Human Rights Foundation (HHRF).

Ami még külön öröm, hogy egy olyan területről van szó, ahol lehet azért találni jó és sikeres magyar reklámokat is, mint például az Amnesty hazai ügynöksége, a DDB által 2008 év végére készített munka, ahol tortákra írták rá az Amnesty üzenetét – vagyis hogy ne csak ünnepelj, hanem tegyél valamit az emberi jogokért is. Ezek a reklámok egyébként nemzetközi mezőnyben is sikeresen szerepeltek.

Eredményesen szerepeltek az Amnesty reklámok az idei Hipnózis és Arany Penge versenyeken is, előbbin a nemzetközi állapotok helyett most a nők elleni erőszak volt a fő téma.

Veszélyes séta (DDB Budapest, 2010)

 

Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)
Nők elleni erőszak (DDB Budapest, 2010)

 

Most pedig következzenek példák a nemzetközi emberi jogi reklámok kreatívmezőnyéből. Elsőként három olyan film és két print, melyek az aláírások erejére helyezik a hangsúlyt. Bár mi úgy látjuk, a világ számos pontján sajnos az aláírás vajmi kevés a dolgok jobbra fordításához, a filmek ettől még szépek és a mögöttes gondolat is támogatandó.

Signature (TBWA Paris, 2007)

 

Bullet (TBWA Paris, 2007)

 

Ink (Zurich29, 2008)

 

Your signature has the power (2008, TBWA Paris)
Your signature has the power (2008, TBWA Paris)

Nagyon sokkoló és egyúttal kreatív az a kampány, melyet a 2008-as Pekingi Olimpia elleni tiltakozásul készíttetett az AI. A legismertebb kretatívokat itt is a TBWA Paris készítette, de a mi DDB-nk is kivette a részét a tiltakozásból.

Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)
Peking 2008 (TBWA Paris, 2008)

Bár nem annyira jó, de jó lehetne az International Society for Human Rights nevű szervezet megbízásából az Ogilvy Frankfurt által készített kampány, amely a rettegő vezetők néven futott és vélhetően az internet szabadságot elsőegítő erejére utal, azonban, ahogy azt a hozzászólások között is megemlíti valaki, egy magyarázó headline nem ártott volna hozzá, mert így akár a Wikileaks hirdetése is lehetne.

Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)
Scared leaders (Ogilvy Frankfurt, 2010)

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

A régi játékok rajongóinak óriási csemege a könyv.

A Veszprém-Balaton Filmpiknik direkt a koranyári időszakban csábítaná a filmrajongókat.

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Alekoszékat nem megfelelő korhatárba sorolta a csatorna.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés