hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Nike vébés reklámját alig látta valaki

A Pepsi vébéreklámját a válaszadók négyötöde tudta beazonosítani, a Nike reklámjára alig emlékszik valaki. A Szentkirályit szerették a magyarok az Ipsos kutatása szerint.

hirdetés

Az Ipsos a 2010-es dél-afrikai labdarúgó világbajnokság után a focivébére készülr reklámok hatását kutatta. A magyar piacról négy márka, a Pepsi, Coca-Cola, a Nike és a Szentkirályi focis reklámjait vizsgálták júliusban 427 megkérdezett részvételével.

 

A kutatás legnagyobb meglepetése az volt, hogy a megkérdezettek számára a Nike „Write the Future” kampánya nagyon leszerepelt. A Nielsen kutatása szerint korábban a  vébé sztárjának kiáltották ki a Nike reklámot, és blogok, fórumok tízezrei írtak róla. Ennek ellenlére a magyar közönségben, úgy tűnik, alig hagyott nyomot. A válaszadók közül csak minden kilencedik látta, kétharmaduk tudta csak beazonosítani a márkát, és a válaszadók fele nem is értette a reklámot.

 

Négyötöde látta viszont a Pepsiét, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben, a filmet látók több, mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.

 

A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz. A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja.

 

A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Zala megyei város mostantól letisztult logóval és kaleidoszkópos dizájnnal nyomul.

Hová kerül idén az Év GastroDesign étterme díj, és melyik hazai szálláshely kapja az Év HotelDesign elismerést?

A Mito túl akart lépni a klasszikus kommunikációs eszközökön. 

Az elmúlt két évtized alapvető változásai miatt volt szükség a frissítésre.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Július 11-én este tartjuk az online videós tartalmak versenyének díjátadóját. A belépés mindenki számára ingyenes, de regisztrációhoz között.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

hirdetés
hirdetés