hirdetés
hirdetés
hirdetés

K&V: Sperla Ervin

A marketing unszimpatikus, a Flash pedig bűn

„Egész más úgy állítani valamit, hogy tudod, hogy igazat mondasz” – tartja Sperla Ervin, a Microsoft első magyarországi marketing- és pr-főnöke. A később a Graphisofthoz átnyergelt, ma szabadúszó tanácsadóként és bloggerként dolgozó szakember nem vágyik vissza a céges világba, unszimpatikusnak tartja a rendszert, amit a marketing hajt, és harcol a Flashre épülő weboldalak ellen.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív)
hirdetés

Facebookon közölte a gyászhírt a tévétársaság.

A Sir David Attenborough által is támogatott Lion’s Share alap azt mondja: ha állatokkal adod el a termékeidet, tegyél is a környezetükért.

Erős szövegíró AI-ról ír az Adweek, nagyon viszont még nem kell félni.

Startupok jelentkezését várják, június 20-ig. A feladat: megoldani a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokat.

Változások zajlanak a Századvég körül – írja a 444. A működés átszervezésével a vezetést is átalakítják.

Hozzászólások (18 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A unszimpatikus valóban magyartalan német jövevényszó, de a forum nem erről szól, ebből a szempontból off. (Amúgy is, az online kommunikáció jellemzően nem a
helyesírásra van sajna kiélezve, persze ez nem azt jelenti, hogy nem kell rajta javítani).
Viszont: Nem gondolom, hogy feltétlenül csak szakembereknek kell megszólalni itt. A nyugat-európai online üzletág már jelentősen megy a flash ellen, ami néhány éve,
még a mindent elsöprő újdonság, a jövő volt. Őszintén engem is zavar, ahogy zavarnak a dinamikus bannerek, és társaik. Vagyis nem zavar, de immunissá váltam rá. Nem
vonza a felhasználó szemét, sőt, egyérelműen jelzi, hogy REKLÁM VAGYOK, NÉZZ ÁT RAJTAM.
Én személy szerint hatékonyabbnak gondolom a megfelelő helyen ellőtt rövid PR-cikkeket, a jól célzott e-marketinget, és a letisztult, átlátható, egyszerű site-okat.
De ez csak az én véleményem, persze nem vagyok a terület császára, még koronázatlanul sem :-).
#
Az unszimpatikus szó benne van a Helyesírás c. 2004-es kiadvány szószedetében. Benne van továbbá az 1983-as Nyelvművelő Kézikönyvben, ahol az antikpatikussal együtt az
ellenszenves "fölösleges, elavulóban lévő, finomkodó" változatának tekintik. Német eredetű. Létezik. Tanulság: előbb olvas, aztán nyelvművel.
#
Bocsánat, de én kivételesen Sperla Ervin írásához szeretnék hozzászólni, ahhoz se sokat.
Itt csupa tanult szakember vitázik, javaslom, hogy nézzétek meg ezt az oldalt: http://ddb.hu/. Utána biztosan lesz véleményetek a flash-ről, még akkor is, ha eddig nem
volt. Utána pedig próbáljátok ideírni, hogy ennél a (kreatív?) ügynökségnél szerintetek ki és mivel foglalkozik?
#
De, pontosan erről van szó. Azért könnyebb hozzászólni a nyelvi vitához, mert érdekel, gondolkodtam rajta és van megosztható véleményem. A flash és a html nem
érdekel, ezért gondolkodni sem vagyok hajlandó róla.
#
akkor megmaradva a kicsit provokatív (nem a médiában dolgozol?) stílusnál, nem inkább az az oka, hogy könnyebb hozzászólni ahhoz, hogy antipatikus/unszimpatikus mint pl. a
flash/html vitához?
#
Mert az emberek ahhoz szólnak hozzá, ami érdekli őket. A cikk témája másodlagos, ha egyébként felvet egy apropót. Nem a médiában dolgozol?
#
miért van az (és persze nem csak itt) hogy a hozzászólások felének semmi köze az eredeti cikkhez? (és ne azt írjátok, hogy az enyémnek sem volt :))
#
Nekem az antipatikus is ellenszenves.
#
"de nem gondolom, hogy ki kellene javítanunk az interjúalanyaink szóhasználatát"

