hirdetés
hirdetés
hirdetés

A meseolvasás fontosságára hívja fel a figyelmet a Libri

Elindult a Libri karácsonyi kampánya, amelyben a meseolvasás fontosságára hívják fel a figyelmet, és arra kérik olvasóikat, hogy adományozzanak mesekönyveket a rászoruló gyerekeknek. A kampányt bolti promóció egészíti ki, amelynek központi eleme Andersen mesegyűjteményének limitált díszkiadása.

hirdetés

Kampánycél

A Libri 2018-as karácsonyi kampánya a mesék és az adományozás fontosságára szeretné felhívni a figyelmet. A cél az, hogy azokat a gyerekeket, akiknek a mesék életkörülményeikből fakadóan nem a mindennapjaik része, a Libri és az olvasók segítségével megajándékozzák a mese, az olvasás örömével.

A kampány bemutatása

A Libri minden évben több ezer könyvet adományoz hátrányos helyzetű, rászoruló és beteg gyerekeknek, és idén szeretné az olvasóközönséget is bevonni az adományozásba. Ezért 2018-as karácsonyi kampányában arra kér mindenkit, hogy ha rejtőznek olyan gyerekkönyvek a könyvespolcuk mélyén, amelyekkel szívesen okoznának örömet idén karácsonykor rászoruló gyerekeknek, hozzák el őket országszerte felállított adománygyűjtő pontokhoz.

A Libri 30 helyen, az úgynevezett Libri Mesepontokon gyűjti a felajánlott könyveket november 5. és december 9. között. Az így összegyűlt könyveket még karácsony előtt – kiegészítve több ezer saját ajándékkönyvvel – alapítványok segítségével juttatja el olyan intézményekbe, ahol gyerekeknek tud általuk segíteni. Az a cél, hogy minél több iskola, könyvtár, gyermekkórház és nevelőotthon gazdagodjon jó minőségű, szép és értékes gyerekkönyvekkel.

A kampányt bolti promóció egészíti ki, ami a mesék és a meseolvasás fontosságára hívja fel a figyelmet, és aminek keretében a Libri egy klasszikus mesegyűjtemény díszkiadásával, Hans Christian Andersen meséivel jelenik meg bolthálózatában és webáruházában, kizárólag a karácsonyi időszakban, limitált példányszámban (a korábbi években A kis herceg, A boldog herceg és a Karácsonyi ének készült el hasonló kiadásban).

Kreatív koncepció

A kampány kreatív elemei Andersen világába kalauzolnak el minket, az ő meséinek kulcsszereplői köszönnek vissza a plakátokról: Hüvelykpanni, a rendíthetetlen ólomkatona és a hókirálynő. A kampányban az Andersen-karakterek a fő hívóelemek. Ezzel a Libri azt kívánja hangsúlyozni, hogy mesék nélkül szürkébb a világ, és hogy a mesék segítenek eligazodni a világban a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt. Mesék nélkül lehet létezni, de nem érdemes, ezért fontos közös célul kitűznünk, hogy ezt a csodát mindenki átélhesse - áll a Libri közleményében.

A mesék segítő erejét bizonyítják Boldizsár Ildikó meseterapeuta írásai is, amiket a Libri weboldalán követhetnek az olvasók. A cikkek segítségével a szakember a mesék történetébe vezeti be az olvasót, bemutatva azok mélyebb rétegeit, valóságát, mindennapjainkra gyakorolt hatását.

A kampány szlogenje: Váltsuk valóra a meséket!

A kampány elemei

A karácsonyi kampány országosan kihelyezett citylightokból, metróreklámokból, összesen 28 nyomtatott sajtótermékben megjelenő printreklámokból, bannerekből, influencer kampányvideókból, rádiószpotokból, és közösségi médiás megjelenésekből, valamint egy aloldalból tevődik össze.

Alább három citylight kreatívja látható:

Érdekességek, behind the scenes

A kampány során az alkotók kihívásként élték meg a következő kommunikációs és logisztikai adottságokat:

  • hogy egy egész ország figyelmét szeretnék felkelteni,
  • hogy 30 helyen adománygyűjtő pontot állítanak fel annak érdekében, hogy minél több könyv összegyűlhessen,
  • hogy ezeket a pontokat nem minden esetben lehet Libri könyvesboltokban elhelyezni, hiszen ebben az időszakban nagyon sok a vásárló, emiatt önálló adománypontok felállítása indokolt,
  • hogy ezeket a könyveket el kell szállítani, és eljuttatni a rászoruló gyerekeknek szerte az országban.
Alkotók listája

Megbízó: Libri-Bookline Zrt.      

Marketingigazgató: Sándor Gabriella

Brand manager: Tamasi Szilvia

PR manager: Jávor Zsófia

Bolthálózati marketing: Tömör Annamária

Médiamanager: Szabó-Kenderesi Kata, Bárándi Gergő

Art director: Kozlovsky Katalin

Grafikus: Artner Gábor, Dósa Ivett

UX design: Sárosi Tamás

Szövegíró: Paál János

Fotó: Gálos Viktor

Social media: Scherer Anna
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három év után frissítették a tudásanyagot. A kiadvány ingyenesen letölthető.

Pro bono alapon ügynökséget is keresnek a kampány lebonyolítására.

Az előírt kötelezettségekhez felhasznált hiányos adatok nem a Digitől, hanem a GVH saját adatgyűjtéséből származik - állítja a cég.

200 nevezésből összesen 57-et díjazott a zsűri.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés
hirdetés