hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Netflix itthon még nem rúg labdába

Az HBO GO kampánya a lineáris HBO-t is megtolta itthon, az RTL pedig mindenképpen arra készül, hogy a meghatározó magyar streaming szereplők egyike lesz – hangzott el a Kreatív Média 2019 konferenciáján.

hirdetés

Grósz Judit (RTL)
Grósz Judit (RTL)
A fejlett piacok számai azt mutatják, hogy egy háztartásban átlagosan 2,1 streaming alkalmazást töltenek le. Magyarországon az RTL Magyarország szeretne lenni ebből az egyik – rögzítette cége kiindulópontját Grósz Judit digitális és üzletfejlesztési igazgató a Kreatív Média 2019 konferenciáján.

„Van-e ezen a területen jó üzleti modell? Mi abban hiszünk, hogy van, és készülünk is rá. Olyan tartalmunk még nincs, amit kifejezetten erre a felületre gyártunk, de ilyet is tervezünk; és olyan, amit kifejezetten ide vásárlunk, az online telenovella csatornánk révén már van. Utóbbi még nem éri el a lineáris tévécsatornák nézettségét, de szépen növekszik, és jól megtalálta a célcsoportját” – mondta.

Az RTL Moston filmek is vannak, de Grósz szerint egészen más a stratégia: ahogy a lineáris tévében a saját gyártás tette piacvezetővé az RTL-t, úgy a video-on-demand platformon is a saját tartalmakat és nem a nemzetközi könyvtárat tartják előtérben. Megkülönböztető volna az élő stream is, ez viszont egyelőre nincs napirenden.

Balra Baranyai Szabolcs (HBO)
Balra Baranyai Szabolcs (HBO)

Bárcsak nyomulna a Netflix!

A magyar streaming platformokról szóló beszélgetésünk másik résztvevője, az HBO Magyarország marketingvezetője, Baranyai Szabolcs az HBO GO-t azzal vezette fel, hogy az ott látható, az amerikai anyacégtől érkező tartalmak „világszinten a televíziózás csúcsát jelentik”. Ezek mennyisége egyre csak nő, miközben az európai leányvállalat egyre többet vásárol is, akár olyan tartalmakat is, amik Észak-Amerikában az HBO konkurenciájához tartoznak. „Simán be tudunk ilyeneket mutatni: az a feltétel, hogy nálunk exkluzívak legyenek.” Az HBO-nál nincs dedikált online tartalom, de olyan igen – a vámpíros-boszorkányos tiniuniverzumból –, ami ezen a felületen jelenik meg először.

Baranyai szerint ugyan konkurencia nekik a Netflix, de a Kreatív konferenciájának termén kívül azért lényegesen gyengébb még az ismertsége és jelenléte. „Országosan még mérhetetlenek, hiszen nincs lokalizált felületük és tartalmuk, és semmilyen kampányt sem folytattak azon túl, hogy nagyon felülreprezentáltak a sajtóban. Azt ők tudják, hogy még hónapok vagy évek kérdése, mire erre a piacra is fókuszálni kezdenek. Ahol nagyon erősen jelen vannak, például Lengyelországban, ott az HBO GO bevezetése is sokkal gyorsabban ment, mert egy háztartás valóban több szolgáltatást használ. Magyarországon még el kell magyaráznunk, mi a termék.” Baranyai ugyanakkor azt mondta, a streaming termék promotálása a klasszikus, tévékészülékeken és szolgáltatókon keresztüli előfizetéseiket is megdobta.

A gagyi már nem játszik

Épp az erős nemzetközi versenyzők miatt most már nemigen lehet kijönni egy náluk gyengébb megoldással, „nem lesz rá üzleti modell”, fogalmazott Grósz Judit, amikor arról mesélt, hogy ők is egy francia terméket lokalizáltak az európai RTL-hálózaton belülről. „Ezt tudjuk fenntartani és megfelelő minőségben fejleszteni.”

Baranyai Szabolcs a felhasználói útvonalak követésében lát még rengeteg kiaknázatlan potenciált, erre Grósz Judit is nyomban helyeselt. „Ez teljesen mást hoz majd a lineáris tévébe is, hiszen nem becsült, hanem valós adatokról van szó” – fejtegette Grósz. „Már minden tévés konferencián elhangzik, hogy a kérdés az, hogyan tudjuk az adatokat a nézők javára fordítani. A tech cégek ebben jóval előttünk járnak, de nagyon izgalmas pillanat az, amikor a tévében is elkezdünk realtime adatokkal dolgozni.”

Persze, bizonyos szempontból vissza is üthet a sok adat, mondta: az RTL Most felületén például kísérletképpen szegmentáltak már annyira részletesen kampányt, hogy végül alacsonyabb kattintási számokat hozott, mintha minden felhasználónak ugyanazt a hirdetést szolgálták volna ki.

A Média 2019 beszélgetése
A Média 2019 beszélgetése

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

 A Televíziós Film Mecenatúra az NMHH önálló szervezeti egységeként működik majd. 

AZ RTL Klub után a TV2-n újrainduló műsort Gundel Takács Gábor vezeti majd.

A csapat által kiadott Balaton Élménykalauzt egy országos ingyenes, kuponokat is tartalmazó magazin követi decembertől.

A félórás művelet 2018 óta már nem kötelező, ezért kell felhívni a fontosságára a figyelmet.

Lengyel Tamás a munkatársak „kórusának” kíséretében tolja.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés
hirdetés