No, legalább nem a lap volt az unszimpatikusozó. De az sem felhőtlen öröm, hogy a PR-guru tette.
#
@KTamas ez megint egy a mai magyar társalgásban megszokott hiperbola. nem azt mondom, hogy az állam tartson el egy egyházat (erre sok helyen nincs is lehetőség), hanem azt,
hogy az egyház támogatását a híveire bízzuk - ne pedig a mindenkori fogyasztóra. annak, aki nem tud a szóbanforgó kapcsolatról, ez nem döntési helyzet, éppen ezért
kellemetlen helyzet.

a bármit támogatáshoz csak annyit: a Müller Milchről sem bizonyosodott be egyértelműen, hogy valóban nem támogatja az NPD-t, valóban létrehoz 1760 új munkahelyet
Leppersdorfban (más üzemei bezárásával...) stb. és ez állandósult védekező állásba kényszeríti a cég kommunikációját.
#
Én az unszimpatikuson szocializálódtam, azt, hogy 'antipatikus' kb. 2 éve hallottam először, viccen kívül, tudom, az utóbbi helyes elvileg, de nekem a mai napig az
unszimpatikus áll kézre...ööö...szájra.

@miou_v: én folyton azt hallom, hogy ne az állam támogassa az egyházakat, hanem tartsák el magukat... egy cég azt támogat a profitjából, akit csak akar. Legfeljebb nem
megy oda az ember (igen, ha egy ceg a Church of Satant tamogatna, akkor oda en nem mennek peldaul.)
#
a gloria jean's valóban nem a fenntartható fejlődés iskolapéldája, de nem csak az import szörpök miatt. bevétele jelentős százalékával a hillsong egyházat támogatja
meg a mercy ministriest.
(mielőtt bárki szót emel a jó ügy érdekében, tegyük fel magunknak a kérdést: oké, hogy a méregdrága kávé ára akármilyen egyház perselyébe hull? _függetlenül_
attól, h az egyébként pro-life vagy pro-choice kampányokat folytat.)

vajon ez mennyire egyeztethető össze ervin magasztos elveivel?
#
@chimie,
egyrészt meg lehet oldani, hogy legyen két verzió, de nem szokták. és pont az ügynökségek (mármint az ügynökségi honlapok) körében eszetlenül elharapózott a
parttalan pörgő-forgó flash-fétis, nulla tartalommal a máz mögött, úgyhogy én örülök neki, hogy elhangzott ez a gondolat, és esik némi szó a témáról.
#
egyrészt a helyesírási szabályzat és az idegen szavak is ötméteres körzeten belül van, másrészt ez a nyomtatott magazin interjúja, és ott üzemel - merthogy a tempó
engedi - olvasószerkesztő.

de nem gondolom, hogy ki kellene javítanunk az interjúalanyaink szóhasználatát, ráadásul nekem az unszimpatikus nem karcolja meg a fülemet (biztos antipatikus módon
szocializálódtam). elnézést, ha ez nyilvános nyelvrombolás.

azt azért megígérem, hogy ha valaki azt mondaná, hogy szabadna, azt valószínűleg titokban átírnám, amíg nem néz oda.
#
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=unszimpatikus&word2=antipatikus :)

engem viszont jobban zavar a flash = bűn téma. természetesen megoldható, hogy az adott site-ot aki akarja/tudja az flashben nézze, aki meg nem, az html-ben.

mobillal meg számos nem flash site használata is nehézkes, ez egy másik kérdés.

végül de nem utolsósorban a gloria jean's ausztráliából hozatja még a kávéízesítő szörpöket is, nem mondanám a fenntartható növekedés koronázatlan királyának
:P

#
písz nektek is, tényleg van ilyen szó, így mondják pongyolán-helytelenül azt, hogy antipatikus. nincs a szerkesztőségben egy helyesírási kézikönyv? korrektor az
nyilván nincs
#
Szerintünk van ilyen szó. Peace.
#
olyan szó nincs, hogy unszimpatikus, ezt úgy szokás mondani, hogy antipatikus. Egy korrektor azért elolvashatná a cikkeket kiadás előtt, de legalább a címét
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés