hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Nike tüzes reklámmal ünnepli a vb-győztes amerikai focicsapatot

A női válogatott negyedik világbajnoki címét szerezte hétvégén.

hirdetés

Három héttel ezelőtt „Don't change your dreams. Change the world" - szlogennel futó reklámmal rúgta be (!!!) a női labdarúgó-világbajnokságot a Nike, amely több csapatot is szponzorált az eseményen. Most, hogy a hétvégi döntőben az Egyesült Államok 2-0-ra legyőzte Hollandiát, a Nike újabb reklámmal jelentkezett, amelyben az amerikai válogatottat éltetik.

Egy női foci-vb kicsit más, mint amit férfi megfelelőjétől megszokhattunk: a rasszista és homofób rigmusok helyett itt a közönség azt skandálta, hogy „Equal pay", az amerikai csapatkapitány, Megan Rapinoe (aki egyébként a torna gólkirálynője is lett) Twitteren keresztül szólogat vissza az amerikai elnök bunkóságaira, és úgy általában az egész eseményt a 21. század polgárjogi mozgalmainak haladó szelleme hatja át, szemben azzal a retrográd sovinizmussal, ami egyébként sajnos a futball sajátja, minden esetleges erőfeszítés ellenére (bár a FIFA tisztviselői előtt inkább azon erőfeszítésük miatt lehet kalapot emelni, hogy a lehető legvastagabbra tömjék a zsebüket vesztegetési pénzekkel).

A Nike a vb befejeztével Never Stop Winning címmel jelentetett meg reklámot, amelyet ügynöksége, a Wieden+Kennedy Portland készített. A hétfőn megjelent, tüzes hangvételű reklám, amely egy nap alatt majdnem 5 milliós megtekintésnél jár a Youtube-on, a válogatott szokásos kántálásával kezdődik (I believe...), majd olyan áthallásos mondatok hangoznak el, mint hogy „Nem csak azért harcolunk, hogy történelmet írjunk, hanem hogy örökre megváltoztassuk azt", vagy „Ez a csapat nyer. Mindenki nyer.”, vagy éppen a „Fiúk és lányok egy egész generációja fogja azt mondani, amikor kimegy játszani az utcára: amikor felnövök, olyan akarok lenni, mint Megan Rapinoe!", amely mondatok nem feltétlenül csak a kimagasló sportteljesítményre vonatkoztathatók, hanem általában a társadalmi haladás képviseletére is.

Azt, hogy a Nike külön kiemelte a Trump ellen is felszólaló csapatkapitányt, úgy is lehet érteni, hogy a cég valamilyen szinten beleáll a Rapinoe által hangoztatott gondolatokba. Ez egyébként korábban bejött a Nike-nak: Colin Kaepernick korábbi NFL-játékos plakátra tételével nagyon erős politikai üzenetet küldtek (erről bővebben itt), amely, bár megosztó volt, de sikerült belőle jól kijönnie a cégnek, és a cannes-i reklámfesztiválon több nagydíjat is el tudott hozni.  

Forrás: Adweek

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Transzneműek és férfiak is megmutatják, hogyan kell elvégezni otthon a mellek vizsgálatát.

A lovasi Resident Art Gartenben kiállítások, koncertek és filmvetítések várják a művészetek rajongóit.

A sörmárka ezzel az 51-es körzetet megrohamozó tömegre reagált.

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés