hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Mediaedge:cia reklámtortája jóval nagyobb

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) reklámpiaci becslése után a Mediaedge:cia is felmérte a reklámpiac tavalyi méretét és becslést készített az idei évre. Szerintük sokkal nagyobb a torta!
hirdetés
„A reklámpiac már átlépte a lélektani nettó 200 milliárdos határt!” –ezzel a mondattal kezdődik a Mediaedge:cia kutatási divíziója, a MediaLab által készített reklámpiac méretét újrakalkuláló elemzése. A MediaLab szerint idén már nettó 214 milliárd forinton osztozhatnak a reklám és médiaipar szereplői.

A médiaügynökség kutatási divíziója újragondolta nettó áras költésbecslését, mert némely médiatípusra vonatkozóan pontos közlések állnak rendelkezésre, másrészt a kevésbé mérhető, az ügynökségek által el nem érhető területek sokszor kifelejtődnek a becslésekből.

Rádió, TV, sajtó
A MediaLab a televízió esetében a MEME 2007-es számaiból indult ki. Az előrejelzésük szerint az országos csatornák esetében egy kisebb (5 százalék), míg a kisebb penetrációjú adók esetében egy nagyobb mértékű (12-13 százalék) növekedés várható. Így a becslés szerint a médiatípus 2008-ban 87 milliárd forint körüli értéket képvisel majd, amely a tiszta szpotbevétel mellett a szponzorációt is tartalmazza.

Reklámpiac mérete a Mediaedge:CIA szerint milliárd forintban
  2007 2008
Televízió 70,0 73,5
Kábel TV 12,0 13,5
Sajtó 71,0 73,0
Közterület 19,5 19,5
Rádió 13,5 13,0
Internet 14,0 19,0
Mozi 0,9 0,80
Indoor 1,5 1,80
Összesen 202,4 214,1
Forrás: Mediaedge:CIA


A rádió esetében is a MEME számok adták a gondolkodás alapját, de ezt kiegészítették. Az így kapott eredmények szerint még egy három-négy százalékos csökkenő tendencia mellett is idén 13 milliárd forintos költés várható, amely a szpotbevételek mellett értelemszerűen a szponzorációt is tartalmazza.

A Mediaedge:cia kutatási divíziója a sajtópiaccal szemben a legóvatosabb, mivel itt nagyon sokféle hirdető jelenik meg nagyon sokféle lapban. A becslés a TNS Media Intelligence által rögzített lapok és kiadók mellett áttekintette az ingyenes lapokat, a hirdetési újságokat is. A becslés szerint ebben a piacban 2008-ban legalább 73 milliárd forint lesz, mely a tavalyihoz képest két-három százalékos növekedés eredménye.

Internet, közterület, mozi
Az internetes reklámpiacba a becslés belekalkulálta a kereső és a listing jellegű hirdetési formákat is, így az év végére a reklámpiac ezen szelete elérheti a 19 milliárdos nettó forgalmat is. A közterületi piac méretének becslésekor a nem kampány jellegű felületeket is számításba vette a MediaLab, így jött ki, hogy a stagnáló területen 19,5 milliárd körüli forgalom várható.

Mozireklámok esetében további zsugorodás várható, idén mindössze 800 millió forintot gyűjthet be ez a szegmens. Nem kell viszont szomorkodni az indoor piac szereplőinek, 2008-ra körülbelül 20 százalékos növekedést jósol a MediaLab és így körülbelül 1,8 milliárd jut a beltéri felületeknek.

Reklámpiac mérete a Mediaedge:CIA szerint százalékban
2007 2008
TV 34,6% 34,3%
Kábel TV 5,9% 6,3%
Sajtó 35,1% 34,1%
Közterület 9,6% 9,1%
Rádió 6,7% 6,1%
Internet 6,9% 8,9%
Mozi 0,4% 0,4%
Indoor 0,7% 0,8%
Total 100 100
Forrás: Mediaedge:CIA


A Mediaedge:cia kutatási divíziója középtávon is megfogalmazott jóslatokat. Szerintük 2009-ben nem várható gyökeres változás, bár a televízió esetében bizonytalanságot szülhet a digitális átállás folyamatának kiszámíthatatlansága. Az internet tovább folytatja a diadalmenetét, csak a növekedés mértékének százaléka nem lesz olyan nagy, mint a korábbi években.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Pont Itt magazin tematikus online különszámában külföldi jó példákból, a vírushelyzetre adott kreatív megoldásokból is szemezgetnek, ingyenesen letölthető!

Olyan kültérre tervezett alkotásokat várnak, amelyek szabadon, de reflektálnak az elmúlt hónapok helyzetére.

A gála augusztus 30-án, 20 órakor indul a New York-i Barclays Centerben.

A Topo Chico Hard Seltzerrel erősít az üdítőgyártó.

A Facebookot és a Google-t pedig fel kell darabolni, különben egyre nagyobb lesz a hatalmuk.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés