A Nike appja megmondja, milyen cipő illik pontosan a lábunkra

Néhány nappal ezelőtt jelentette be a sportszergyártó cég, hogy a telefonos applikációját kiterjesztett valóság (AR) funkcióval frissítette, így a jövőben a láb beszkennelése után már tökéletes pontossággal fogja tudni megmondani, hogy milyen méretű és felépítésű cipőt kell rendelnünk a készletből.

Az iparágban először használja a digitális technológiát egy sportszergyártó cég a leggyakoribb vásárlói probléma megoldására, a Nike ugyanis a rossz méretű cipők beszerzése okozta bosszúságot a kiterjesztett valóság segítségével igyekszik a jövőben megelőzni.

A cég oldalán olvasható közlemény szerint mára teljesen elavult a cipőméret meghatározására jelenleg használt rendszer, ugyanis a talp hossza és szélessége nem elegendő adat és garancia arra, hogy az általános mérettáblázat szerint kiválasztott cipőben valóban kényelmesen is érezzük a lábunkat. A numerikus cipőméret helyett ezért egy jóval komplexebb mérőrendszert javasolnak.

 

Fotó: Nike
Fotó: Nike

A mesterséges intelligencia, az adattudomány és az ajánlási algoritmusok kombinációjára épült Nike Fit alkalmazás új funkciója ugyanis már a láb formáját, körtérfogatát és a talppontok súlyeloszlási különbségeit is képes érzékelni.

A 15 másodperces szkenneléshez a mobiltelefon kameráját használja, miközben a talp és az alsó lábszár 13 különböző pontján mért eredmények alapján térképezi fel egyenként a láb formáját. Ezt követően az alkalmazás csak olyan cipőket fog találatként kidobni a készletből, amelyek minden szempontból illeszkednek a láb felépítéséhez, és amelyeket a hasonló adatokkal rendelkező korábbi vásárlók is megvettek maguknak – írja a Designboom.  

A sportszergyártó szerint ma ötből három ember vásárol magának rossz méretű cipőt. Az új, több feltételt is figyelembe vevő mérőrendszer bevezetésével, és a visszaküldött cipők ide-oda szállításából adódó plusz költségek és környezeti hatások csökkenésével azonban mindenki jobban járhatna.

Fotó: Nike
Fotó: Nike

Az új alkalmazás Európában augusztusban élesedik, a cég pedig leginkább abban bízik, hogy az új alkalmazásnak köszönhetően a jövőben sokkal többen mernek majd maguknak és a gyereknek akár próba nélkül is cipőt rendelni a webáruházakból. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.