hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Noguchié és az LWp-é a legtöbb shortlistes hely

32 nevezőtől 64 pályázat érkezett, ebből 26 alkotás jutott a döntőbe az első hazai pr-versenyen, a Prizma Kreatív Pr Díjon. A legtöbb shortlistes helyet az LWp és a Noguchi gyűjtötte be, díjátadó a jövő csütörtöki Kreatív Pr Napon.
hirdetés

Először hirdette meg idén a hazai pr-ügynökségeknek és más, pr-tevékenységet végző vagy megrendelő cégeknek és szervezeteknek a Prizma Kreatív Pr Díjat a Kreatív kiadója, a Professional Publishing Hungary. A versenyre az első alkalom ellenére számos nevezés érkezett, a zsűrinek a vártnál jóval több, 64 pályamunkát kellett értékelnie, 32 nevezőtől.

A projekteket feladattípusok alapján kilenc, a kiadványokat, médiamegoldásokat pedig 12 kategóriában nevezhették a pályázók, de kríziskommunikáció, illetve cégismertető, intranet, podcast vagy videocast és beszéd kategóriában nem érkezett be pályamunka. Az egyéb kategóriákban nevezőket a zsűri besorolta az általa megfelelőnek ítélt csoportba, egy pályázatot pedig érvénytelennek minősített, és kizárt a versenyből.


ATL-ügynökség nem nevezett
A nevezések több mint kétharmada pr-ügynökségektől érkezett, de küldött be pályamunkát online ügynökség és házon belül megvalósított munkákat nevező vállalatok is. Klasszikus reklámügynökségek nem vettek részt a megmérettetésen.

A legtöbb, hat pályázatot a Noguchi Portell Novelli küldte be, míg az LWp Kommunikáció ötöt. Őket a Sakkom Interaktív és a Café PR követte négy-négy nevezéssel, és fejenként három pályázattal szállt be a versenybe a Hill & Knowlton, a Merlin Communications és a Sanoma Budapest.

A reputációmenedzsment jól megy, a CSR nem
A legnépszerűbb kategóriáknak a piaci bevezetés, az eseménykommunikáció és a CSR-megoldások bizonyultak, de míg ez utóbbiban a zsűri meglehetősen gyengének ítélte a felhozatalt, reputációmenedzsment kategóriában sok jó munka érkezett be. Ezekben a kategóriákban került a legtöbb munka shortlistre, és ezekben volt legjellemzőbb az is, hogy a nevezett projektet professzionális pr-ügynökség készítette.

A megbízók széles kört öleltek fel a bankszektortól a telekommunikáción és az autóiparon át az FMCG-cégekig és a médiáig, de szerepelt légiközlekedési, gyógyszer-, olaj- és vegyipari, elektronikai gyártó vállalat, kulturális intézmény, civil szervezetek és mások is.


Heten a zsűriben
A zsűri munkájában a közösségi média és online pr szakértőjeként Benei Péter, a Karmamedia alapítója vett részt, a marketing- és reklámszakmai oldalt Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke, a budapesti IBS marketing tanszékvezetője, a médiát Gergely Zsófia, az Origo újságírója és Kozma Zsolt, az Antenna és a Value vállalati magazinok főszerkesztője képviselte.

A megbízói oldalról érkezett a zsűri elnöke, Leitner György, a GlaxoSmithKline vezérigazgatója. A pr-szakma részéről a zsűri tagja volt Valkó Emőke, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Kommunikációs Intézetének pr-szakirány vezetője, a Kreatív részéről pedig Lausek Esther pr-rovatvezető.

A shortlist

  1. A-Z Produkció: Sárvári Baywatch Választás
  2. Café PR: a Café csoport szervezeti kommunikációja
  3. Café PR: Café Boom online hírlevél
  4. Carnation: Facebook „Ki a nyarabb?” alkalmazás
  5. Ericsson Magyarország: Feltöltődő Hét
  6. Ferling PR: Erdő-kiállítás a Pécsi Árkádban
  7. Front Page Communications: A Sensolite orvostechnikai eszköz piaci bevezetése
  8. Hill and Knowlton: Évente ötven elhagyott újszülött
  9. Holcim Hungária: Holcim Hungária Otthon Alapítvány – Az otthonteremtésért
  10. Magyar Posta Zrt.: Képeslap-látványkonyha (készítette: Kirowski)
  11. Kürt Zrt.: Kürt Akadémia, az intellektuális kalandtúra
  12. Lex Koan Communications: Elektromobil 2009.
  13. LWp Kommunikáció: Kawa.blog.hu
  14. LWp Kommunikáció: K&H Gyógyvarázs program – A gyermekek teljes életéért
  15. LWp Kommunikáció: Pannon Legendák – Mobilinternet a kistelepüléseken
  16. LWp Kommunikáció: Vírusfilm a Pannon Házról – Ian „Karmarobot” Cox
  17. Magyar Telekom: Anton Corbijn videoklip pályázat (2 kategóriában)
  18. MOL: MOL Éves jelentés 2008
  19. Nike Magyarországi Fióktelepe: Futo.blog.hu
  20. Noguchi Porter Novelli: Hello you collection (2 kategóriában)
  21. Noguchi Porter Novelli: Újrahasznosított Magyarország
  22. Noguchi Porter Novelli: Skanzen Vonat és Új Bejárati Épület
  23. Privy Council Communications: Hell Forma1 szponzoráció
  24. Privy Council Communications: Reformszövetség
  25. Strategic Scope: Fogadd el, fogadj el! – Közvélemény-formáló road-show
  26. Well PR: Vanish Foltmentes adomány 

(Több kategóriában csak egyetlen munka került a döntőbe, ezért a shortlisteseket kategória szerinti felbontás nélkül közöljük)

Díjátadó a pr-napon
A Balassi Intézetben tartott díjkiosztóra november 12-én délután 4 órakor kerül sor a Kreatív Pr Nap záróeseményeként, amelyet a tavalyi debütálás után ez év őszén második alkalommal rendez meg a kiadó. Ekkor nevezi meg a zsűri a végső győzteseket, és átadja az év pr-megoldásának és az év pr-ügynökségének járó díjat is.

Az összes nevezett munkát – az egyetlen, versenyből kizárt pályamunka kivételével – az elért eredménytől függetlenül publikálják a szervezők a december elején ötezer példányban megjelenő kiadványban.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés